• bara lilla jag

    Vi med BF augusti 09!! tråd 3!

    här är nya snackisen..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 15:09
    Lite gamla länkar:

    Gamla snacktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m38771433.html

    Första BF- listan!
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m39008751.html

    Magbildtråden!
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m40894535.html

    Nya BF listan med nya datum(?) efter RUL
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m41578204.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 15:11
    Nu har vi en ny magbildstråd med!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m44123063.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 15:19
    och en bf lista som vi kan fortsätta på!

    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m44123197.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 15:19
    gamla snacktråden nr 2!

    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m41701472.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 17:06
    Det är den här magbildstråden som gäller!!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m43706176.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-09 14:48
    29/7 Nufsan
    29/7 Tildamamma (Antagligen igångsättning 24/7)
    30/7 TheStar
    31/7 Shannara
    1/8 Smultronet 2009
    3/8 Jezz (planerat snitt)
    3/8 Monica H (Planerat snitt)
    4/8 Majalaja
    8/8 Vill ha bebbe
    8/8 Martina 76
    8/8 Emma3
    9/8 bara lilla jag
    9/8 BeLU
    10/8 någongång
    11/8 Matilda86
    12/8 gothic_eve
    13/8 Litheo,
    13/8 Eddiebella
    13/8 Magizmaka
    14/8 Lyxhustru (har tid 10/4 kl. 8,30 för igångsättning)
    14/8 Kimmy
    14/8 Jelli
    16/8 AnnicaAstner (troligen igångsatt i månadsskiftet juli/augusti, inte fått bestämt datum än)
    19/majsan801
    20/8 mamita
    20/8 AnnaRezia
    21/8 Bondfia
    23/8 Maddelonken
    24/8 Toke
    29/8 Kloker
    30/8 MaDDelicious

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 09:29
    lägger till:

    29/7 Leonlatva

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 18:37
    29/7 mikkis25

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 16:50
    Nu när bebisarna börjar titta ut så tänkte jag att vi kunde fortsätta vårat prat i en ny tråd, vi skulle kunna hoppa över dit när denna tråd stängs och fram tills dess har vi en liten bf lista på när våra bebisar kom!

    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m45723135.html

  • Svar på tråden Vi med BF augusti 09!! tråd 3!
  • Ramiss

    Martina76:
    Såg ju nu att du gick över 6 dagar..hur många dar hade du såna SD/förvärkar då, innan du kände att d va tajm att åka in?
    va d riktiga värkar du fick el åkte du in av en annan anledning förutom att du då gick på övertid så att säga?

  • AnnaRezia

    Annanas funkade inte Men gud så god den var!

    I dag har jag bf och min man fyller år så jag ska göra tårta

    Så dagen består av handling och så måååste jag städa lite på dass.....det finns maträster för en hel by i afrika där tror jag (dottern klättrar upp på toan, så där är hälften... resten hamnar runt i kring handfatet) Men hon är så stoltnär hon fixar det sjelv och lite mat på toalocket dör man ju inte av

  • Matilda86

    BF+9! blääää

    Fick en tid för ev igångsättning på onsdag. BF+15 *suck*, mår bebisen bra och tappen är omogen får jag vänta två dagar till!?. Idag fyller min sambo år och han vill gärna ha en bebbe i födelsedagspresent, hoppas han får det=)

  • Martina 76
    Ramiss skrev 2009-08-20 01:28:56 följande:
    Martina 76 skrev 2009-08-19 21:33:04 följande:
    Jasså ojdå.. ja man vet ju aldrig liksom!!?Nu verkar d har lugnat sig lite men ska försöka somna om igen nu så får vi se hur d känns imorronbitti då.. =)Men fick du innan el gick du över tiden?
    Jag gick över en vecka.
  • Martina 76
    Ramiss skrev 2009-08-20 01:34:49 följande:
    Martina76:Såg ju nu att du gick över 6 dagar..hur många dar hade du såna SD/förvärkar då, innan du kände att d va tajm att åka in? va d riktiga värkar du fick el åkte du in av en annan anledning förutom att du då gick på övertid så att säga?
    Det började ganska sent på fredag em och han är född lördag 00.26. Jag åkte in i och med att värkarna var så täta. Ville bara kolla så att jag inte var hemma för länge och det var ju tur det!
  • Matilda86

    Litheo har inte synts till på nått dygn, hoppas hon snusar bebbe!

