• JohanJessi

    Ngn m. foglossning

    Är i vecka 17, är det vanligare än man tror eller e man ensam om det?

  • Svar på tråden Ngn m. foglossning
  • Shorona

    Jag är i vecka 15 med andra barnet och har återigen problem med foglossning. Vart hos sjukgymnasten nu och konstaterat att jag hade väldigt jobbig foglossning. Ville nästan slå till henne när hon provocerade bäckenet!
    Ska börja på bassängträning, köra akupunktur, sjukgymnastik, ha bälte och låna hem en TENS. Mycket blir det, suck. Men jag gör allt för att slippa kryckorna!

    Det jobbiga är ju allt jag inte bör/får/kan göra, blir så frustrerad!


    ♥Niclas 061103 ♥Bf 091108
  • Garageänkan
    jennyfh77 skrev 2009-05-15 20:24:23 följande:
    Garageänkan: Jag lider med dig men våran längtan är strax över :):) Kommer du att bli igångsatt tidigare pga foglossningen?
    Nä det tror jag inte, jag fick just reda på att jag har borrelia så mycket av mina konstiga krämpor beror på det (dock ej foglossningen) Borreliavärdena är uppe i 7800!!!
    Helt galet. Så nu måste jag ligga inne en gång om dagen på dropp i tre veckor och ha en kanyl fasttejpad på armen så foglossningen känns ganska ovidkommande just nu så. Ja jag vet inte vad jag ska säga
  • Garageänkan
    Shorona skrev 2009-05-15 20:26:15 följande:
    Jag är i vecka 15 med andra barnet och har återigen problem med foglossning. Vart hos sjukgymnasten nu och konstaterat att jag hade väldigt jobbig foglossning. Ville nästan slå till henne när hon provocerade bäckenet! Ska börja på bassängträning, köra akupunktur, sjukgymnastik, ha bälte och låna hem en TENS. Mycket blir det, suck. Men jag gör allt för att slippa kryckorna! Det jobbiga är ju allt jag inte bör/får/kan göra, blir så frustrerad!
    Tens har jag hemma den är min bästa vän! Typ Varma bad är skönt också eller ha värmekudde på ömma leder.
  • Shorona
    Garageänkan skrev 2009-05-15 20:28:40 följande:
    Tens har jag hemma den är min bästa vän! Typ Varma bad är skönt också eller ha värmekudde på ömma leder.
    Åh, jag önskar att vi hade haft badkar!
    Hur får du din vardag att funka? Hur pass mycket orkar du göra?
    ♥Niclas 061103 ♥Bf 091108
  • JohanJessi

    det jag kanner är att jag inte vill bli sängliggande den sista månaden för jag har världens jobb nu, att ligga på rygg det är rena döden.... hur blev förlossningen för er som haft foglossning tidigare, för mig har de föreslagit att föda i vatten....

  • JohanJessi

    inte mkt jag cyklar en del har ju blivit sjukskriven så jag har mkt tid försöker träffa de vänner som snart ska ha barn... skulle kanske lyssna mer på min kropp o vila mer, hahaha bara jag som lider ändå grrrrrrrrrr det gör iaf jävla ont

  • jennyfh77

    den sista tiden med min förra var man nästan sängliggandes sista tiden. Jag Hoppas att man kommer att fixa att vara på benen resten av graviditeten, men jag prisar "gud" för denna tens apparat... Man orkar inte med allt för mycket men man får väll ta igen allt man missat efteråt istället..

  • JohanJessi

    håller med... tråkigt bara... kan inte gå igenom en dags disk ens...

  • Garageänkan
    Shorona skrev 2009-05-15 20:30:07 följande:
    Åh, jag önskar att vi hade haft badkar! Hur får du din vardag att funka? Hur pass mycket orkar du göra?
    Har varit sjukskriven länge sen typ v 15 tror jag så det har varit ganska segt. Vissa dagar är ju bättre och vissa sämre. Endel dagar kommer man inte ens upp ur sängen eller sömnlösa nätter pga smärta. Men man får kämpa på. Har en snart treåring som varit på dagis de värsta dagarna, de har varit så tillmötesgående på dagiset som tur är och så har vi gjort det vi kunnat när han varit hemma.
    Men inte så kul att inte ens kunna sitta med honom på golvet och leka med klossar eller ens komma upp ur hans säng utan att typ "fastna" med benen och måsta be om hjälp av min partner så fort jag ska upp och kissa osv om natten.

    Hade jobbigt förra graviditeten också så jag är ganska van.
  • Shorona
    Garageänkan skrev 2009-05-15 21:29:41 följande:
    Har varit sjukskriven länge sen typ v 15 tror jag så det har varit ganska segt. Vissa dagar är ju bättre och vissa sämre. Endel dagar kommer man inte ens upp ur sängen eller sömnlösa nätter pga smärta. Men man får kämpa på. Har en snart treåring som varit på dagis de värsta dagarna, de har varit så tillmötesgående på dagiset som tur är och så har vi gjort det vi kunnat när han varit hemma. Men inte så kul att inte ens kunna sitta med honom på golvet och leka med klossar eller ens komma upp ur hans säng utan att typ "fastna" med benen och måsta be om hjälp av min partner så fort jag ska upp och kissa osv om natten.Hade jobbigt förra graviditeten också så jag är ganska van.
    Usch, inget roligt alls. Jag har en 2,5-åring här hemma som jag inte heller kan göra så mycket med. Sen så hatar jag mig själv när jag har ont och inte har tålamod. Blir så arg på mig själv när jag inte orkar med sonen. Han kan ju inte rå för att jag har ont och det känns så dåligt att det går ut över honom. Försöker vara ute med honom om dagarna men orkar inte leka med honom, brukar bara sitta och titta på. Känns inget bra.
    Har du problem med Ischiasnerven också?
    ♥Niclas 061103 ♥Bf 091108
  • Garageänkan
    Shorona skrev 2009-05-16 08:10:33 följande:
    Usch, inget roligt alls. Jag har en 2,5-åring här hemma som jag inte heller kan göra så mycket med. Sen så hatar jag mig själv när jag har ont och inte har tålamod. Blir så arg på mig själv när jag inte orkar med sonen. Han kan ju inte rå för att jag har ont och det känns så dåligt att det går ut över honom. Försöker vara ute med honom om dagarna men orkar inte leka med honom, brukar bara sitta och titta på. Känns inget bra. Har du problem med Ischiasnerven också?
    Nä mest ryggslutet och så borrelian, men nu blir jag ju av med borrelian om 3 veckor så den har nog ställt till det mycket i kroppen.
Svar på tråden Ngn m. foglossning