• Amaury

    Tunn slemhinna?

    Var på gynekologisk undersökning idag för att kunna få reda på varför mens och ägglossning är så oregelbunden, fick reda på att min slemhinna är tunn, vad betyder det?

    första ägglossningen på 3 månader också får man det beskedet, känns helt hopplöst är de det?

    han sa bara att han skulle ta lite prover och kolla hormonerna.

    vilka åtgärder vidtas då?

    tunn slemhinna är det något som syns på hormonprover?

    jag vet ingenting

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-11 16:21
    är det inte så att slemhinnan växer varje dag? sist hade jag ägglossning på dag 20 och idag är jag på dag 14 bara, kan det vara så att den fortsätter att växa frams till dess och att det inte är helt lönlöst?

  • Svar på tråden Tunn slemhinna?
  • Anke

    det låter ju som du har pco-s, med oregelbundna cykler. sen tycker jag inte du behöver bekymra dig så allt för mycket angående slemhinnan. jag har pco-s och genomgick hormonbehandlingar och min läkare sa att hon har sett ägg fästa på jättetunna slemhinnor. men det är nog läge att få ett utlåtande om vad det kan vara.


    ¨ ¨*:+..+¤+:.:Nora 060810 ♥ Eskil 090502¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨
  • Amaury
    Anke skrev 2009-05-13 21:29:47 följande:
    det låter ju som du har pco-s, med oregelbundna cykler. sen tycker jag inte du behöver bekymra dig så allt för mycket angående slemhinnan. jag har pco-s och genomgick hormonbehandlingar och min läkare sa att hon har sett ägg fästa på jättetunna slemhinnor. men det är nog läge att få ett utlåtande om vad det kan vara.
    Jag gjorde ett gyn för att utreda om det var pco- eller liknande, men han sa att allt såg bra ut fina äggstockar osv.

    Tog ut en p-stav i oktober, sen dess har jag haft ägglossning var 3dje månad och långa cyklar då äl inte kommit. Men han sa att det berodde på att det inte finns så mkt att stöta ut så det dröjer lite.
  • challis777

    jaghetersophia, nu har jag beställt aloeverajuice. Hoppas det var den som gjorde att slemhinnan blev tjockare!
    Tack för tipset, även om det inte hjälper till det så verkar det ju vara nyttigt och bra för väldigt mycket...

  • ElaineBenes

    Min slemhinna var jättetunn också och har nog provat alla huskurer som det någonsin skrivits något om. 

    Eftersom vi gjorde IVF ville de inte återföra förrän jag åtminstone hade en hyfsad slemhinna. Fick monsterdoser av Östrogen, både tabletter och plåster. Den växte då litegrann, de placerade embryot där den såg som tjockast ut och det gick vägen 

  • Cashili33
    ElaineBenes skrev 2022-06-30 06:44:07 följande:

    Min slemhinna var jättetunn också och har nog provat alla huskurer som det någonsin skrivits något om. 

    Eftersom vi gjorde IVF ville de inte återföra förrän jag åtminstone hade en hyfsad slemhinna. Fick monsterdoser av Östrogen, både tabletter och plåster. Den växte då litegrann, de placerade embryot där den såg som tjockast ut och det gick vägen 


    Hur länge i cykeln åt du östrogen? 
  • ElaineBenes
    Cattisl skrev 2022-06-30 07:00:23 följande:
    Hur länge i cykeln åt du östrogen? 
    Minns inte, men tror att jag fick börja trappa ned några dagar efter et. Men som sagt var tog supermycket så tog nog några veckor 
  • Cashili33
    ElaineBenes skrev 2022-06-30 20:38:00 följande:
    Minns inte, men tror att jag fick börja trappa ned några dagar efter et. Men som sagt var tog supermycket så tog nog några veckor 
    Vad är et ? När i cykeln är det 
  • ElaineBenes
    Cattisl skrev 2022-06-30 21:18:47 följande:
    Vad är et ? När i cykeln är det 
    Jag gjorde som sagt var IVF så et är när man sätter in embryot. 
  • Rosastjärna

    Ni som fått tunn slemhinna konstaterad av vården, vet ni om en minskad mens kan bero på tunn slemhinna? Har regelbunden ägglossning och mens och har inte försökt bli gravid i ett år än (10 mån sedan missfall) så vården vill inte ta i mig med tång. 

    Försökte få någon sorts undersökning eftersom min mens efter mitt missfall minskade månad för månad och nu bara är en lätt/medel blödning i 1-1,5 dagar jämfört med ganska kraftig blödning 3-5 dagar tidigare. 

Svar på tråden Tunn slemhinna?