• GrodanSkrutt

    IVF på Huddinge sjukhus (tråd 9)

    IVF på Huddinge sjukhus (tråd 9)
    Här samlas vi tjejer som står i kön eller som har påbörjat sin behandling på Huddinge Sjukhus i Stockholm.

    Skriv gärna in dig på listan! VÄLKOMMEN!

    NU SKA VI SE TILL ATT DET BLIR BABYBOOM 2009.

    Fertilitetsenhetens hemsida:
    www.karolinska.se/fertilitetsenheten

    Senaste tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m41356775.html

    Gamla trådar:
    del 3: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m27149407.html
    del 4: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m29839718.html
    del 5: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m32885770.html
    del 6: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35364569.html
    del 7: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38355975.html
    del 8: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m41356775.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 23:00
    OBS: NY TRÅD FINNS, #10

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m46170923.html

  • Svar på tråden IVF på Huddinge sjukhus (tråd 9)
  • Laplata

    Sarahkka, hopppar in bara för att svara på din fråga..med blodbprovet kan man se väldigt tidigt om HCG värden ligger i rätt nivå (man kan se exakta nivån) och om mar tar två blodprov med en-två dagarsmellanrum kan man se att HCG värden stiger..Jag hade en tidig MF och fick veta att det skulle inte sluta bra pga jag gjorde ett blodprov..även om jag fick GRAVID på testen var HCG värden så låga att man visste att det var en MF på gång...dvs man jag göra provet så fort man vet att man är Gravid eftersom koncentrationen av hCG i blodet och urinen stiger snabbt och når sitt högsta värde kring tionde graviditetsveckan.

    Håller tummarna för att allt är OK!

  • fatooooosh

    hej på er..

    idag var jag på kliniken och gjorde fullmakten gällande de 2 befruktade äggen..
    o mannen åker på lrödag kmr sakna hnm så mkt ...

    Sarakha: Hållert tummarna för att den stannar hos dig i 9 månader ..

  • GrodanSkrutt

    fatooooosh
    Åhh - de kommer gå bra ska du se - jag lovar att tänka på dig extra mycket om du bara berättar när de är dags sen =)
    Ska du testa med ÄL-stickor nu?

  • fatooooosh

    Grodan :

    Så gullig du eee ... absolut jag ska berätta när det blir dags ..
    Ja jag ska börja göra det men måste planera mina studier,CSN o sånt :-S ..
    de kmr bli lite krångligt men det löser sig..

    hur har du det på semestern ?

  • GrodanSkrutt

    Fatooooosch
    Semestern var lyckad =)
    Massa besök till släkt & vänner sen släkt & vänner som kommit i omgångar till oss. De sista dagarna avslutade vi med en resa bara vi två, killen ordnade - han hade bokat SPA 4 dgr & ett par behandlingar till mig - underbart hade vi de =)
    Tränat en del - dags för Midnattsloppet om 1 1/2 vecka :)
    Ska du börja studera - eller håller du på med ngn utbildning sedan innan? Jag ska läsa i höst med, jag blir aldrig klar & de e ju så kul & plugga *Hehe* Slipper CSN i a f eftersom jag arbetar (men då tar de ju tid för jag klarar inte läsa på heltid då..)
    Vad ska du läsa?

  • fatooooosh

    Grodan:
    Va skööönt att den var lyckad då .. Tro mig det e så skönt när släkt&vänner har bra kontakt man mår bättre psykiskt lrhur ..
    O va skönt med en spa-resa , lycko dig som har en snäll man..Hoppas nihar det alltid underbart ... Jag har sökt enstaka kurser på Komvux o hoppas att jag börjar i oktober..Plugga o plugga oo det tar aldrig slut som sagt var men jag pallar ba inte plugga hihihi jag e lat mask :-P .. Nej jag behöver CSN seriöst hihi annar shur ska jag kunne leva ekonomiskt då :-S ..
    jag ska läsa Eng A och Matte C ..
    Gud jag har jobbat här hemma nu i 2 dar det tar aldri slut inför min mans resa han vill ha me allt i lägenheten hiih...
    vad ska du läsa?

