• Disco

Tips på bra barnfilmer, 2 åring!

Min tvååring har percis upptäckt att Tvn inte är fruktansvärd!!! han har verkligen hatat när vi satt oss framför tvn, gjort allt för att vi inte skall titta. Dragit ut kortet eller stängt av mm mm Nu har vi varit förkylda och jag hade spelat in fimlen BIlar från Tv. Nu har vi sett den......två ggr per dag i snart en vecka... Har ni tips på andra "bra" fimler för små barn? Nåt att växla med istället för Bilar (jag kräks snart på Bilar...) Bra att ha nåt att göra regninga dagar.....

• Svar på tråden Tips på bra barnfilmer, 2 åring!
  • Crazymadde

Pingu
    rasmus på luffen
    ronja rövadotter
    Mamma muu

det är min dotters favvisar

• Lillatroll

Molly är en jättefavorit här hemma. Nalle Puh också. Dom två går alltid hem. Meckar Micke har han börjat och gilla nu.

• Pinje

Meckar Micke - en som repar fordon som pratar
    Tweenies - 4 figurer på förskola
    En Nalle Phu variant som heter 'Mina vänner Tiger & Puh'

• Halvblod

Här hemma tittar vårt snart 2-åriga tjej helst på Pippi, Emil & Teletubbies.

Visst Teletubbies är sjukt störigt att lyssna på men hon har lärt sig massor och då kan jag definitivt stå ut.

• Tussen06

Mamma mu, molly mus, alfons, spöket laban, elias den lilla räddningsbåten. bilar så klart. Bee movie.
    Nickelodeon har bra program för 2 åringar. Dora utforskaren, svampbob fyrkant, fifi och blomsterfröna.

• Cissi E

Här är det Totte och Teletubbies som gäller. Första Totte-filmen finns även på youtube (Totte är liten). Men han vill bara se Totte bakar och ett inspelat Teletubbiesavsnitt där de gör pannkaka i barnfilmen så jag är också jättetrött på dem.

• Ina stina

Titta in på www.spoketlaban.com Där säljs filmer med Lilla Spöket Laban (rea just nu, 99 kr!). De är uppdelade i ca 7 avsnitt så barnet lätt hänger med. Lugn tecknad film med Maria Lundqvist som mysig berättarröst. Hoppas du hittar nåt bra!

• Jeffismamma

my little pony , bamse, molly mus, nalle puh, krambjörnarna

• Kulta17

Vår dotter ÄLSKAR Pippi. Hon gillar också Emil (men inte Emils pappa)

Annars är bra filmer Molly Mus. Finns att låna på biblioteket om duinte vill köpa.
    Alfons Åberg, Pingu

Sedan finns ju Teletubbies (gillar inte dom själv) och Drömmarnas trädgård (som du kan spela in från Tv varje morgon ca 06.30 eller varje kväll - Barnkanalen).

• Maria222

Karlsson på taket är helt klart favoriten här hemma, tätt följd av pippi långstrump.

Mamma till Kevin född 0706.
  • fridaa

Lotta på bråkmakargatan är just nu STOR favorit här hemma. Drömmarnas trädgård funkar ibland, Mora Träsk och Tweenies när det är dags att dansa och alldeles nyligen upptäckte vår dotter Mamma Mu så nu kollar vi mycket på den också.

• Ninni68

Vår son var helt ointresserad av att titta på tv tills runt tvåårsdagen. Han har bara kollat kortare avsnitt, hela filmer har han börjat titta på nyligen (han är två år och åtta månader nu), dvs det är väl bara en än så länge, Mamma Mu och kråkan (dem gillar även mamma ).

Sånt vi har på dvd som han gillar är:
    Byggare Bob (vi föräldrar är mindre förtjusta...)
    Tåget Thomas
    Lilla röda traktorn
    Rorri Racerbil
    Mumin
    Pingu

Märks kanske att det här är en kille som gillar fordon och verktyg . Rorri har länge varit storfavoriten, men Mumin är väldigt poppis just nu. På tv brukar han gilla Nicke Nyfiken, Nalle Puh, Fifi, Charlie och Lola etc och framför allt Musses klubbhus. Jag fattar inte alls varför han tycker det är så bra, jag tycker att det är överpedagogiskt, men han verkligen älskar det.

Han tyckte inte alls om en dvd som jag köpte om en bogserbåt, det var inte Elias utan en annan som jag glömt bort namnet på. Den tyckte han i alla fall var läskig och den var verkligen rätt mörk och grå och med en del lite obehagliga figurer. Och så gillar han inte en del skumma saker som går på Barnkanalen, tror någon av dem heter Kent Agent eller liknande.

• Corze

Vår tjej älskar "Air buddies"... talande valpar =) vi har 2 som hon älskar just nu, Air bud buddisar och Snowbuddisar... tror de heter nått sånt... första spelade vi från tv med

Min skrutt, mitt liv... Emma 20/3-08
  • MiniFröberg

Här hemma går Molly Mus och Mamma Mu flitigt (förutom Bilar då...Den är storfavotir också!)

• Disco

Tack för alla tips. Nu tittar han på Nicke nyfiken, Lotta på Bråkmakargatan och lite på barnkanalens utbud. Skall låna Pippi och Emil nån regning dag. tror att de skulle gå hem. tack igen för alla tips. PS Tittade lite på svamp-bob-fyrkant imorse och jag undrade...HUR höga var de som skrev detta/hittade på detta?

Svar på tråden Tips på bra barnfilmer, 2 åring!