• Maijlo

Vad heter ditt barn och varför heter det så?

Som rubriken! Kom ihåg mellannamnen.

• Svar på tråden Vad heter ditt barn och varför heter det så?
  • Royie
    Harry Erik Nathanael
    Karen Siri Isolde

Harry för att det är släktnamn. Erik för att det är ett namn som finns på bådas sida. Nathanael efter min tvillingbror som dog vid två dagars ålder.
    Karen är ett släktnamn. Siri är min mors namn. Isolde efter min älskade lillasyster,
  • Royie

Och till trean, en pojke som kommer i mitten på juni, har vi tänkt Thor som tilltalsnamn.

• NellieMeja

Mina barn heter

Nellie Petrine Molly. Nellie för att jag fastnade för det långt innan jag blev gravid å sakt får jag en dotter ska hon heta Nellie å så blev det haha . Petrine efter min mormor å Molly efter min mans mormor.

Meja Kerstin Elsy. Meja kort efter vi fick Nellie pluppade Namnet Meja bara upp, bestämdes då att får vi dotter till så ska hon heta Meja. Kerstin efter min farmor Elsy efter min mans mamma som ej finns i livet längre så en liten hyllning till henne. 

• linas fina

Ada Noelle. Hörde namnet på tv innan jag ens var gravid och fastnade för det. Som tur var tyckte även blivande pappan om namnet. Jag är otroligt kräsen med namn så vi hade inga andra namnförslag så det var lätt bestämt när hon kom. 
    Gillar namn som inte är så vanliga, har svårt att ta ett namn där jag känner till diverse andra som heter samma sak. Men namnet får ändå inte vara helkonstigt, utan vara fint och enkelt. Så det är alltså inte helt enkelt. =)
    Ada tog vi mest för att det finns en i släkten och att det är ett fint enkelt namn. Ingen större tanke bakom andranamnet.

• Solstorm

Min dotter heter Alva Vilhelmina. Alva för att det är vackert, låter så mjukt och änglalikt . Vilhelmina efter min morfars mormor.

• Lilla Morran

Noel Vilhelm. Noel för att det passade honom och Vilhelm är släktnamn. Lily viola. Lily för att det var vackert och viola är släktnamn. Emil matheo. Emil är släktnamn och tilltalsnamnet matheo är efter en söt liten pojke jag kände en gång...

• MaJuDh

Mina tjejer heter
    Maja, Elsa, Saga     Maja va ett namn som vi båda gillade Elsa hette min mamma och sambons farmor, och Saga tyckte båda passade på henne.

Julia, Stella, Fiona     Julia va det första vi tänkte på när vi såg henne, Stella heter hennes gudmor och Fiona hette en katt som hhon älskade som liten

Dhalida, Lovisa, Ida     Dhalida barnens kusin heeta men det blev tyvär ett missfall och då ville min syster att mitt barn skulle få namnet, Lovisa tyckte vi båda va fint ihop med Dhalida, Ida tog vi för att vi gillade det och att vi behövde något kort namn också.

AnnikaTindra, Moa, Annika fick syskonen bestämma och vi tyckte det var fint, Annikava nära att bli en stjärna uppe i det blå så då fick hon heta Tindra, Moa heter jag i anndra namn och då fick Annika det också.

• MaJuDh

Hela inlägget kom inte med vi har en flicka till:
    Frida, Sanna, Engla   Frida har vi båda alltid gillat, Sanna hade jag och mannen en vän som hette hon gick bort 3 månader innan Annika och Frida föddes så då hedrar vi henne med att Frida får bära hennes namn som mellan namn, Och Engla heter hon efter som det va nära att hon och Annika blev en stjärna och en Ängel så då fick dom namnen Tindra och Engla

• Madylin

TIM Niclas Mattias

Tim för att vi tycker det är fint ;)
    Niclas efter min storebror.
    Mattias efter min sambo/barnets pappa.

• CrazyMee

Siv NELLIE Caroline heter vår dotter. Siv efter min mormor. Nellie hade maken som namn redan innan vi blev med barn :) jag fick dock min vilja igenom att det skulle stavas med ie och inte med y. Caroline är mitt andranamn så det har hon efter mig :)

• Saralito
    Märta Eva Josephine. Märta är ett släktnamn från både sambons och min sida. Min farmor hette det, liksom hans gammelmormor och mamma (mellannamn hos mamman). Eva heter sambons mamma och både jag, min mamma och min kusin heter Josephine i antingen tilltals- eller mellannamn.
  • chokoo
    Sinda Marina! Sinda som tilltalsnamn hennes pappa valde det..Marina är efter min syster...
  • IsadorasMamma

Alba Isadora

För att det var mina förslag på flicknamn.
    Hennes pappa hade andra (Cornelia, Tess) men sa så fort hon kom ut sa han att det var en Isadora.
    Och så blev det Alba med för att de passade ihop.
    Dessutom var det viktigt att det skulle kunna uttalas på Italienska då min pappa
    med familj kommer därifrån & bor där.

• KathyR

Thea Lovisa

Vi kom överrens om två namn, jag ville ha Thea, han ville ha Lovisa. Vilket som skulle bli hennes tilltalsnamn bestämde vi direkt när vi såg henne. Det var en Lovisa Hjärta

Svar på tråden Vad heter ditt barn och varför heter det så?