  • Sarahkka

    Laplata: tack , nu hänger jag med. Då ska jag försöka ta mig dit så fort som möjligt så man vet hur det ligger till.

    fatoooooosh: tack Nej vad jobbigt att han inte kan vara med

    grodan: vad mysigt med spa

  • Mizz Turko

    Katmandu - tack för fina inlägget och presenten .

    Kommer ihåg fr när jag var liten då ivf var "nytt" och alla trodde att ivf-barn var någon slags "utomjording" ,-) (det var i alla fall den bilden man fick när man hörde alla prata om detta). Jag kan gärna ta emot fler "utomjordingar" om de ser ut som min tös gör

    Sarahkka - japp med hcg kan de se om det är mf, vanlig grav, utomkveds etc. Och du ska inte PILLA på livmodertappen, speciellt om du blödit. Det kan leda till infektioner och att tappen öppnas. Aja baja

    Håller tummar för att allt står rätt till och när du talar med dem i tele så var hård om de vägrar dig provtagning.

    fatoosh- när blir det FET då? *nyfiken*

    grodan - har du fått tag på dem på HS?

  • katmandu

    Mizzan - Haha utomjording :D o varsegod.

    Bara 12 dagar kvar innan Jag ska börja med provera, sen blir det nytt IVF försök. Nervöst :(

    sarahkka - O ja fy dej inte pilla på tappen. :)

  • Sarahkka

    Miss Turko: nej jag ska inte pilla där ngt mer. Okej, då ska jag försöka komma iväg! Tack tack!

    Katmandu: lol nej jag ska inte pilla nåt mer :-P

  • GrodanSkrutt

    Hej alla =)
    Roligt att de börjar bli mer fart igen i tråden, har varit ganska lugnt under sommaren

    Har inte ringt HS - mkt på jobbet idag - eller inte mkt, men de har rullat på med aktiviteter så jag har inte kunnat gå ifårn =)
    Får försöka i morgon igen.

    fatooooosch
    Ja, uppskattar mer & mer att älsa på & få besök när man är ledig, i början kändes det som måste att åka & hälsa på alla & att alla skulle komma så fort man blev ledig, men nu känns de rätt ok =)
    Jag läser inriktning mot språk, ska bli spec. pedagog när jag är färdig =)
    I höst blir de Läs- & skrivutveckling i praktiken och Feldenkrais.
    Pluggat massa bla teckenspråk, barns språkutveckling, pedagogik, portfolio (ped. dokumentation) osv =) På universitet här i Stockholm.

    Ska äta lite & sen springa ikväll........ sen sova

  • Längtansblomma

    Inget sommarmirakel här inte - mens idag
    Vet inte när vi ska göra vårt sista försök, känns inte som om jag vill kasta mig på telefon och boka in något. Jag avvaktar...

    Sarahkka: Hoppas att ditt lilla mirakel i magen vill stanna

    Stora kramen till alla goa tjejor härinne. Nu ska jag ut i sommarvärmen och läsa tidningen.

  • Mizz Turko

    Hoppas att alla får börja med nya behandlingar snart och att ni plussar hela bunten så det blir värsta babyboom till vår/sommaren 2010 .

    Glöm inte att starta ny tråd, denna stängs nästa vecka.

    Soliga kramar till er Alla.

  • katmandu

    sarahkka - Bra :) Du får pilla på gubben istället haha..

    Grodan - Du MÅSTE komma ifrån o ringa, annars kommer Jag o alla andra här spricka av nyfikenhet :) plocka fram bitchen i dej nu så du får som du vill

    Vem kan starta en ny tråd? :)

  • GrodanSkrutt

    katmandu
    Kan inte du ringa då? Låtsas vara jag =)

    Mizzan
    Skulle vara underbart ju - så din sessa får kompisar =)

    Längtansblomma
    De där med & ringa hmm...kanske därför jag inte ringt - för att jag är orolig att vår förra stimulering räknas som ett försök - i s f är de vår sista nu med

    Jag fixar en ny tråd =)

  • katmandu

    Grodan - Haha :) Jag e rätt feg när det gäller ringa samtal faktiskt. Men om det är nån i luren som irriterar mej så öppnar Jag käften :)

  • GrodanSkrutt

    katmandu
    Hehe - jag blir bara så pedagogiskt lugn jag så den andra blir ännu mer irriterad =)

Svar på tråden IVF på Huddinge sjukhus (tråd 9)