• Mia100

    IVF i juli/augusti...?

    Någon mer som ska köra igång på ny kula i juli/augusti?

  • Svar på tråden IVF i juli/augusti...?
  • Anna76

    Nu har jag varit och tagit min första Puregon. Kändes inget alls! Så skönt. En spruta varje kväll är det sagt och på måndag är det dags för blodprov. Sen är det UL på fredag och då återstår att se vad de hittar...

  • jensan 80

    Anna76: vad skönt att det gick så lätt :) ..en annan är lite spruträdd och kommer låta sambon sköta det där! Lycka till nu!

    ...väntar på mensen och det är såååå segt!!

  • Anna76

    Jensan80: Tack!
    Håller tummarna att din mens kommer nu då (som man inte vill ha i vanliga fall)

  • jensan 80

    Jippiii! mensen har kommit :) Ja, Anna76, det känns lite konstigt att bli så glad över nåt som man har blivit så ledsen för innan... men nu betyder det ju att jag får gå vidare och spruta :D

    Vad tror ni, den kom lör typ vid 23, räknar man lör el sön som dag 1 då... sön va?
    Nu kan jag lägga till mig på listan igen... och sen hoppas att det inte ger otur nu så jag får börja om igen... :S
    nää´rå, nu är jag faktiskt jättepeppad :D

    Spraystart:
    Hille76 ca: 23/7 IVF nr: 1 Falun

    Sprutstart:
    Anna76 : 26/8 IVF nr:1 Västerås
    Jensan80: 3/9 IVF nr:1 Falun

    ÄP:

    ET:

    Ruvare:
    Afrodite, IVF nr: 2, Cura kliniken Malmö

    Gravida:
    AnnaMG 29/6 IVF Trianglen, Köpenhamn: 2 embryon insatta 26/7, plus 6/8!

  • Anna76

    Idag har jag varit på blodprov och ev ska de reglera dosen på sprutan. Får invänta samtal från fert:en innan jag vet.
    På fredag blir det VUL.

  • afrodite

    Jag har testdag 12/9. Men jag skall ha mens nu på torsdag eller fredag. Förra IVF fick jag mens på vanlig dag i menscykeln så jag tror att jag vet senast på söndag. Jag har haft mensvärk sedan 1 vecka efter ÄP, eftersom jag haft det så har mina förhoppningar sjunkit något. jag har stora ömma bröst, men det är ju av progestronet, och jag hade det sist med och då blev det minus. Tack för att du håller tummarna.

  • jensan 80

    Afrodite: ok, ska tänka på dig i veckan och föra över lite lycka-till-styrka :)

    Anna76: vi ligger ganska lika nu ändå... börjar spruta imorgon och ska sen på blodprov och vul på måndag, ÄP v 38... Nu ska vi plussa!!!!!!

    kram

  • jensan 80

    Afrodite: Tack! Sambon fick hjälpa mig, vågar inte titta på nålen, men det gick bra :) Jag sprutar Puregon.

  • afrodite

    ÅÅ stackare är du spruträdd? Jag tyckte det var läskigt de första två-tre gångerna sedan var det helt lugnt... men jag vill att min man är med...hela tiden och sedan killar mig i håret direkt efter....hihi

  • jensan 80

    :) hi hi, mysigt!

    Ja, jag är spruträdd och i helgen ska sambon vara borta så då har jag bokat upp mamma på fre och en kompis på lör ;)

    några tecken ännu?

    kram

  • afrodite

    Nej jag blev plötsligt av med mina stora ömma bröst i morse...men de kanske är tillbaka.... mensvärken har avtagit....på fredag "skall" jag ha mens, fast förhoppningsvis inte...innan idag trodde jag det var helt kört.....men efter lite eftrforskningar ( kanske helt fel) så har folk som varit gravida tappat lite av progestron bivärkningarna 2 dagar innan mens...men du vet...Gud det står ju så mycket här på FL.... men jag har fått lite hopp tillbaka....

  • Mia100

    Hej, tjejer...!

    Är bara inne och kollar till er....håller tummarna att ni fyller på listan under gravida!

    Jag börjar med korta metoden på nästa mens dvs i slutet på september så vi ligger förhoppningsvis på ÄP i v.41.

    Lycka till ni andra och kram på er!{#lang_emotions_flower}

Svar på tråden IVF i juli/augusti...?