• xenaa

    ***JUNI 07 Del 12! ***

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

    Del 12 nu tjejer!! Tiden flyger!
    Sommaren är på intåg och barnen kan inte sitta still=)

    Här pratar vi om allt eller inget=)

    ALla nya som gamla är så välkomna=)


    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

    Våra barns födelsedagar

    05 april ♥ Leon, 1501g, 40cm, knin (30+1) BF 12/6
    13 maj ♥ Erik (Errikos), 2950g 50 cm, Sofiko (36+1) BF 10/6
    22 maj ♥ Liv, 3545g, 48 cm, MammaHela (38+2) BF 3/6
    30 maj ♥ Oliver 2800 g 50 cm, Little M (39+2) BF 4/6
    01 juni ♥ Melinda, 2890g 46cm, mrseriksson (38+4) BF 10/6
    02 juni ♥ Mindra, 2830g, 49 cm, Tildablue (38+1) BF 14/6
    03 juni ♥ Hugo, 3160g, 50 cm, sarmarg (38+4) BF 12/6
    04 juni ♥ Allis, 3290, 52 cm, nyatag (39+4) BF 6/6
    06 juni ♥ Tyra, 3745, 52cm indus, BF 5 juni
    09 juni ♥ Grace, 3415 g, 50 cm, blingring (40+2) BF 7/6
    10 juni ♥ Elie, 3820, 50cm, Net, BF 14 juni
    10 juni ♥ Thea, 3465, 50cm, Allt går fort BF 26/6
    10 juni ♥ Hampus, 4095g, 52cm, Loisan82 (39+0) BF 16/6
    10 juni ♥ Noel, 3735 g, 52 cm, Finskmorsan BF 10/6
    12 juni ♥ Viktoria, 3210, 47 cm, Skogshallon (40+6) BF 6/6
    13 juni ♥ Ronja, 4380g, 52cm, Lojsan80 (39+6) BF 13/6
    15 Juni ♥ Albin, 3575g, 51 cm,HelenR (40+5) BF 10/6
    15 juni ♥ Ines, 3750g, 52 cm, Sqti (41+6) BF 1/6
    17 juni ♥ Svante, 4350, 52cm, adrenalin (41+1) BF 9/6
    18 juni ♥ Ebba, 3630, 51, fia jimmy (40+) BF
    19 juni ♥ Alfons, 3480g, 49cm, LovaTösen (40+3) BF 15/6
    20 juni ♥ Theo, 3660g, 51 cm, inka, (39+6) BF 21/6
    22 juni ♥ Felicia 4200g 53cm, softsofie BF 12/6
    22 juni ♥ Emily, 4050g, 53 cm, Mamasnest (39+2) BF 26/6
    22 juni ♥ Elin, 3480, 50cm, Pjatt (41+2) Bf 13/6
    22 juni ♥ Leo, 3040, 48cm, Xenaa (40+6) Bf 16/6
    26 juni ♥ Love, 4110 g, 54 cm, Lyckolycko Bf 8/6
    27 juni ♥ "Lillebror" Elis, 3780 gr, 53 cm, Tildamamman (41+0) BF 20/6
    30 juni ♥ Alex, 4170 gr, 54cm, Vaja (41+2) BF 20/6
    30 juni ♥ Alexander, 3930g, 50cm, Kegge (42+0) BF 16/6
    3 Juli ♥ Alva, 3318 g, 50 cm, Neeaa (40+3) BF 30/6
    11 Juli ♥ Elias, 4270 g, 54 cm, Tjolanta74 (41+3) BF 1/7

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

    Vi som ska ha syskon och som har fått till våra -07

    Skogshallon - BF 6 Februari, andra barnet
    Fick en pojke, Alexander i Januari.

    Xenaa - BF 4 Mars, andra barnet
    Fick en pojke, Maximilian den 090217

    Little M - BF 17 September,andra barnet
    Fick en söt flicka

    Nyatag fick en liten flicka 090323

    Kegge - Bf i slutet av Juni -
    Ska bli spännande att se vad de blir=)

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}Här är alla våra andra trådar:

    DEL 1 -

    DEL 2 -


    DEL 3 -


    DEL 4 -


    DEL 5 -

    DEL 6 -

    DEL 7 -


    DEL 8 -


    DEL 9 -


    DEL 10 -
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38832538.html

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35835091.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-264/m33333938.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-229/m21543536.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-229/m18182545.htmlwww.familjeliv.se/Gravid/Forum-11-229/m153214...www.familjeliv.se/Gravid/Forum-11-229/m128004...


