• Rammisen

    Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 11:e tråden

    Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 11:e tråden
    Dags för ny tråd igen!

    Det här är tråden för alla Västmanlänningar som har svårt att bli gravida och får eller ska få någon typ av behandling... Vi går på Fertilitetsmottagningen, KL eller någon annan gynmottagning. Om du står inför din första gynkontakt eller femte ivf, det spelar ingen roll. Alla är välkomna! Vi peppar och stöttar varandra i kampen för ett plus.

    Detta är vår 11:e tråd.

    Våra tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m14193019.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m16874638-1.ht
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m19914887.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m23022073.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m26190624.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28874162.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31587710.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34247976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m36825116.html
    www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-11-261/m39918523.html

  • Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 11:e tråden
  • Dahlia

    Rammisen- Härligt att du känner dig hoppfull!

    frk lorelei- Åh nej blöder du.. Fy så jobbigt! Jag blödde ju ganska mycket från o till när jag väntade Eddie och det var hemskt! Man vill inte se blod när man är gravid. Men det är vanligt och försök att inte oroa dig. Lättare sagt än gjort, jag vet...


    Felicia 1996 och Eddie 2008... Tack för att ivf finns
  • frk lorelei

    dahlia: Ja det har varit så lugnt så lugnt... inget blod så långt ögat kan nå... sen skulle vi visst försöka mysa till det (för första gången på läääänge) förra veckan o sen dess är det så här. Läkaren säger sköra slemhinnor... hur var det för dig? Det är verkligen hemskt, ja. Blod är det sista man vill vara med om. Och nu känner jag ju inte precis att jag kan slänga mig i ngt vatten och svalka mig heller.

  • Dahlia

    Sköra slemhinnor är jättevanligt när man är gravid.

    Varför jag blödde fick jag aldrig veta, blödningarna kom innifrån var det enda de kunde se men inte heller lågt liggande moderkaka.


    Felicia 1996 och Eddie 2008... Tack för att ivf finns
  • frk lorelei

    Dahlia: jo, jag har förstått det. Men att de blöder så in i helskotta fattar jag inte. Igår var det som att ha mens, lika mycket. Men det är aldrig tjockt blod och jag har inte ont, så det är ju positivt.

  • brawny

    Hörni tjejer, nu drar jag ut och seglar ett långt tag!

    Hoppas att ni alla får en bra sommar och att testningar ger plus (tänker på dig Rammisen) och att alla graviditeter förtlöper som de ska.

    Ha det skönt i solen!

    Kram
    Brawny

  • Rammisen

    JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! PLUS-vågen håller i sig. Jag väntar barn!!!!!!!!!
    Helt otroligt fantastiskt att det funkade den här gången. Är alldeles speedad kan inte somna om nu så jag berättar för er istället. Min man är inte hemma men jag bara måste testa idag ifall det skulle gå dåligt men det gjorde det inte. Så nu har han fått veta den goda nyheten på det moderna sättet, genom MMS!

    Jag har kännt sen i söndags att det drar i livmodern, annars öm i brösten men det är ju svårt bevis eftersom det kan bero på Progesteronet. Hörni, progesteronet kan väl inte ge falska plus? Det kommer ju rester av vagitorien när man kissar men så måste ju alla IVF:are ha det. Annars var det pregnylen som kan ge falska plus men den risken skulle ha försvunnit efter en vecka väl skrev Moe.

    Det fattas 22 dagar så är det 3 år sen mitt första plus. Nu ska det gå vägen och bli ett underbart litet barn! Som är värd all väntan och kämpande.

    Kram, ni är underbara för ert stöd! (Tänk att jag äntligen fick skriva detta inlägg!)

  • MaLi81

    STORT GRATTIS!!! Va underbart för er..vilken lycka!!! Usch..jag är så känslig nu så här sitter jag o grinar... ;) Jätteglad för er skull!!

  • Jez2012

    Härligt Rammisen stort grattis till erat efterlängtade plus

  • Anna76

    Stort GRATTIS till er Rammisen!! Vi ska snart börja vårt första IVF-försök så jag har hållt lite koll på er här i tråden ett tag. Lycka till!

  • frk lorelei

    GRATTIS Rammisen!! Gud så underbart! Det var verkligen en glad nyhet att få läsa så här på morgonen. Fantastiskt. Klart att allt ska gå bra nu!

    Vilken hejdundrans plusvåg det gått i tråden under våren. jag hoppas verkligen att vi alla ska kunna gå och fika med våra bebisar i vår. :D

  • Astrild

    Rammisen!!! Jaaaaaaaaaaa vad roligt! All lycka önskar jag er.

    Hur mår ni allihopa?

    Här är det fortfarande ett elände med illamåendet MEN jag gick precis av mitt sista jourpass kl 14 och jag har nu ÄNTLIGEN semester i 3 veckor.
    Har tid för kub / nupp i sthlm ( pröjsar privat) 28/7 och hoppas då att allt kommer vara bra. Efter det är det väl dags att gå lite mer offentligt om allt är ok - Än så länge så är det bara mamma o brorsan samt min bästa kompis som vet ( å så ni såklart ) Har varit tufft att hålla skenet upp på jobbet och jag blev avslöjad av en sjuksköterska häromdagen - kunde inte direkt blåneka när hon frågade rakt ut...
    Hur gör ni som är i samma sits med info-spridningen?

    Jo det har verkligen varit en plusvåg här- så jag känner extra mkt för er som ännu inte haft samma tur och önskar så mkt att ni snart också står där med morgonkräkningar och svullet tarmpaket .

    Kram till er alla!

  • frk lorelei

    Astrild: Angående info så har jag ju inte förmågan att hålla tyst, som så många andra har. Alla vet.. tror jag. Inte alla på jobbet, för eftersom jag har sommarlov så kan jag vänta tills i höst med att berätta där. Jag kände väl mest efter vul'et i v 7 där att vi kunde gå ut öppet med detta, men efter senaste veckornas blödningar så ångrar jag mig nästan lite. Nu är det ju v 12 nästa vecka och alla som klarar av att hålla sig tills dess förvånas jag över.

    Jag mår bra, förvånandsvärt bra, men mår illa då och då, fast det har aldrig varit så illa att jag kräks. Det som oroar/oroat mig är ju då de blödningar som började för 2 veckor sedan, slutade i torsdags o kom tillbaka idag.

    Jag hoppas för alla här inne varenda månad som går och är så glad att så många plussat nu och att jag fick vara med i den vågen också.

Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 11:e tråden