Längd och vikt på era 6-åringar?
Som rubriken lyder, hur långa är era 6-åringar och hur mycket väger de? SKirv också gärna om det är en pojke eller flicka.
Som rubriken lyder, hur långa är era 6-åringar och hur mycket väger de? SKirv också gärna om det är en pojke eller flicka.
Flicka förresten :)
Min Loke är 6.5 år och är 124 cm och väger 22 kg
Min pojke blir 6 31 oktober o är 106 cm lång o väger 18 kg
Min tös fyller 6 år i oktober. På 5,5 års kontrollen på bvc för ca en månad sen var hon 106 cm lång och vägde 18,9 kg.
Han fyllde 6 för en månad sedan och är 127 cm och väger 25 kg.
Sonen blir 6 på fredag. Har inte mött senaste månaden men ligger nog runt minst 133 cm och väger 33 kg. Redig klump.
Dottern är 120 lång och väger 19 kg
Pojkmamma! Intressant det där med tillväxthormon. Min kille är 6 år och 3.5 månad och han var 109 cm i början på juni. Drygt 15 kg, är testad och följer sin kurva men är ju väldigt kort. Här pratar ingen om hormoner, förmodligen för att pappan är kort men övriga syskon (vi har 4 barn) har aldrig legat fullt så dåligt till på längdkurvorna.
Får se om det händer nåt med skolsköterskan, hon verkar petigare. Kontrollmäter vår äldsta en gång per år för att hålla koll och då är hon ändå bättre till kurvmässigt än lillebror som ju kommer dit i höst. Vi får se helt enkelt :)
Sonen blir 6 på fredag. Har inte mött senaste månaden men ligger nog runt minst 133 cm och väger 33 kg. Redig klump.
Min dotter är 5,5 (född januari 09) hon är 123 o väger 22.
Min dotter var på BVC idag inför skolstarten och då fick jag reda på att hon är 105 cm lång och väger 16 kg. Hon är pigg och glad, inte för smal -men hon är "vara" liten. Hon fyllde 6 år i juni. :)
Flicka, 120cm , 6,5 år, 28kg, bör man ta bort helg godis? verkar ligga över kurvan i jämförelse med andra!
Flicka, 120cm , 6,5 år, 28kg, bör man ta bort helg godis? verkar ligga över kurvan i jämförelse med andra!
Pojke, som ofta legat under i vikt och längd, men som plötsligt inte gör det längre.
Vikt 19 kg
Längd: 121.
Jag satt och tittade i skolkatalogen som kom häromdagen och chockades en smula av alla de som stod på främre raden67. Min unge har alltid varit ett huvud kortare än de andra barnen. Nu var han inte kortast längre, och inte ens näst kortast... Det händer tydligen en del i just 6-årsåldern.