• Jollsan

    Dags för sommarens pärlor! Del 15

    Välkommen in till pärlgemenskapen här på famlijeliv!
    Många av oss är mer eller mindre besatta av våra älskade pärlor.
    Varning är utfärdad, risken att fastna i pärlträsket är stor, men varmt välkomna in i gemenskapen!

    För bra information om butiker (på webben och IRL) se
    www.parlplatsen.se och www.parlguiden.se

    Andra trådar vi hänger i:

    Utmaningstråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m41018838.html
    Träfftråd:  www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43010784.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-02 21:01
    En liten rättning...detta är tråd 16....bara så att ni vet..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-08 10:48
    Här kommer nya utmaningstråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43756550.html
  • Svar på tråden Dags för sommarens pärlor! Del 15
  • Jollsan

    Sandra G skrev 2009-07-25 22:46:39 följande:


    Javisst. Blev visst lite många nollor
    hihih
  • Mamma 0201

    Vad är det man behöver för material för att göra länkade halsband? Om man vill ha pärlor mellan länkarna - Hur gör man då?

  • CherryGirl

    Man behöver antingen silvertråd eller vanliga öglepinnar.
    Sedan trär man en pärla på ex öglepinnen och gör en ögla i andra änden också, sedan är det bara fortsätta med nästa öglepinne och fästa den i den första och så en pärla och ögla igen. Sedan så gör du så tills du har ett lagom långt halsband..

  • Pyttisens mamma

    Hälsar på från Skåne... Har varit hos föräldrarna några dar. Idag ska vi åka till Bakken i Danmark med brorsan och hans familj, sen bär det av hemåt!
    Pysselshoppade lite igår med i Lund, hittade en sträng m jadestenar i en härlig ljusturkos nyans i en butik, och så hade panduro rea bl a på sina mönsterpapper, så det blev lite av varje! :)

  • Sandra G

    Nu har jag äntligen köpt mitt flackjärn. Kan jag bara lägga det på köksbordet då och stansa?

  • Sirling

    Sandra: Jag brukar använda det på ett vanligt bord, men hade jag ett riktigt fiiint bord skulle jag nog välja ett som jag var lite mindre rädd om...

  • Pyttisens mamma

    Nu har jag lagt upp en ny sida med bokmärken på min hemsida, kika gärna in!

  • Lilla K

    Någon som ska handla från Continenta snart? Jag hänger gärna på, behöver lite saker insåg jag efter en kväll med pyssel!

  • Lillemy80

    ni som gör armband i pandora-stil. vart får man köpt grejer till det?? har fått efterfrågningar på det, men hittar ingenstans vart man kan köpa delarna :)

  • Pyttisens mamma
    Lillemy80 skrev 2009-08-01 09:39:55 följande:
    ni som gör armband i pandora-stil. vart får man köpt grejer till det?? har fått efterfrågningar på det, men hittar ingenstans vart man kan köpa delarna :)
    jag handlar mina på ebay. det finns i en del svenska shoppar med, fru pärla och lilla pärlan tror jag har bland annat, men det blir dyrare... :P
  • Tjej 83

    vart hittar man budskapsringar /affirmationsringar?
    såg att de på barapyssel va slut.

    nån annan butik som har?! de ska va tomma.
    ja har googlat men får upp allt annat... hjälp tack

  • Lillemy80

    Pyttisens mamma skrev 2009-08-01 12:22:16 följande:


    jag handlar mina på ebay. det finns i en del svenska shoppar med, fru pärla och lilla pärlan tror jag har bland annat, men det blir dyrare... :P
    tackar för svaret. hur funkar ebay?? har aldrig handlat där förr... måste man kunna engelska termer eller?
  • Pyttisens mamma
    Lillemy80 skrev 2009-08-01 21:30:03 följande:
    Pyttisens mamma skrev 2009-08-01 12:22:16 följande:
    tackar för svaret. hur funkar ebay?? har aldrig handlat där förr... måste man kunna engelska termer eller?
    tradera är den svenska delen av ebay, så det är samma princip. Man kan bjuda eller köpa till ett "köp nu"-pris, det är lite olika. det finns även shoppar på ebay, och man kan söka bland dessa eller vanliga säljare på "pandora". Vissa engelskakunskaper är bra, men man måste inte vara superhaj på det...
  • Lillemy80

    Pyttisens mamma skrev 2009-08-02 17:35:50 följande:


    tradera är den svenska delen av ebay, så det är samma princip. Man kan bjuda eller köpa till ett "köp nu"-pris, det är lite olika. det finns även shoppar på ebay, och man kan söka bland dessa eller vanliga säljare på "pandora". Vissa engelskakunskaper är bra, men man måste inte vara superhaj på det...
    tackar, skall testa. vilken valuta kör man med där då? och vilka länder köper man från?
  • Tjej 83

    man kan köpa färdiga stansat o då är texten svart, men stansar man själv så är den ju silver...
    hur får man den svart? kan man fylla i med något?

  • Pyttisens mamma

    Tjej 83 skrev 2009-08-02 21:02:32 följande:


    man kan köpa färdiga stansat o då är texten svart, men stansar man själv så är den ju silver...hur får man den svart? kan man fylla i med något?
    jag vet att folk här inne har använt ngn form av vanlig svart märkpenna m tunn spets...
  • Pyttisens mamma
    Lillemy80 skrev 2009-08-02 18:39:47 följande:
    Pyttisens mamma skrev 2009-08-02 17:35:50 följande:
    tackar, skall testa. vilken valuta kör man med där då? och vilka länder köper man från?
    det är lite olika. betalningen sker via paypal, och det räknas om automatiskt till rätt valuta. Jag har handlat både från USA, Kina och Nederländerna, inga problem. Ett tips är att använda www.forex.se eller någon annan liknande sida, då kan du bara knappa in priset i den valuta det står och direkt få reda på vad det motsvarar i svenska kronor. Bra för att se om det man kikar på är prisvärt. Glöm inte räkna med ev frakt också, vissa har fraktfritt på en del auktioner.
Svar på tråden Dags för sommarens pärlor! Del 15