  • Litheo

    Matilda86- Ja om det ändå vore så... Nej jag är hemma fortfarande Skrev jag inget igår alls, tror jag gjorde det? Inga känningar alls här inte Ska till förlossningen imorgon och får se då hur det är med fostervattnet.

    BF+7 idag.

    Hade tänkt stå på mig för igångsättning imorgon direkt även om allt är bra men jag har ångrat mig. Risken för snitt ökar tydligen och att man får en längre förlossning så är allt bra nöjer jag mig med det tills de isåfall bestämmer tid. Får trots allt gå en vecka till här i Gävle.

    Blev igångsatt med Theo och det gick bra men jag VILL att det ska bli på riktigt denna gång att det kommer av sig själv.

    Bäbis, kom ut någon gång!!!!!!!!!


    ♥ღ♥ Stolt mamma till Theo 3,5 år & Iza som är beräknad komma i aug! ♥ღ♥
  • Matilda86
    Litheo skrev 2009-08-20 09:42:16 följande:
    Matilda86- Ja om det ändå vore så... Nej jag är hemma fortfarande Skrev jag inget igår alls, tror jag gjorde det? Inga känningar alls här inte Ska till förlossningen imorgon och får se då hur det är med fostervattnet. BF+7 idag. Hade tänkt stå på mig för igångsättning imorgon direkt även om allt är bra men jag har ångrat mig. Risken för snitt ökar tydligen och att man får en längre förlossning så är allt bra nöjer jag mig med det tills de isåfall bestämmer tid. Får trots allt gå en vecka till här i Gävle. Blev igångsatt med Theo och det gick bra men jag VILL att det ska bli på riktigt denna gång att det kommer av sig själv. Bäbis, kom ut någon gång!!!!!!!!!
    Känner precis som du, lite dubbelt, vill ju ha ut den men skulle helt vilja att den kom på eget bevåg då jag hört att igångsättningar slutar 50% med snitt. Bara att härda....som om vi inte gjort det i nu 9½månad!
  • Kloker
    Litheo skrev 2009-08-20 09:42:16 följande:
    Hade tänkt stå på mig för igångsättning imorgon direkt även om allt är bra men jag har ångrat mig. Risken för snitt ökar tydligen och att man får en längre förlossning så är allt bra nöjer jag mig med det tills de isåfall bestämmer tid. Får trots allt gå en vecka till här i Gävle. Blev igångsatt med Theo och det gick bra men jag VILL att det ska bli på riktigt denna gång att det kommer av sig själv. Bäbis, kom ut någon gång!!!!!!!!!
    Jag vill inte heller bli igångsatt, om det inte är absolut nödvändigt. Bebis borde vilja komma ut, det är ju trångt där inne nu.
  • evelina85

    håller med om att bebisen borde vilja komma ut nu...väldigt trångt nu....3 dagar kvar, gräsklippningen fungerade inte o nån färdknäpp fick man inte heller =(

    ska iväg till BM kl 13.00. nån som vet om dom känner på tappen om man frågar dem? eller när gör dom de? vill ju veta om de närmar sej eller inte.....

  • Be Lu

    Någongång & Unbornchild, Stort grattis!

    Tiden går verkligen fort, tänk att hon redan är 2 veckor.
    Hoppas att det sätter fart för er som väntar så ni också snusar bebbe snart.

  • AnnicaAstner

    ni som går på övertid, träffar ni fortfarande eran bm? i såna fall hur ofta? för mitt sista besök var den 10:e och min bm sa att kommer inte barnet efter 2-3v så ska jag ringa förlossningen så de får besluta om jag ska bli igångsatt eller om jag ska fortsätta vänta {#lang_emotions_frown}

    Jag har då testat allt känns det som... Men inget vill funka... Bf+4 nu da... {#lang_emotions_frown}
    Ska nog ta och traska ner och köpa mig en ananas, för det har jag faktiskt inte testat.. funkar det, så funkar det, om inte så har man fått i sig lite nyttigheter i alle fall {#lang_emotions_tongue_out} {#lang_emotions_wink}
    finns det någe mer man kan testa?
    tvätta fönster-gjort en sisådär 4ggr,
    tvättat-gör jag varje dag känns det som {#lang_emotions_undecided},
    städat-gör jag hela tiden,
    sex- ja det ska vi nog inte gå in på {#lang_emotions_djavulsk},
    lyfta tungt- jo tack det har man testat men då känner man av den hemska foglossningen istället... tyvärr..


