• Greta1

    IVF i Augusti

    Hej alla systrar!

    Vet att vi är fler som får vänta med nästa försök till efter klinikens sommaruppehåll. Vore kul om vi kunde följas åt! Jag börjar spraya i juli igen med planerat ÄP i slutet av augusti. Otålig väntan, men tillsammans får vi nog tiden att gå fort :) Vet bla att flera av oss som försökte i april (varav många med ÄP v 16! ) blir synkade i juli/augusti/september med spray/sprutor/ÄP etc. Låt oss stötta varandra och hänga ihop!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-12 23:07
    Bara för att vara tydligt; ALLA med ivf runt augusti är mer än välkomna att delta i tråden! Bara kul ju fler vi är :)

  • Svar på tråden IVF i Augusti
  • Greta1

    Hej Lilllknas! Jobbigt att mensen stökar, men bra att du har det övervakat av BM och får hjälp! Väntan är jobbigast, men 3 veckor är ändå överkomligt, och på tisdag kommer det hända ngt i vart fall!

    Tiago; I agree! Förvisso tycker jag inte spray och sprutor är så jobbigt, och min sambo har ju dessutom också sprutat i nästan 4 månader nu för att förbättra kvalitén och antalet simmare - så där har även han fått sin beskärda del! VUL och ÄP ja...gynstolen är väl aldrig så jätterolig att hoppa upp i nej - men samtidigt är det ju spännande moment i den här cirkusen, man får ju äntligen veta vad som händer där inne!! ÄP är bland det mest spännande jag varit med om ever faktiskt, jag vred ultraljudsskärmen mot mig så mkt att läkaren knappt kunde se ngt {#lang_emotions_surprised} Å embryologerna som ropar resultaten hela tiden etc - mkt spännande moment tycker jag! {#lang_emotions_smile} Men jag förstår precis vad du menar - dom kan gott knapra vitaminer med tanke på allt annat som vi får gå igenom! {#lang_emotions_wink}

  • Greta1

    Undra hur det är med tussilago? {#lang_emotions_dreamer}

    Tetienne; vet du ngt mer om när sprutstart kan tänkas bli?

  • Carolines
    Tiago skrev 2009-08-14 23:11:18 följande:
    Min man knaprar också Zink och Folsyra! Det är inte mer än rätt när vi stackare får spraya, spruta och använda vagiotorier...
    Jag instämmer! Något ska dem allt få göra..
  • Nenne

    Greta1: Ja, som tur är så ska jag börja knapra provera, å på dag fem alltså om en vecka så ska jag äntligen få spraya. Nä tre veckor är väl inte så lång väntan men som sagt så skall de alltid krångla när man väntar på något. Men känns väldigt skönt att de snart är på gång. Skall åka förbi apoteket och beställa dem idag så jag har dem hemma på tisdag,

    Min sambo har också börjat äta extra zink och folsyra nu hihi...
    Som sagt så något får de allt göra =)

  • Greta1
    Nenne skrev 2009-08-15 10:09:56 följande:
    Greta1: Ja, som tur är så ska jag börja knapra provera, å på dag fem alltså om en vecka så ska jag äntligen få spraya. Nä tre veckor är väl inte så lång väntan men som sagt så skall de alltid krångla när man väntar på något. Men känns väldigt skönt att de snart är på gång. Skall åka förbi apoteket och beställa dem idag så jag har dem hemma på tisdag, Min sambo har också börjat äta extra zink och folsyra nu hihi...Som sagt så något får de allt göra =)
    Ja skönt att du är på banan snart - alltid trist å vänta, speciellt när det krånglar såklart! Spraystart om en vecka alltså, skönt & kul!! {#lang_emotions_smile}
  • Greta1
    Nuttans Mamma skrev 2009-08-15 13:24:06 följande:
    Oja innehöll både Zink OCH Folsyra =) Då vill jag veta varför det är bra
    Bra där! {#lang_emotions_smile} Det ska främja spermaproduktionen och kvalitén!
  • Tintene
    Greta1 skrev 2009-08-15 08:15:36 följande:
    Undra hur det är med tussilago? Tetienne; vet du ngt mer om när sprutstart kan tänkas bli?
    Nja... har oregelbundna cykler o inväntar nu mensen som jag tror dyker upp i slutet av nästa vecka. Läääängtar sååå! Håller lite låg profil tills d e dags oxå om ni undrar... Men jag följer er alla :)
    Kanske ska flytta mig till "Vänterummet" istället......, ja d gör jag...

    VÄNTRUM:
    tussilago 79, 29 år, UAS, försök nr 2.
    Pimbi, 38år, 1 IVF, 1 FET, Har fått tid 2.9 till Dr. F å disk. för fortsatta IVF försök
    Carolines, 27 år, 2 ICSI, Sprutstart vecka 34
    Tetinne, 28 år, försök nr 3 (ICSI), sprutstart augusti/september

    SPRAYSTART:
    13/8 - Drömmaromsmått, 22 år, försök nr 2 (ICSI), SU, prel ÄP v37
    Katja83, 26 år, försök nr 1 (ICSI), SU, spraystart i augusti prel ÄP v37
    Lillknas, 23 år, Försök nr 1 SU, Spraystart 22/8 prel ÄP v39
    Glaadis 34 år , försök nr 5 med återföring efter augustimensen
    Tösamajan, 32 år syskonförsök 3 (ICSI), väntar till senare i höst p.g.a. egen sjukdom
    Aqua84, 24 år. Försök 1, Falun, sprayar! prel äp v.38
    Tiago, 26 år. Försök nr 2, SU. Prel ÄP v 38.

