• ruccolas

    ivf i maj/juni

    Välkomna alla som vill joina mig på min resa. Ni kanske också planerar IVF i maj/juni som vi?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-15 23:56
    Ops! Välkomna alla som vill joina OSS på VÅR resa. Jag är inte ensam, utan min kära sambo är självfallet med mig. =D

  • Svar på tråden ivf i maj/juni
  • GrodanSkrutt

    Nillan
    Nej....
    De är hjärtskärande att höra att du fått blödning. När man kämpar så för ett plus & så visar de sig att man inte alls kan släppa andan för det heller. Hjärtat, jag vet inte HUR du känner, jg har alrig fått plussa, men har kämpat i 6 år för att få & har fått veta att våra ägg & spermier i a f kan smölta samman & dela sig & de var en stor lycka för mig - även om de är långt till ett plus. Förstår om du känner dig lurad & ledsen, klart du gör de & de får du göra, de är ok - jag önskar & hoppas att du har ngn nära dig som kan stötta dig & finnas där för dig. Önskar dig allt Gott & att du får ditt plus snart igen & att de stannar där i 9 månader! Kramar!!!
    ( PS - Har du hunnit prata med kliniken ännu? )

  • Nillan38

    Grodan Skrutt: tack för dina mycket värmande ord, Jag och min sambo är mycket stöttande till varandra i detta, plus mycket nära vänner har vi som vet om vad vi går igenom. I all denna ledsenhet så har jag ju barn sedan tidigare men det har inte min sambo, så han har ju tagit detta väldigt hårt för han trodde verkligen nu att han kunde bli pappa med deras ord på sjukhuset. Och för att han är en av det bästa som har hänt mig i mitt liv, så önskar jag så gärna att det kan bli något, men jag börjar ju även tro snart att jag är för gammal. Man börja ju tänka massa tråkighet kring, när det blir så här, när inte änns äggen delar sig. Och nej jag har inte talat med kliniken för de har semesterstängt nu i fyra veckor. Men ännu har jag inte gett upp och ska försöka njuta av vår kommande semester som är på ingång. Jag önskar även dig allt gott och att det även snart ska bli er tur att få ett plus. Kram kram

  • Mammiopappi

    Nillan: Vad oehört tråkigt! Jag hoppas verkligen att ni får ett nytt plus snart igen.Kram!

  • Nillan38

    Mammiopappi; tack för din omtanken, hur mår du själv i väntans dagar? spännande och hoppfull att båda är kvar när ni ska på UL.

  • Mammiopappi

    Jo tack jag mår bra. Inte mkt symptom. Trötthet, ömma bröst och enormt bra luktsinne.
    Är väldigt orolig inför ul. 19 dagar kvar! Tiden går olidligt sakta. Tänker väääldigt mkt på om liven är kvar där inne.
    Kommer bli helt knäckt om det inte visar något. Man känner ju sig i sånt fall väldigt snuvad på konfekten. Men jag hoppas så innerligt att de är kvar där inne!

  • Nillan38

    mammiopappi: Vad skönt att höra att du mår bra, Och man behöver inte ha mycket symtom av att vara gravid, som sagt jag har ju barn sedan tidigare har alldrig haft några direkta symtom, förrän runt mitten av graviditeten, för då började jag bli större och tyngre, och jag ska väl tillägga kanske att jag är en kvinna på 53kg, så man märker ganska snappt viktökningen. ler
    jag förstår din oro över din graviditet, men du ska se att det kommer bli jätte bra och du ska se att dina små liv är kvar där inne och som bara myser där inne tills det är dags att komma ut när de vuxit klart. ler

  • Gaytjej

    Nillan38, tycker så otroligt synd om er, så nära och ändå så långt borta. Usch och fy, finns ingen rättvisa i det här. Önskar ert stort lyckat till i höst, kör nu hårt på egen hand fram tills dess.. det behövs ju trots allt bara en liten spermie och har de kunnat förrut så..!

  • Frilu

    VÄNTRUM:
    Önska2, 30 år, Huddinge: IVF 4 (1:a försöket avbrutet)
    Nillan38: 38år , ICSI 1, 3 sep-09
    Carolines: 27 år, Sophiahemmet: IVF/ICSI 3 (1:a försöket avbrutet). Första mötet 6 aug.

