• SMS

    RMC Malmö del 9

    Startat en ny tråd då den andra precis var påväg att gå ut...

    Kramar

  • Svar på tråden RMC Malmö del 9
  • Nillan38

    Tack AnnaMG Visst är det otroligt.. :)Återbesöket på onsdag är för att de ska se att vattnet i buken minskar och att äggstockarna går ner i omkrets. de var lite oroliga för att släppa hem mig från sjukhuset, men jag lovad att vara duktig och åka in om det skulle bli sämre igen. Vilket jag inte hoppas är sjukskriven från jobbet i 2v nu så det är bara en massa vila som gälller.

  • BounceT

    nillan vilken grej!!! Stort grattis!! förstår att det är mycket att smälta....

    vanillie: jag hoppas också jag får min mens snart....om inte så får jag väl ta ett gravtest.....man vet ju aldrig. :)
    nillan har ju varit med om mirakel och fler finns det väl?! :)

  • Vanillie

    bTigger: ja, världen är full av små mirakel!! Då kanske man ska hoppas att mensen inte kommer och att du är gravid! Lycka till!!

  • ProvisT

    Nillan: Shit vilket galet mirakel. Måste ju kännas helt sjukt. Inte konstigt att kroppen flippade ut av alla mediciner ovan på en gravidilitet. Stort grattis iaf.

    Jag har just varit hos RMC. Jag fick tillbaka ett superfint ägg, men de behövde tina upp 4 st för att gå ett. Är så ledsen så nu har jag två kvar i frysen, så det ät ju inte ens säkert att det blir fler FET. Har iaf varit på akupunktur hos min örtman efter ET. Fick massor med nålar i huvudet. Hoppas på att det kan hjälpa, så att det inte behöver bli fler ET eftre detta.

    Så jag flyttar mig på listan till ruvar. Känns iaf bra

  • ProvisT

    Planerar:
    bTigger: IVF nr 2 efter sommaren....??!!
    AJB: 34år, 3IVFer och väntar nu på Äggdonation
    Aniara33: 35 år. I kö inför IVF nr 1. Väntar på kallelse från RMC.
    saaassssi: 32 år, ivf nr 3
    Bambi7, 31år, FET 1, Augusti -09
    Lollorby: 33 år Ivf nr 3, efter sommaren
    Teecee: 28 år, väntar på provremiss (kommer om en evighet).
    JGPF: 24 år,ICSI nr 1, Infomöte 20 Feb, läkarbesök 17 Mars
    TJ: 29 år väntar på mens för att kunna börja med puregon
    Smuugi 27 år, IVF nr:2 Om en evighet känns det som
    tomte mor: 30 år (väntar på startdatum i december)
    cizydizy76: 32 år,FET nån gång till våren-09
    Liten Fraggla: 32år, IVF/ISCI nr 3 vårvintern -09
    Soffie76: 32 år, ICSI nr 5, någon gång 2009
    Lina 78: 30 år, FET april/maj
    Lok: 30 år, 3 ISCI och ett FET. Paus från allt till hösten -09
    Kalmen: Vill börja på 4:e försöket så fort som möjligt

    Sprayare:
    AnnaMG 36 år, IVF 1 (typ), synarelastart 29/6

    Sprutare:
    Trinity78: 31 år, "extralånga" protokollet: 2½ mån med Enanton pga endometrios.

    Knaprare:

    Äggplockning:
    Kajsan75 34 år, IVF nr 2, äggplock den 22/6 -09

    ET:
    Nillan38: 38år, ICSN nr 2 ET 3/7

    Ruvar:
    AnnaMG: 36 år, FET 1, TD 18/7
    Provis: 33 år, (3IVF) FET 1, TD 22/7

    Gravida:
    Popcornpysen: 39 år, IVF nr 3, TVÅ embryon, vul 2/6
    vanillie ICSI NR 1, TVÅ embryo vul 25 juni
    Prästkrage: 32 år, ICSI 3, BF 17 januari 2010
    showmustgoon: 28år IVF nr 1,VUL 1/6 BF 10/1 2010
    Zenhobia: 36 år, IVF nr 1, VUL 29/5, prel BF 11/1 -10
    Koalababy: 38 år, 4 ivf/icsi utan resultat, gravid på egen hand, BF 22/12
    SMS; IVF nr 2, Suprefact start 11/2, Gonal F start 2/3, Vul 10/3,
    ÄP 17/2 08,00, ET 20/3, TD 31/3, VUL 30/4
    Livia76: IVF/ICSI nr 5 + 16/2 VUL 5/3
    danilla: IVF/ICSI nr 1
    Johan80: ICSI nr 3, + 2/1-09, VUL 26/1
    Skånehopp: 34 år, IVF nr 3, VUL 5/6
    Björneochsnigel: 27 år, IVF-D nr 2 vul 23/10, BF 1/6
    Padelin: 37 år, 3 ET, FET nr 1, VUL 4/12, BF 10/7
    Fikia: 27 år, IVF/ICSI nr2, BF 8/8
    Karla IVF/ICSI nr 4, VUL 26/2 BF 7/10
    Lini: ICSI Nr:1 VUL 2/4 BF 8 Nov
    Kattmamman: 30 år, IVF nr 1, BF 23/1 2010

