Usch, jag känner igen det där... Men vet du vad? Hon bestämmer inte över er semester
.
Nämen allvarligt, vill du/ni åka till din syster kör på det! Antingen åker ni när bonusbarnet är hos er, och han får föja med, eller så är du och din man lediga SAMMA vecka som hans ex och åker upp själva. Tar semestern slut finns det som sagt dagis, och om ni inte kan anpassa en hel sommar efter att din mans barn måste vara ledig i 10 veckor så kan ni inte.
Jag vet att det är svårt med såna situationer, och som sagt så har vi varit i dem varje sommar vi också. Senaste somrarna har dock mamman fått ha sina utbrott då saker och ting krockar. Det är inte alltid vi som ska kompromissa!
Förra sommaren fick hon spel då hon insåg att ALLA vuxna kring hennes dotter jobbade en viss vecka, och krävde att någon här skulle vara hemma med dottern. Kan tillägga att hon då var 12 år, och med andra ord fullt kapabel att lära sig vara hemma på dagarna utan att någon vuxen hela tiden talar om för henne vad hon ska göra och när och hur det ska gå till.
Men nä, då var det syyyyyyyynd om barnet, och man kunde faktiskt inte kräva av en 12-åring att hon skulle veta hur länge (den färdiglagade) maten skulle stå i micron etc...?!?!
Sorgligt!
SCSI skrev 2009-04-07 23:11:19 följande:
"min" biomamma är oxå av uppfattningen att det är synd om ungen om han får gå på dagis några veckor under sommaren... men han GILLAR ju dagis och får göra massa skojiga saker där, inte går det nån nöd på honom för att han inte får 10 veckors sommarlov. Han har ju sina kompisar på dagis, det finns inga jämnåriga barn att leka med på vår gård och han är dålig på att ta kontakt med ungar i lekparker och liknande så förrutom oss vuxna är det rätt ensamt med sommar för min bonus...Jag stör mig oxå på att mamman försöker (och i viss mån lyckas) styra när vi ska vara lediga - vilket i år resulterar i att vi inte kan åka och hälsa på min familj när min syster fyller år, en vecka JAG alltid försöker ha semester och tillbringa hemma i Norrland. *surar lite* För då ska HON minsann ha semester och vi kan ju inte ha ledigt samma veckor - stackars barn blablabla. *morr*