    NEDREGLERING:

    SPRUTSTART:

    ÄP:

    ET:

    FET:

    RUVAR:
    mula, 40 år, Stockholm, FET (behandling nr 10), TD 7/7

    GRAVIDA:
    Mammiopappi, 28 år, Copenhagen FC:IVF nr 1, 2 ägg, 6 till frysen.Tvillingar i magen
    Pshevil, 34 år, Karolinakliniken/CvL: IVF 1, 1 till mig + 6 till frysen
    Momaloma, 35 år, IVF 1, 1 + 5 frysen, TD 14/6
    Gaytjej, Trianglen, Danmark: IVF-D 1, 1 ägg till mig & 14 till frysen. TD 23/6
    Solros72, 37 år, Falun: IVF 2 (1:a försöket avbrutet), TD 26/6
    Längtan 79: RMC link, IVF 1, inget ET, 6 till frys, plus på FET 1
    Denim, 36 år, Öresundskliniken Malmö, IVF 1, TD 2/7
    Majblommans längtan, 34 år, Falun, 1 IVF,2 till frys, TD 29/6
    rucolla, 35 år, Huddinge, ICSI+ DS nr 2. 1 till mig & 1 till frys
    Frilu, 26 år, Härnösand: 1:a ivf, 1 till mig & 1 till frysen. TD 3/7

  • GrodanSkrutt

    Tror jag fallit bort, lägger in mig i Väntrummet

    VÄNTRUM:
    Önska2, 30 år, Huddinge: IVF 4 (1:a försöket avbrutet)
    Nillan38: 38år , ICSI 1, 3 sep-09
    Carolines: 27 år, Sophiahemmet: IVF/ICSI 3 (1:a försöket avbrutet). Första mötet 6 aug.
    GrodanSkrutt: 31 år, HS: Väntar på stim #2 i IVF#2 alt IVF#3. BIM 30/7

    NEDREGLERING:

    SPRUTSTART:

    ÄP:

    ET:

    FET:

    RUVAR:
    mula, 40 år, Stockholm, FET (behandling nr 10), TD 7/7

    GRAVIDA:
    Mammiopappi, 28 år, Copenhagen FC:IVF nr 1, 2 ägg, 6 till frysen.Tvillingar i magen
    Pshevil, 34 år, Karolinakliniken/CvL: IVF 1, 1 till mig + 6 till frysen
    Momaloma, 35 år, IVF 1, 1 + 5 frysen, TD 14/6
    Gaytjej, Trianglen, Danmark: IVF-D 1, 1 ägg till mig & 14 till frysen. TD 23/6
    Solros72, 37 år, Falun: IVF 2 (1:a försöket avbrutet), TD 26/6
    Längtan 79: RMC link, IVF 1, inget ET, 6 till frys, plus på FET 1
    Denim, 36 år, Öresundskliniken Malmö, IVF 1, TD 2/7
    Majblommans längtan, 34 år, Falun, 1 IVF,2 till frys, TD 29/6
    rucolla, 35 år, Huddinge, ICSI+ DS nr 2. 1 till mig & 1 till frys
    Frilu, 26 år, Härnösand: 1:a ivf, 1 till mig & 1 till frysen. TD 3/7

  • Nillan38

    Gaytjej: Tack vad gullig du är, tyvär så vet vi ju inte om det är pregnylen som har plusat för oss. Och visst jag har barn sedan tidigare äktenskap, men inte med min sambo och vi har ju provat själv i 3 år snart innan vi sökte hjälp, han har inga barn alls och har alldrig varit i närheten av plus, tyvär så hade han påsjukan 3 gånger i tonåren, så antagligen har orsakat hans spermier, men vet ju inte till hundra.
    Och hade det inte varit för hans öerhörda stora hjärta och kärlek till mig och mina barn som i dag är tonåringar, så hade jag nog inte gått igenom allt detta, för det vänder hela ens liv upp och ner i känslor och dels att jag snart fyller 39 så jag vill ju gärna att det ska i allfall bli ett ET och blir det inte vid nästa behandling häller, är det kanske inte meningen men jag önskar så att jag kan få ge min sambo den underbara känslan av att få bli förälder det skulle göra honom så himla lycklig.
    Jag känner mig så maktlös i det hela och det känns så hemskt även om han säger alltid att han är lycklig av att jag vill gå igenom allt detta för honom, men mitt svar är att jag skulle bli så lycklig att få uppfylla en av hans största önskan livet. Ler

    Hur mår du själv, klappar du magen varje dag nu och ger dig själv lite extra gott så du känner dig lugn i din graviditet. Har ni snart UL, så ni kan se ert lilla knyte? det är så spännade och jag lovar det kommer att kännas helt otroligt första blicken när ni får se ert lilla liv växa inne i magen. Jag minns det som om det var igår, fastän det var 14 år sedan sista gången jag var på ett UL. Ler Jag önskar er all lycka och allt kommer att bli så bra. Kram kram

Svar på tråden ivf i maj/juni