    ♥ Leo - o7 ★ Maximilian - o9♥ varmchocklad.blogg.se
  • Svar på tråden ***JUNI 07 Del 12! ***
  • Tjolanta74

    Här sovs det middag fortfarande...1½-2 timmar. Somnar oftast redan vid 11 när vi är hemma, på dagis hinner han knappt äta lunch innan han somnar!

    Elias har nu slutat med nappen med! Det har gått kanonbra. Vi trappade ner för ett par veckor sedan med att han fick ha den när han sov och om han var lite grinig och satt i soffan. I måndags när han började på dagis igen så sa jag att de kunde prova att han sov utan och det gick utan problem..inge tjat på eftermiddagen/kvällen heller så då tänkte jag att jag provar till natten med...Och han somnade utan problem....och gör fortfarande...Tjatar i stort sett inget alls. Så skönt!

  • MassiiMotoo

    Undra hur det är med Sofiko ang branden i Athen! Hoppas ni har de bra!!!

    ANnars var de ett tag sen jag skrev här.
    Usch Leo är jätte jobbig ( för man säga så ) han är trotsig och extra känslig, inget tålamod, gråta för allt . skrika för allt. Usch ja så är det här nu iaf.

    Maxi är världens snällaste unge! Ibland glömmer man bort honom alltså. han är så tyst. Men han har nu börjat prata, eller ja "prata" så nu hörs han iaf

    Nähe mat var de här

  • Sqti

    Ines är också rätt jobbig emellanåt. Hon får för sig att ställa sig mitt på övergångsstället och när man lyfter upp henne för att gå över sätter hon sig på huk och skriker. Samma sak om hon inte får titta på teletubbies, kung fu panda, dricka mjölk själv, inte når snuttefilten. You namet it hon skriker . Får nog googla för att se när detta går över .

    Hoppas också allt är bra med er Sofiko!

  • MassiiMotoo
    Sqti skrev 2009-08-22 21:49:56 följande:
    Ines är också rätt jobbig emellanåt. Hon får för sig att ställa sig mitt på övergångsstället och när man lyfter upp henne för att gå över sätter hon sig på huk och skriker. Samma sak om hon inte får titta på teletubbies, kung fu panda, dricka mjölk själv, inte når snuttefilten. You namet it hon skriker . Får nog googla för att se när detta går över . Hoppas också allt är bra med er Sofiko!
    Sköööönt att man inte är ensam om detta fenomenet dårå
    Ja det är hemskt det där, äldigt känsliga just nu. SÅ fort de blir reklam på något Leo kollar blir han hysterisk jaa jisses haha
  • nysignatur
    MassiiMotoo skrev 2009-08-22 21:57:16 följande:
    Sköööönt att man inte är ensam om detta fenomenet dårå Ja det är hemskt det där, äldigt känsliga just nu. SÅ fort de blir reklam på något Leo kollar blir han hysterisk jaa jisses haha
    onej, du är absolut inte ensam!
  • Vaja

    Här har vi en till som blir "smått" hysterisk mellan varven. Ojoj! Och högljudd. Är man och handlar så hörs han lång väg. Är någon av syskonen med så ropar han på dom hela tiden. Annars ropar/pratar han med pappa.

  • Sqti

    Måste fråga nåt som ni kanske har varit med om.
    Ines har idag vid 3 olika tilfällen fått något slags utslag på framförallt benen. Enstaka kom på ansiktet och händerna samt överkroppen. Det ser ut som när man bränner sig med brännnäslor. Vita utstående utslag med huden röd runtomkring. Formen varierade allt från prickigt, revliknande till lite större enhetliga utslag. Jag har ingen aning om vad det kan bero på. Hon har inte ätit nåt nytt, vi använder samma tvätt och sköljmedel som hittills. Däremot har hon den senaste 1,5 veckan haft diarre, inte ätit men däremot druckigt ordentligt. Hon har inte gjort nr 2 i 2 dagar nu så jag antar att diarren har gått över nu och idag har hon väl ätit lite mer än de senaste dagarna. Hon verkar inte ha ont av utslagen, de verkar inte klia heller men däremot har hon igår och idag varit extremt känslig och gråtit floder över sånt som vi inte begriper. Trodde även att hon höll på att bli förkyld men det verkar också ha passerat. Hjälp nån som känner igen utslagstypen eller något av det andra som kan ha med utslagen att göra.

