• Emekal

    Till er som kämpar!!

    Jag läste nyss boken Barnen som aldrig blev av SigBritt Ernald Netterfors och Inger Hallén...

    När jag läst klart boken slog det mig en tanke som jag måste dela med er!

    Jag gjorde en abort i vecka 10 2008... Jag blev tvingad till det och ångrar det så himla mycket.

    Nu när jag läst boken kom jag att tänka på, Det finns så många kvinnor och män som skulle ha dött för att få det barnet som jag blev tvingad till att ta bort!
    Som inte kan få egna biologiska barn!

    Nu ångrar jag min abort ännu mer och tänker att om jag hade behållt det fast pappan inte velat så hade någon annan kanske velat haft det!
    Jag var bara 18 år (är 19 nu så är inte så stor skillnad) men jag var ung och pappan också.....

    Jag lider med er alla som lider av ofrivillig barnlöshet! Jag önskar att jag hade fött det barnet och fått gett det till någon som verkligen kunnat tagit hand om det och som längtat efter det!

    Efter att ha läst denna bok lovar jag er att så fort jag blir äldre och kan hjälpa er så ska jag det! Om jag "bara" ska få bli en psykolog / kurator så ska jag det. Bara att jag kan få hjälpa er på något sätt!

    Ni som kämpar att få ett barn, ni är verkligen guld värda! Ni är så mycket starkare än vad ni tror!

    Tack för att ni orkade läsa denna tråd!
    Lycka till alla

  • Svar på tråden Till er som kämpar!!
  • TrueMeaning
    Cherrry skrev 2012-03-02 06:24:05 följande:
    Tack jätte gulligt. Kämpat 5 år utan resultat :(

    5 år ? Oj! Här sitter jag och sambon som är inne på våran 1,5 år och är (iaf jag) helt förstörd över att inget händer.
    Väntar på kallelse till utredning som skulle kommit i mitten av februari men inget här inte

    Vad gör ni för att orka med väntan?


    Väntan har blivit en del av våra liv
  • Cherrry

    Man försöker kämpa på med livet så gott det går. Varje månad är en besvikelse o man blir bara mera besviken när kroppen säger annat. Har fått väntat med att försöka pga av att ja åkte på infektion i livmodern i fick äta starka tabletter o då mår man sämre för att man Missar alla försök. Man vill ju försöka så mkt som möjligt. O inga ivf försök har vi lyckas på fast att vi har haft 10 poängs ägg:( kroppen verkar inte vilja :( visa dagar bryter man fullständigt i hop en stund men sen är det bara att bita i hop. Ska väl bli Min tur nån gång kan man ju hoppas. Men det är as jobbigt när alla i sin omgivning lyckas på en gång och visa vill inte ens ha barn då blir man extra ledsen:(

  • TrueMeaning

    Men stackare :( jag beundrar ditt tålamod! Jag har lärt mig att man ibland måste vara nedstämd och riktigt ledsen, då har jag fått för mig att man ger mer plats till de positiva känslorna!
    Jag hoppas verkligen att ni snart får uppleva bebislyckan

  • Cherrry

    Tack!
     Man försöker så gott man kan. Finns ju  lixom inget annat att göra. Är ju bara att försöka bita i hop eller bryta i hop totalt  men då kommer man ju aldrig att lyckas .

    Men man känner i bland att man verkligen håller på att ge upp man får se hur länge man kommer att orka försöka

    önskar er alla som kämpar stor lycka till vi ska alla få bli mammor en vacker dag !!!Kämpa på tjejer!!!    

     

  • TrueMeaning

    Klart vi ska bli föräldrar inom en snar framtid :) vi kan väl alla följas åt här och prata om känslor, hormoner och tusan vet allt? :)

Svar på tråden Till er som kämpar!!