    FÖDDA:
    2008
    Nina76: 32 år, BF 17/6. 29/5 föddes Ellie.
    BDMC: 28 år, BF 25/6. 11/6 föddes Lea.
    Byråkraten: 35 år, IVF nr 1. BF 18/7. 15/7 föddes en liten pojke
    Yarali01: 35 år, Gonal-F BF 26/8. 22/8 föddes liten flicka
    Loppan1972: 36 år, BF 2/10. Den 25/9 föddes lilla Emma
    MiaBjörn: 29 år, IVF nr 1, BF 27/11. Den 12/11 föddes lilla Siri
    Kråkan Krax: 28 år, IVF nr 1, BF 2/12 där en liten Hubert föddes
    Glenda Glad: 37 år, IVF nr 1, 5/12 föddes en liten pojke
    Fibula: 36 år, IVF/ICSI nr 2b. 5/12 föddes lilla Rut.
    2009
    Netis: 36 år, IVF/ICSI nr 3, 10/1 föddes en liten flicka
    Stoppsladd: 30 år, ICSI nr 3, 090209 föddes en hårdrockare (pojke)
    Tracy: 29 år, IVF/ICSI nr 2, 090302 föddes Molly
    Lilla Hönan: 27 år, IVF/ICSI nr 2, 19/3-09 föddes lilla Izabell
    Catharina80: ICSI Nr1 090601 föddes Theo
    Rikku: ICSI nr3 Födde 4 Juni 09. Tvillingar Linnea och Liam

  • Gaytjej

    Stort lycka till nu, ProvisT!!! Akupunktur verkar kunna öka chanserna en hel del av vad jag har förstått från studierna min klinik har gjort.

    Vet ni hur RMC gör vid nedfrysningen - fryser de ner alla ägg som blivit befruktade och delat sig i 4 celler, eller väljer de ut de bästa äggen? Har förstått att en del svenska kliniker bara fryser ner de finaste äggen - och att det då gör att de har en hög procent som klarar upptining. Trianglen som jag gått hos verkar frysa ned alla som delat sig.

  • prästkrage

    Gaytjej: RMC fryser bara ner de ägg som håller bra kvalitet. Så kallade toppägg. Iaf sa de det till mig.
    Vi hade turen att alla våra som blev befruktade var just toppisar och har 10 stycken i frysen. Sen är det ju inte säkert att de klarar tiningen.
    Vi har 8 stycken som är 8-celliga i frysen och 2 som är 4-celliga.

    Provis: Nu så ska det bara funka för er. Jag håller mina tummar så de blir alldeles blåa.

  • Vanillie

    Gaytjej:
    vi fick endast två befruktade ägg, men eftersom inget av dom var av toppkvalite ville dom inte frysa det ena. Så därför fick vi båda insatta för att slippa slänga ett ägg som var dugligt för ET men inte för frysning.

  • Gaytjej

    ...och bägge dina ägg klarade uppenbarligen att dela sig vidare, trots att de inte var toppkvalitét från början!

    Undrar varför vissa kliniker inte fryser alla ägg - är det ekonomisk vinst i det? Är de rädda för dålig upptiningsstatistik? Eller vill de inte ge någon ev falska förhoppningar!?

  • ProvisT

    Gaytjej, ja det har du rätt i. kanske ger det bara så dåligt resultat i upptiningen att det inte ger mening. Alla mina som frystes ner var toppägg, men det var ju ändå många som inte klarade sig. Leif tyckte nog lite synd om oss.

    Men nu är det väl bara att hoppas. Jag är ledig idag från jobbet för att bara softa och vara lugn för mitt lilla ägg. Hoppas att det ger någon effekt.

    Det är ju definitivt mindre jobb med FET. Jag blev inkastad och så satten ägget in och 10 minuter senare var jag klar. Magen mår ju ändå mycket bättre än efter öggplock och en månad med massa hormoner.

    Phew tur att jag inte valde att de skulle sätta tillbaka två, då hade alla varit slut nu. Tror jag kände det på mig lite, när det kommer till detta kapitlet i mitt liv så är jag visst ganska pessimistisk.

  • AnnaMG

    Grattis ProvisT till ruvarstatus! Nu jäklar! Såklart trist att så många av äggen inte fixar upptiningen. MEN det behövs ju bara ett ägg...

    Jag vet faktiskt inte hur RMC tänker. Jag har trott att RMC är ganska petiga med sina ägg, men å andra sidan var det ju två för oss och tre för ProvisT som inte överlevde värmen medan RMC:s statistik säger att 2/3 ska överleva. Hmm. Jag har läst någonstans att de ägg som långtidsodlas har svårare att överleva upptining - någon mer som hört/läst det?

  • bambi7

    Nillan; men herregud!!! Vilken solskenshistoria.....du har ett MIRAKEL in magen!!!! Super duper grattis! Allt kan verkligen hända!

    Provis, grattis till de lilla embryot!!! synd på de andra som inte klarade sig..men de ska ju ta sig nu så du behöver inte dem, inte än iallafall. många kramar!

  • Nillan38

    Tack snälla alla vad gulliga ni är.. Jo chocken har börjat lägga sig lite för mig men inte för min sambo. : )Han kan ju inte förstå för han har ju fått beskedet att han inte kan på natuligt sett endast ICSI var kanske en chans för honom. Men han är så lycklig nu, men samtidigt mycket rädd, han har sagt till mig att jag får inte göra något här hemma nu utan bara ligga till sängs så sköter han allat annat.. Ler

    bTigger: Mirakel finns det flera av så vi kan ju hoppas att din mens håller sig bort av ett positiv anledning. Skickar en Bamsekram..

    Provis: Helt galet av chock kan man lugnt säga. All lycka till dem med håller tummarna nu hårt att det går bra.

  • Popcornpysen

    Nillan38: Ett jättegrattis! Tänk att det finns sådana mirakel.

  • BounceT

    Vet någon hur man gör för att öppna ny tråd när denna stänger 9 juli....alltså i övermorgon???? vill inte förlora kontakten med alla.....

Svar på tråden RMC Malmö del 9