• jennyochjohan

    Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :)

    Tänkte höra efter om det är någon som nu i dagarna har ägglossning och vill följas  till BIM?

    Jag fick idag 4/6 fullt utslag på ägglossningstestet jag tog i fm vid 11 tiden och 2 st nu på kvällen vid 19.30 (bilder finns i mitt galleri)

    Eftersom att jag slutade med mina p-piller den 7/4 så har jag ännu inte riktigt koll på hur lång mens cykel jag har men borde ha BIM ca den 17/6 om jag räknar ägglossningen från idag men kan ju skilja några dagar åt båda hållen :)


    Tänkte det kunna vara kul att följas åt med symptom och dyl så man slipper tjata ihjäl den stackars killen här hemma :) ni vet säkert vad jag menar ;)

    Jag och killen har iaf haft sex...  lör, sön, mån, ons och så ska jag hoppa på honom ikväll när han kommer hem från jobbet för sen ses vi inte förrän på sön morgon igen, hoppas det ska räcka och kanske ta sig denna gång :) dom säger ju att spermierna lever 3-5 dygn så man får ju hoppas och hålla tummarna.

  • Svar på tråden Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :)
  • smoolan
    jennyochjohan skrev 2009-08-31 19:33:55 följande:
    haha.. låter bra det att planen funkade :) och som du säger nu är det bara att vänta och se.. jag tycker det är så kul att höra på folks små hiskurer och tips, fötterna upp i vädret, dricka grapefruktjuice etc :) första månaden som vi försökte så hade vi sex varje dag typ från ca 1½ vecka innan ägglossning tills mensen kom för tänk om det kan bli nått, pluss att jag låg med benen upp i luften 30 min efter varje gång och duschade inte förrän dagen efter haha.. och nu när jag blev gravid så hade vi sex  lör, sön, mån, ons och tors och mån, ons&tors va i duschen och sen inget sex förrän tisdagen efter och jag hade stegring tors-fre så det lyckades ta sig iaf så man kan bli gravid utan sex varje dag jag e ett exempel på det :D
    Mycket sitter nog i huvet... Att man mår bra mentalt spelar förmodligen mer roll än man tror
  • jennyochjohan
    smoolan skrev 2009-08-31 19:51:21 följande:
    Mycket sitter nog i huvet... Att man mår bra mentalt spelar förmodligen mer roll än man tror
    Ja visst det tror jag oxå :)
  • smoolan

    Men det är så skumt. Trodde att jag hade ÄL tidigare senast än vad jag hade. Men vi hade ändå sex vid ÄL. Tror att den inföll på fredagen och vi hade både tors och lör. Och då hetsade jag verkligen inte eftersom jag trodde att det var så himla lätt att bli gravid efter mf. Fast det tog sig ändå inte. För oss verkar det som att vi verkligen måste få till det på ÄL dagen och inte dagen innan. Testade iofs inte med stickor förra månaden, så jag kan inte svära på att det är som jag tror. Men den här månaden chansas det icke!

  • jennyochjohan
    smoolan skrev 2009-09-01 18:12:59 följande:
    Men det är så skumt. Trodde att jag hade ÄL tidigare senast än vad jag hade. Men vi hade ändå sex vid ÄL. Tror att den inföll på fredagen och vi hade både tors och lör. Och då hetsade jag verkligen inte eftersom jag trodde att det var så himla lätt att bli gravid efter mf. Fast det tog sig ändå inte. För oss verkar det som att vi verkligen måste få till det på ÄL dagen och inte dagen innan. Testade iofs inte med stickor förra månaden, så jag kan inte svära på att det är som jag tror. Men den här månaden chansas det icke!
    Det kanske va så att din kropp inte va redo då för att bli gravid igen + att det är ju inte varje månad som man släpper nått ägg och du kan ju ha haft en sådan månad... Kroppen är ju bra lustig ibland
  • Meadow

    Hej tjejer!

    Guuud jag mår så jävla illa så jag vill bara dö. Postafen gör mig helt jävla orkeslös, jag känner mig som världens sämsta, oengagerade trista sur skit mamma! Stackars min dotter...Jag orkar verkligen ingenting, och har så kort stubin.. Huvva.

  • jennyochjohan
    Meadow skrev 2009-09-01 20:05:04 följande:
    Hej tjejer!Guuud jag mår så jävla illa så jag vill bara dö. Postafen gör mig helt jävla orkeslös, jag känner mig som världens sämsta, oengagerade trista sur skit mamma! Stackars min dotter...Jag orkar verkligen ingenting, och har så kort stubin.. Huvva.

    Stackare.. kan inte vara kul att må så illa :(

    jag är så glad att jag slapp illamåendet, men min kropp säger ju ifrån på andra sätt nu istället så i morgon jobbar jag min sista dag än på ett tag blir sjukskriven fram tills läkarbesöket den 10/9 sen får vi se kommer förmodligen få gå hemma ännu längre men vad gör man, man har ju inte bara sig själv att tänka på längre


    När va det du skulle på vul??

  • Meadow

    Skönt!

    Ja, jag spyr inte men känner mig konstant bakis. Blä.

