• mulan

    Vi som kämpar vidare efter minus och MF vid IVF del 6

    Här kan vi samlas. Vi som kämpar och som inte har gett upp kampen om att bli fler i familjen. Det kan vara vi som kämpar med första barnet eller syskonförsök.

    Gravida får gärna stanna kvar och stötta de som fortfarande kämpar.

     Några ord att ta med på vägen

     Sluta aldrig drömma
     Sluta aldrig be
     Sluta aldrig hoppas
     Under kan ju ske


    {#lang_emotions_gravid} Länk till vår systertråd där de gravida snackar graviditeter {#lang_emotions_gravid}www.familjeliv.se/Forum-7-134/m43059914.html

    ♦ Vår medlemslist ♦

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42703324.html

    ♦ Förra tråden ♦

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m41939109.html

  • Svar på tråden Vi som kämpar vidare efter minus och MF vid IVF del 6
  • pernilla1972

    vi har barn på olika håll har inte råd kan ej ta lån
    men i örebro så gäller det bara om man inte har några gemensamma barn
    så jag är arg ledsen å besviken mår inge bra alls.

  • mulan

    Sweetie: Vinkar tillbaka!!

    Pernilla: Jag är ledsen . De försöken ni gjort innan, var de privat eller landsting?? Var det landstingsförsök så är ni ju tyvärr inte berättigade till fler. De har bara 2 försök i Linköping. Massa kramar till dig!!!!

    VUL idag gick sådär. Jag har fått en till muskelknuta så nu har jag 2. Den stora ligger mellan 26 o 36 mm och sitter ganska nära slemhinnan tror jag det var (har svårt att förstå gyn). Den lilla mätte 17 mm men satt på utsidan av livmodern och var därför inte i vägen.
    Den stora kan orsaka MF och vid en graviditet blir det troligtvis KS och det tidigare än BF. Om inte detta försöket fungerar så ska vi se vad CA säger. Ev blir det då operation och efter det så måste vi vänta minst 6 månader innan nästa försök.
    Men förövrigt såg det bra ut och det blir sprutstart på CD 2. Troligtvis senare i veckan.


    Laddar inför höstens försök. Förhoppningsvis det sista.
  • Sweetiepai

    Mulan - Åh, vad jobbigt! Vad menar du med att det blir KS innan BF? Kejsarsnitt? Härligt med datum för sprutstart iaf!

  • droppen 1

    Men mulan vad tufft {#lang_emotions_cry}

    Hoppas att ni lyckas trotts muskelknutarna och slipper jobbig operation.
    Varför får man muskelknutar och cystor?

  • mulan

    Kjejsarsnitt ja. Om jag fattade min danska läkare rätt som bara mumlar när han pratar, så blir det KS för annars kommer muskelknutan vara ivägen i slutet av graviditeten och vid förlossningen.
    Vet inte varför man får det men det är väldigt vanligt (30-40% över 30 år har det)men många vet inte om det. Det är en godartad tumör. Det är vanligast vid 35-45 års ålder och försvinner eller minskar ofta när man hamnar i klimakteriet.


    Laddar inför höstens försök. Förhoppningsvis det sista.
  • Jenni80

    Pernilla, tråkigt tycker jag.Hoppas ni kan spara ihop till ett försök lite senare.Kram!

    Mulan:Det var lite dubbla signaler tycker jag du fått.Menar de att cystan kan orsaka ett missfall?Det låter ju inte så kul att ha ökad risk för missfall om ditt lilla liv(vilket det givetvis gör) fäster?
    Rek läkaren att göra ett försök nu ändå?Hur känns det efter alla dina missöden?
    KS är inget att låta bli för, det gör ju var varannan och lite tidigare gör ju heller inte så  mkt men sa han hur  mkt tidigare?

    förstår att det är lite blandade känslor i detta.
    Men ack så skönt att det är godartat.
    Stor kram!

  • mulan

    han anser att risken för MF inte är tillräckligt stor för att göra en operation i nuläget.
    Det känns sådär. Jag vet inte vad jag ska tro. Man vill ju lita på läkarna. Det är ingen annan som har kommenterat myomet (läkarna på CA och RMC).


    Laddar inför höstens försök. Förhoppningsvis det sista.
  • mulan

    Kollade runt och så nu att snart föds det ytterligare en trådbebis. Mikaela72 har 10 dagar kvar till BF


    Laddar inför höstens försök. Förhoppningsvis det sista.
Svar på tråden Vi som kämpar vidare efter minus och MF vid IVF del 6