• basketmia

    48-timmarslistan - hur lång tid till "notice"?

    Ni som adopterat via 48-timmarslistan - hur lång tid tog det innan ni fick ert "notice" ( jag tror att det heter så, det första beskedet man får efter matchningen )?

    FFIA säger 2-4 veckor men jag undrar hur lång tid det tagit i verkligheten? Jag vet ett par som i höstas fick "notice" efter 6 dagar men jag kan tänka mig att eftersom 48-timmarslistan verkar användas mer nu så tar det längre tid numera. Jag hoppas ju självklart på 2 veckor och inte 4

    Vi har ställt in oss på att åka till Kina i augusti men man vill ju att processen ska gå framåt.

    Mia som idag väntat 8 dagar...

  • Svar på tråden 48-timmarslistan - hur lång tid till "notice"?
  • chatnoir

    Vi matchades torsdagen 18/9 och fick notice måndagen 23/9. Tre arbetsdagar!

    Tyvärr fick det oss att tro att allt skulle gå lika fort, och så blev det ju inte...

    Hoppas er väntan går fort!

  • chatnoir

    Vi har förresten fått preliminära resedatum nu. Vi ska vara i Peking 24 april eller 1 maj och tänkte åka ett par dagar tidigare för att hinna vila upp oss lite och få en "weekend" i Peking på tu man hand innan vi åker vidare för att få vår lille prins.

  • basketmia
    chatnoir skrev 2009-03-12 11:18:49 följande:
    Vi har förresten fått preliminära resedatum nu. Vi ska vara i Peking 24 april eller 1 maj och tänkte åka ett par dagar tidigare för att hinna vila upp oss lite och få en "weekend" i Peking på tu man hand innan vi åker vidare för att få vår lille prins.
    Å så roligt! Även om det blev en lång väntan för er så är det ju dags snart. Jag tror att det är en bra idé med ett par dagar i Peking innan ni åker vidare. Då hinner man smälta "Kina" lite innan man får träffa sitt barn.

    Vi gör nog något liknande, förväntar mig ett väldigt varmt Peking i augusti.
  • gninna

    Vi matchades den 27/11 och fick notice den 30/12. Nu väntar vi på att få det "riktiga" barnbeskedet och fick igår veta att det antagligen tar ett par månader till.

    Hoppas att ni får ett snabbt besked!

  • basketmia

    Idag kom vår notice med posten så den borde nått Sverige igår eller i förrgår.

    Den är daterad 090313 dvs 10 dagar efter att vi blev matchade!

  • Namaste72

    Vilken spännande tid ni har framför er nu allihopa Lycka till med allt!


    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • LitenKyckling

    Hur mycket fortare tar hela processen än "vanlig process"? hoppas ni fattar vad jag menar. Går det mycket snabbare med 49 timmars listan än i "vanlig kö" förlåt om jag uttrycker mig klumpigt..

  • basketmia
    LitenKyckling skrev 2009-03-29 05:13:19 följande:
    Hur mycket fortare tar hela processen än "vanlig process"? hoppas ni fattar vad jag menar. Går det mycket snabbare med 49 timmars listan än i "vanlig kö" förlåt om jag uttrycker mig klumpigt..
    Vi bestämde oss för 48-timmarslistan på en gång och hade alltså inte papper i Kina sedan tidigare. Vi skickade papper till Kina i början på januari och räknar med att vara hemma med vår son i slutet på augusti dvs ca 8 månader efter att papperna gått till Kina. Jag gick på skoj in på adoptionforcast som ger ett ungefärligt besked på när vi skulle fått BB om vi stått i den vanliga kön och fick ett datum i mars 2017... så att i vårt fall skiljer det i runda slängar 7 1/2 år!
  • LitenKyckling
    basketmia skrev 2009-03-30 07:14:29 följande:
    Vi bestämde oss för 48-timmarslistan på en gång och hade alltså inte papper i Kina sedan tidigare. Vi skickade papper till Kina i början på januari och räknar med att vara hemma med vår son i slutet på augusti dvs ca 8 månader efter att papperna gått till Kina. Jag gick på skoj in på adoptionforcast som ger ett ungefärligt besked på när vi skulle fått BB om vi stått i den vanliga kön och fick ett datum i mars 2017... så att i vårt fall skiljer det i runda slängar 7 1/2 år!
    Tack för ditt svar!
  • Happiest

    48 timmarslistan vart kan man läsa om den? Jag är dåligt insatt. Min svägerska står i adotionskö så försöker läsa på lite...

  • Smulan1973
    Happiest skrev 2009-06-09 16:04:28 följande:
    48 timmarslistan vart kan man läsa om den? Jag är dåligt insatt. Min svägerska står i adotionskö så försöker läsa på lite...
    Det kan du göra på de adoptionsorganisationers hemsida som adopterar från Kina. Hos AC eller FFIA tex. Deras adresser är www.adoptionscentrum.se/ eller www.ffia.se/ Gå in på länder och välj sedan Kina så strå det info om 48-timmarslistan.
Svar på tråden 48-timmarslistan - hur lång tid till "notice"?