Följas åt med 2an??
Hej!Jag har pco och fick hjälp av pergotime för att bli gravid med första barnet.Nu är det snart dags att påbörja en ny kur för att försöka få till ett syskon,någon som oxå ska försöka igen å vill följas åt?
Hej!Jag har pco och fick hjälp av pergotime för att bli gravid med första barnet.Nu är det snart dags att påbörja en ny kur för att försöka få till ett syskon,någon som oxå ska försöka igen å vill följas åt?
Hej hej!!
Hoppar gärna in här! Fick min son i februari i år, han blev till med hjälp av Gonal-F injektioner! Nu imorgon ska jag till läkaren igen och börja diskutera syskon! Vi vill gärna ha barn tätt och när det är lite "jobbigare" att bli gravid än för de flesta andra så tycker vi att vi lika gärna kan på det med en gång igen.
vårwilmer: Åh vad roligt!! Håller tummarna på fredag. Kan tänka mig att dagarna går sakta i väntan nu
Ny här inne.
Har en son som är född 2006. Blev gravid först 1½år efter p-piller stop då.
Började aldrig med p-piller efter sonen föddes då jag förstod att jag hade svårt att bli gravid.
Läkare har konstaterat att jag har pco,inte så svår kanske men endå så jag kan få pergotime om jag vill.
Men är ändå lite "rädd" för att ta pergotim då jag har hört att man lättare kan få tvillingar o sånt. Skulle gärna vilja ha lite tips o råd ang. pergo.
Börjar starkt fundera på att börja med det nu när vi aldrig lyckas bli gravid.
Fick mf mars08 & feb09 så orken att försöka börjar ta ut sin rätt nu.
Jaha, idag bär det då av till första besöket hos nya läkaren (min gamla som hjälpte mig första gången dog hastigt och lustigt! ). Han har fått min gamla jounal sen förra året skickad till sig, så förhoppningsvis kanske jag inte behöver gå igenom lika mycket tester osv denna gången!! Eller det får man kanske ändå? Ni som redan är inne i det igen? Nåja, i vilket fall få ni hålla tummarna att jag få hjälp snabbt (har övervikt som kan ställa till det).
HW06: Jo, det är klart att man måste vara det... Jag är inte så orolig över sjäva grejen att gå igenom processen och försöken denna gången (ännu), men däremot har jag funderat på hur det skulle bli om jag blev gravid. Men sonen fick jag en jäkla foglossning ganska tidigt nämligen, och det hade ju varit extra jobbigt om jag fick det denna gången också - jobbigt att springa efter en liten när man knappt kan röra sig.
Filipsmamma06: Hej! Kan tyvärr inte ge dig råd om Pergo då jag aldrig fått prova det, pga att min PCO är för svår för att kunna bli hjälpt av Pergo. Men min sons kusins mamma har också PCO av en händelse (hon och jag är inte släkt) och hon fick sin dotter med hjälp av Pergo och gör inget annat än pratar varmt om det!
Det gav ju reultat liksom.
Du kan ju alltid prata med din läkare om det innan du bestämmer dig.
Oj, tvillingar ja... Det är ju ännu större chans för tvillingar när man får injektioner som jag fick... Men jag hade bara tyckt att det hade varit kul med tvillingar!
Hej alla!
Har också Pco och nu var det tänkt att vi skulle försöka få ett syskon till våra tvillingar (som troligtvis kom till av pergon)
Ska försöka nån månad utan hjälp men chansen är nog närmst intill obefintligt att det skulle lyckas för jag har nog aldrig haft egen äl vad jag vet. Men men man kan ju alltid hoppas.=)
Kanske man har fått lite ordning på hormornerna efter p-piller knaprande.=) Skulle vara skönt och slippa springa hos läkaren hela tiden och göra massa undersökningar. Men vad gör man inte.=)
Måste fråga om man går på pergo "måste" man gå till läkaren hela tiden då vid äl o allt?
Ps: alltså det brukar räcka med 1 besök runt ÄL för VUL (och sen KAN man behöva ta ett blodprov efter ÄL), om det var mer antal besök per månad du menade? *förvirrad*
Är det nån härinne som vet hur det är med ÄL-test för oss PCO-S:are? Jag har hört att det inte är helt pålitligt, att det kan visa Äl fast man inte har det. Men om testet visar att man INTE har ÄL kan man ÄNDÅ ha det? Fick tipset från min gyn att jag kan använda det om jag känner av min ÄL. Tog ett test för skojs skull som visade på noll ÄL.
Vårwilmer: Har du testat idag? *nyfiken*
Hej på er!
Ingen bebis denna gången:( men det hade vi väl inte riktigt vågat hoppas på ändå!Dock blev cykeln endast 22dagar denna gång så redan på onsdag är det dags för nästa pergokur.Vi får hålla tummarna!Lite seg idag,inatt fick vi åka ambulans med lillkillen.Han slutade andas inatt och det var ett anfall av falsk krupp.När något sådant händer blir man lite osäker på om man redan är redo för en liten älskling till,men det där går ju upp och ner!
Någon mer som vet något om det där med tester som visar ÄL fast man inte har det?Hur kommer det sig?