    Stolt pappa och styvmamma till lilla Lucas 051008 och snart även stolta föräldrar
  • Matilda86
    AnnicaAstner skrev 2009-08-20 14:02:24 följande:
    ni som går på övertid, träffar ni fortfarande eran bm? i såna fall hur ofta? för mitt sista besök var den 10:e och min bm sa att kommer inte barnet efter 2-3v så ska jag ringa förlossningen så de får besluta om jag ska bli igångsatt eller om jag ska fortsätta vänta Jag har då testat allt känns det som... Men inget vill funka... Bf+4 nu da... Ska nog ta och traska ner och köpa mig en ananas, för det har jag faktiskt inte testat.. funkar det, så funkar det, om inte så har man fått i sig lite nyttigheter i alle fall   finns det någe mer man kan testa? tvätta fönster-gjort en sisådär 4ggr, tvättat-gör jag varje dag känns det som , städat-gör jag hela tiden, sex- ja det ska vi nog inte gå in på , lyfta tungt- jo tack det har man testat men då känner man av den hemska foglossningen istället... tyvärr..
    Hon får inte släppa dej än. Bebisen ska ju kollas igen vecka 41+0 om den inte har kommit. Nu är det ju ännu viktigare med täta kontroller så det tycker jag att du ska kolla upp. Risken för HF ökar ju dessa två veckor.
  • AnnicaAstner
    Matilda86 skrev 2009-08-20 14:05:41 följande:
    Hon får inte släppa dej än. Bebisen ska ju kollas igen vecka 41+0 om den inte har kommit. Nu är det ju ännu viktigare med täta kontroller så det tycker jag att du ska kolla upp. Risken för HF ökar ju dessa två veckor.
    kul.. för hon sa till mig när jag träffade henne sist att det var sista kollen.. jag behövde inga mer tider då det var så nära bf... jag tyckte det var lite konstigt då jag läst här på fl och även hört från andra, att man träffar sin bm allt oftare ju närmare bf man kommer.. jag har ju träffat min bm var 2-3v.. och inte varje vecka.. inte ens i slutet...
    Min bm är omöjlig att få tag på... det kan ta evigheter innan man får tag på henne..
    När jag var hos henne nu sist så ville jag kolla tappen, men det vägrade hon göra.. om jag nu vill kolla den så får jag ringa till förlossningen och hoppas på att de vill kolla mig {#lang_emotions_undecided}
    nej, henne vill jag inte ha igen om vi skaffar fler barn (vilket jag tror att vi kommer göra {#lang_emotions_tongue_out}) men problemet är att det är bara hon som sitter här där vi bor... så jag är ju så illa tvungen att ha henne {#lang_emotions_frown}
    Stolt pappa och styvmamma till lilla Lucas 051008 och snart även stolta föräldrar
  • Nufsan

    Tjejer glöm inte att hoppa över till andra tråden

    Annica, tycker också det låter konstigt. Här blir man skickad till specen för överburenhetskontroll av ens bm om man går över tiden.... Stå på dig att du vill dit igen för kontroll.

  • AnnicaAstner
    Nufsan skrev 2009-08-20 14:51:27 följande:
    Tjejer glöm inte att hoppa över till andra tråden Annica, tycker också det låter konstigt. Här blir man skickad till specen för överburenhetskontroll av ens bm om man går över tiden.... Stå på dig att du vill dit igen för kontroll.
    aldrig att jag går till henne igen.. hon tar mig bara med en nypa salt.. hon tycker att jag är löjlig för att jag är rädd och att jag ska sluta vara så vek ang. foglossningen... hon tycker även att det är konstigt för att karln följer med då jag har tid på mvc.. herregud, jag är bara glad för att han intresserar sig så pass mycket.. det är väl inget fel med att han följer med? eller? ska ringa till mvc inne i hudik istället.. sätter mig och åker in 40min för att träffa en annan istället för att ha kvar denna...
    Stolt pappa och styvmamma till lilla Lucas 051008 och snart även stolta föräldrar
Svar på tråden Vi med BF augusti 09!! tråd 3!