    Jag ska på måndag, så det är nedräkning...

  • jennyochjohan
    Meadow skrev 2009-09-01 20:19:02 följande:
    Skönt!Ja, jag spyr inte men känner mig konstant bakis. Blä.Jag ska på måndag, så det är nedräkning...
    Åhh.. vad spännande :) vilken vecka räknas du vara i då??
  • Meadow

    Då kommer jag vara i vecka 8, så då borde det synas grejer om allt är som det ska.

    Ja...Idag fick jag LÅNA VILORUMMET på jobbet!!! Trodde jag skulle svimma..Har sjukskrivit mig imorgon..

  • jennyochjohan
    Meadow skrev 2009-09-01 21:25:11 följande:
    Då kommer jag vara i vecka 8, så då borde det synas grejer om allt är som det ska.Ja...Idag fick jag LÅNA VILORUMMET på jobbet!!! Trodde jag skulle svimma..Har sjukskrivit mig imorgon..
    Ok, ja då borde det absolut synas nått...
    Låter bra att du stannar hemma i morgon, inte kul när man får såna svimmnings attacker och man tror man ska tuppa av
  • Alfonsina

    Halloj där, hur går det för er? Mitt illamående börjar ge med sig och det känns oroväckande. Larvigt då jag borde vara glad. Men jag känner mig mindre gravid då på något sätt. Likadant är min mage idag inte alls lika svullen som igår.

    Går in i v. 12 på lördag och kommer att berätta på jobbet imorgon. Det är min sista dag då och jag vet hur glada de kommer att bli. Om det händer något kommer jag inte tycka det är jobbigt att de vet. Har också berättat för min nygamla chef som jag återgår till på måndag. Vi ska ut på festligheter nästa vecka (med övernattning igen) och några av kollegorna gissade ju då vi hade kick off förra veckan. Låter som vi inte gör annat än har trevligt men det är de tiderna nu.

    Sa till min chef att jag inte vill säga något på de kontor jag ska ut på, utan hålla det inom gruppen. Hon väntade väl detta men jag inser ju också att situationen inte är optimal. Här har jag haft ett internt vikariat i 15 mån för att nu komma tillbaka och bara jobba i ca 6 mån... Men hon sa 5 min efter att jag berättat att vi måste ha lönesamtal för att revidera upp min lön. He he, bra chef!

    Blir lite skrockfull dock när jag berättar, tror att det då kommer hända något tråkigt. Jag som lägger nycklar på bordet och sånt utan problem.

  • mariaheterjag

    Alfonsina: Samma här! Börjar må mkt bättre. Idag har jag iofs varit sjukt trött, men annars är både tröttheten och illamåendet bättre! Var på inskrivning igår och frågade då BM om det och hon sa att det var helt normalt att symptomen avmattas nu. Men jag förstår vad du menar med att man känner sig mindre gravid. Men nu tänker jag, det är bara en vecka kvar så det vore väl själva f*n om det skulle hända nåt då nu.

  • jennyochjohan

    Skönt att ni börjar må bättre :) Och kul att äntligen berätta på jobbet.

    Jag har börjat få sjukt ont i kroppen från ryggen/svanken ner längs skinkorna, låren, ljumskarna..  men men det är väl bara sånt man kan vänta sig nu. gick in i v. 16 idag :)

  • mariaheterjag

    jennyochjohan: Oj vecka 16, det är riktigt bra.Nästan halvvägs Antar att det börjar synas ganska mycket på magen nu? Är du gravid "officiellt" än?

  • jennyochjohan
    mariaheterjag skrev 2009-09-04 11:26:57 följande:
    jennyochjohan: Oj vecka 16, det är riktigt bra.Nästan halvvägs Antar att det börjar synas ganska mycket på magen nu? Är du gravid "officiellt" än?
    Ja jag vet det har gått så fort, alla veckorna bara springer förbi :) och som du säger snart halvvägs
    Jo då magen börjar synas en del och sen en vecka tillbaks så har jag känt att det är nått som rör sig därinne, sååå mysigt :)

    Ja, vi va ganska så tidiga med att berätta för alla, så dom allra flesta har vetat om det ett par veckor
  • Meadow

    Jag minns första gången jag kände dottern i magen, satt i bilen på väg hem från jobbet, man sitter ju som lite "krokigt" och det var precis som en fisk som vände sig eller nåt, liksom toucha lite. Ringde sambon direkt!

  • Meadow

    Tror det var kring v 15 jag kände första diffusa, sedan de sista 2 månaderna, kunde jag tom ta tag i något som sparkade, när jag låg på sida! Det var helt crazy. Hon var VILD i magen, vände och hade sig mest hela tiden! När vi satt och åt så såg folk på andra sidan bordet hur det liksom rullade som en våg på magen när hon röjde järnet där inne. Snacka om Alien varning!! Ha ha

  • mariaheterjag

    Men oj! Låter både mysigt och lite läskigt Har inte riktigt tänkt på att den kommer sparka o röra sig därinne också. Svårt att föreställa sig hur det känns, men när du skriver som en fisk låter det faktiskt lite äckligt. Jag har lite fisk-fobi

Svar på tråden Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :)