• Jemema

    Sahlgrenska - del 10

    Här samlas vi som gör IVF på Sahlgrenska. Välkomna gamla som nya!

    Skriv om frågor och funderingar som du har, du får garanterat svar på dem i denna tråd. Här hjälper vi alla varandra och både peppar och stöttar varandra i uppgångar och motgångar.

    Skriv gärna in dig på vår lista som vi har i medlemstråden, alla som är aktiva i tråden står med, så vi kan hålla koll på varandra, var vi är i behandlingar osv.

    Förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m40111971.html

    Medlemstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m41215147.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 15:24
    Nya medlemstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m43986213.html

  • Svar på tråden Sahlgrenska - del 10
  • mela86

    Hej tjejer! Tänkte bara höra med er erfarna när i cykeln manbörjar behandlingen? All information om nybesöket och hur snabbt inpå ni fick börja behandling? tacksam för svar, har så många frågor, men då ingen vet att vi går igenom detta känner man sig ganska ensam.

  • SaraLena

    Mela86: förstår det här med att känna sig ensam Jag kände så med, utanför liksom. Men med alla goa här på tråden så känns det jätteskönt och normalt!

    Jag kan bara säga med min erfarenhet att man kan börja precis närsom helst. Har man ingen normal cykel alltså som jag, har jätte oregelbunden mens så kan man starta när som. MEN om du har normal cykel så skall man nog försöka anpasssa behandlingen efter de dagarna och då gäller annat. Tyvärr kan jag inte den biten.
    Hoppas någon annan kan svara där
    Välkommen!

  • Boo8

    Druvan: Grattis

    Mela86:

    Oftast brukar det köra igång behandlingen enl följande men som SaraLena säger så kan det vara lite olika...
    Regelbunden cykel: dag 21. Då kommer ju vanligen blödningen efter ca 1 vecka in i behandlingen men om man har oregelbunden som jag så brukar start bli på blödningsdag 1 (eventuelklt efter provera-behandling) för jag har ju ingen aning när min blödning kommer...

    Start av behandling efter nybesök: De har skyldighet att starta behandling 3 månader efter nybesöket men vad jag vet så får man inte vänta så länge. Jag var på nybesök 26/2 och startade behandling 9/3.
    Men det är ju också olika, hur man ligger i cykeln, hur mycket tider de har, eventuell sommar/julstängning mm.

  • mela86

    Vi ska gå på nybesök 3/8. Så det blir ju inget förrän efter sommaren, det är både en fördel och en nackdel. Skönt att kunna spendera sommaren "fritt" utan att passa massa tider osv, men det är svårare att få svar på alla tusen frågor man har.. Och man hinner stressa upp sig mer! Vi har varit med på sahlgrenska i två år och kämpat för att få börja, och nu äntligen har vi ett datum! Längtar efter att få sätta igång samtidigt som det är otroligt skrämmande. Tack för alla lycka till!

  • Boo8

    Ja det är sant att man har tusen frågor o mer blir det under resans gång.

    O det är en skrämmande, spännande värld med IVF o man får försöka ta ett steg i taget.

    Men vi finns här för att fråga, stötta o "pratas" med när nu vill o behöver.

    Kram

  • SaraLena

    Druvan: Det är ju så spännande Hur känns det nu? När kommer knodden?

Svar på tråden Sahlgrenska - del 10