  • Skogshallon
    Sqti skrev 2009-08-29 23:37:35 följande:
    Måste fråga nåt som ni kanske har varit med om. Ines har idag vid 3 olika tilfällen fått något slags utslag på framförallt benen. Enstaka kom på ansiktet och händerna samt överkroppen. Det ser ut som när man bränner sig med brännnäslor. Vita utstående utslag med huden röd runtomkring. Formen varierade allt från prickigt, revliknande till lite större enhetliga utslag. Jag har ingen aning om vad det kan bero på. Hon har inte ätit nåt nytt, vi använder samma tvätt och sköljmedel som hittills. Däremot har hon den senaste 1,5 veckan haft diarre, inte ätit men däremot druckigt ordentligt. Hon har inte gjort nr 2 i 2 dagar nu så jag antar att diarren har gått över nu och idag har hon väl ätit lite mer än de senaste dagarna. Hon verkar inte ha ont av utslagen, de verkar inte klia heller men däremot har hon igår och idag varit extremt känslig och gråtit floder över sånt som vi inte begriper. Trodde även att hon höll på att bli förkyld men det verkar också ha passerat. Hjälp nån som känner igen utslagstypen eller något av det andra som kan ha med utslagen att göra.
    Viktoria har också haft någon typ av utslag som jag inte vet vad det har berott på. Hon har varit som vanligt men haft prickar som ser ut som brännässleprickar. Hennes prickar satt på armen, runt armhålan och däromkring.
  • Skogshallon

    Idag har Viktoria gjort sin första dagisdag!
    Efter fem minuter gick hon bort och började leka med de andra barnen och sen är vi skulle gå hem så ville hon stanna kvar. När jag tillsist fick med henne hem så sa hon "jättekul att leka". Så, nu känns det faktiskt bra.

  • Sqti

    skogshallon: skönt med en lyckad första dagisdag . Jag lyckades googla fram att det är nåt som heter nässelutslag eller nåt liknande. Det kommer när kroppen reagerar på något främmande (kan vara vid främmande mat) och varar ett par dygn. Hos vissa försvinner det helt, hos en del återkommer det med jämna mellanrum.

  • Sofiko

    Nu ar man tillbaka i Grekland. Vi var i Sverige i 9 dagar och "missade" branderna, vilket var skont. Det brann ratt nara oss da vi bor i en norrforort till Athen, men elden kom aldrig ner bland stora bostadsomraden. Men svart aska fanns overallt och aven lite kvar annu pa ostadade platser.

    Idag borjade Erik dagis. Utan inskolning igen och visst blev det grat, men slutade snabbt sa personalen. Han stannade bara 1 timme forsta dagen men sag lite nedstamd ut nar jag hamtade, men sa "tillbaka till dagis sen" sa han kanske tyckte att det var okej. Erik ar inte sa trotsig an, men ar "gnalligare" nar han ar trott och hungrig an han brukar vara. Jag vantar bara pa att trotset ska komma som en bomb. Traffade basta kompisens son som ar 4 manader aldre och han fick utbrott titt som tatt och som holl i ca 40 min. Min kompis var helt slut och gratfardig, men som sagt sa "vaxer" det ju bort.

    Igar ritade Erik sin forsta huvudfoting. Han alskar att rita och gor teckningar nu som han vet exakt vad som ar pa (aven om det ar en gata for oss). Kul att se att de kan fa utlopp for sina tankar och ideer.

  • Sofiko

    Inskolningen gar sadar... Erik ar inte ledsen pa morognen langre men var jatteledsen vid hamtning idag. Kunde inte sluta grata och fragade varfor inte pappa kom ocksa

    Och sa ar jag missnojd medatt personalen ar negativt installda mot att Erik ar torr dagtid. Idag vid hamtaning fick jag mer eller mindre en tillsagelse att han ar for liten for att vara utan bloja. De pastar att lakare sager att pojkar bor ha bloja tils de ar 3 ar. Jag blev helt hapen da jag inte tycker 27 mnader (har varit torr en manad) ar speciellt tidigt. De sager att han inte alltid sager till och att de ar stressade att han ska kissa/bajsa pa sig. De bad mig satta pa bloja igen tills han vant sig vid dagis...jag vill inte borja om igen och kanner mig overkord.

  • MassiiMotoo

                                                                                      

    {#lang_emotions_cheers} {#lang_emotions_cheers} {#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_cheers}

    Hej tjejer
    NY TRÅD!!!!


    **** Juni 07 Del 13! ****
    **** Juni 07 Del 13! ****
    **** Juni 07 Del 13! ****
    **** Juni 07 Del 13! ****
    **** Juni 07 Del 13! ****
    **** Juni 07 Del 13! ****
    **** Juni 07 Del 13! ****
    **** Juni 07 Del 13! ****

    Så ni inte missar detta

         {#lang_emotions_cheers} {#lang_emotions_cheers} {#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_cheers}

                                                                 
Svar på tråden ***JUNI 07 Del 12! ***