    SPRUTSTART:
    Humlet, 36, p-piller 23/6-28/7, sprutstart 3/8 (IVF 1)
    helenas83, 26 år, försök 1. 14/8
    Greta, 35 år, försök nr 2 (förra försöket avbröts), ICSI, SH, 12 aug, prel ÄP v 35

    ÄP:
    Humlet, 36 år, försök nr 1, ÄP 17 Augusti
    sabelis, 22 år, IVF nr 1, ÄP 18 augusti.

    ET:
    Spino, 34 år, försök nr 2, ET 16 Augusti

    FET: Slutaren, 29 år, ET i vår tidigt missfall, FET i augusti v. 35

    RUVARE:
    Önskar09, två misslyckade IVF, ett avbrutet FET, Nytt FET 10/8 TD26/8

    GRAVID:
  • Tintene

    Carolines: Hej o välkommen! :)
    Jag går oxå hos St Göran o både jag o sambon e jättenöjda...
    Vad tycker du/ni om dem?

  • Greta1

    Tetienne; då får vi hoppas den kommer asap då! {#lang_emotions_smile} Förstår att du längtar, det är ju så tradigt när man bara väntar och väntar... Men snart så är även du igång! Förstår att du ligger lite lgt tills dess, men kul att du följer oss ändå! {#lang_emotions_sunny}

  • ruccolas
    Carolines skrev 2009-08-14 16:10:21 följande:
    Tack Rucolla! Jag brukar tjuvkika lite i eran tråd och jag är såå glad att det går bra för er! Denna gång är det verkligen vår tur! Jag har till och med börjat gå på akupunktur.. Vad gör man inte för att bli gravid!! Stor kram och ta hand om magen!
    Akupunkturen gör säkert susen. Har bara hört positivt om det. Har själv gått på det för något år sedan och det är om inget annat väldigt avkopplande för kroppen och det är ju det man skall försöka vara inför en IVF. :) Jag skall ta hand om magen. tack snälla. kram
  • ruccolas

    Greta: Roligt att höra att du tänker på mig och min mage. *ler*
    Det är så roligt att gå in och kolla i "din" tråd och se vad du skriver. Du har en optimism som inte är av denna värld och det är så roligt att ta del av. Kram på dig och gubben din. :)

  • Greta1
    ruccolas skrev 2009-08-15 21:08:08 följande:
    Greta: Roligt att höra att du tänker på mig och min mage. *ler*Det är så roligt att gå in och kolla i "din" tråd och se vad du skriver. Du har en optimism som inte är av denna värld och det är så roligt att ta del av. Kram på dig och gubben din. :)
    Såklart jag gör! {#lang_emotions_smile} Kul att du tittar i här emellanåt! Jag har koll på dig in "din" tråd också fö {#lang_emotions_wink} Kram tillbaka! {#lang_emotions_flower}
  • Carolines
    Tintene skrev 2009-08-15 20:42:00 följande:
    Carolines: Hej o välkommen! :)Jag går oxå hos St Göran o både jag o sambon e jättenöjda...Vad tycker du/ni om dem?
    Tack! Vi är jättenöjda! Dem är verkligen jätte gulliga! Jag tror att jag har sett dig i någon tidigare tråd.. Om du får din mens i nästa vecka då kommer vi ju att hålla på samtidigt! Kul!
  • Carolines
    Carolines skrev 2009-08-15 21:49:58 följande:
    Tack! Vi är jättenöjda! Dem är verkligen jätte gulliga! Jag tror att jag har sett dig i någon tidigare tråd.. Om du får din mens i nästa vecka då kommer vi ju att hålla på samtidigt! Kul!
    Förresten vart har ni gått tidigare?
  • Greta1

    En fråga (igen) - vid tidigare försök; hur många äggblåsor hade ni, och hur många ägg fick ni sedan ut? Vore också intressant att veta hur många blåsor ni har i en "normal" cykel (dvs en icke hormonstimulerad cykel) - om ni vet det vill säga.

    (spino; ditt fantastiska resultat kommer jag aldrig att glömma, så dig har jag koll på {#lang_emotions_wink} )

  • spino

    nu hander det mkt i traden minsann, galler att hanga med

    haller tummarna stenhart for er alla, foljer minsta lilla steg bestaende av besok, spray, sprut, vul, AP eller ET.

    ska snart krypa till kojs for att vara redor for imorgon och ET.

    good night, don't let the bedbugs bite

  • drömmaromsmått

    Greta: Snorri räknade att jag hade runt tio äggblåsor på mitt vul, sen fick jag ut nio ägg, Gonal körde jag med då.
    De gar sagt åt mig att jag förmodligen kommer ha mindre ägg nu med menopuren, så vi får se hur det går denna gången.
    Var en jäkla besvikelse sist att bara ett av nio tog sig.. så jag hoppas verkligen att det blir bättre kvalitet nu denna gången.

  • Carolines
    Greta1 skrev 2009-08-15 22:14:31 följande:
    En fråga (igen) - vid tidigare försök; hur många äggblåsor hade ni, och hur många ägg fick ni sedan ut? Vore också intressant att veta hur många blåsor ni har i en "normal" cykel (dvs en icke hormonstimulerad cykel) - om ni vet det vill säga.(spino; ditt fantastiska resultat kommer jag aldrig att glömma, så dig har jag koll på  )
    Jag hade fyra i normal cykel och fyra äggblåsor vid stimulerad cykel. Av dessa fanns det ägg i tre.. Vad har du haft?
Svar på tråden IVF i Augusti