• FH Mamma

    hur många inseminationer brukas behövas?

    Jag funderar på att inseminera mig men jag undrar hur många inseminationer som verkar vara troligt för att bli gravid.

    Misstänker att det sällan funkar första gången.

  • Svar på tråden hur många inseminationer brukas behövas?
  • Marge75

    Jag gjorde makeinsemination, och då sa kliniken att det är cirka 15% chans att lyckas vid varje insemination. Vet dock inte om det gällde i allmänhet eller just makeinsemination - gör man det senare har man ju oftast misslyckats med att bli gravid tidigare så man har ju sorterat ut en större andel än normalbefolkningen som har svårt att få barn. Om du hänger med på hur jag resonerar ...
    Lycka till!

  • KickiHH

    Hej
    Jag har gjort flera inseminationer men den kliniken jag gjortg på Storkkliniken i köpenhamn sa att i snitt upp till 35 år tar det en på 4 och mellan 36-39 en på 8.
    Lycka till.

  • Linastrumpan

    Det är ungefär samma chans som att bli gravid på naturlig väg (ca 26%) och chansen minskar vid ökad ålder. Själv har jag gjort två inseminationer och båda gångerna lyckades det på första föröket, så visst går det med

  • Moncabang
    Linastrumpan skrev 2009-06-22 13:19:40 följande:
    Det är ungefär samma chans som att bli gravid på naturlig väg (ca 26%) och chansen minskar vid ökad ålder. Själv har jag gjort två inseminationer och båda gångerna lyckades det på första föröket, så visst går det med
    Det är så härligt att höra att det gått bra för ganska många på första försöket! Nu fick jag en mysig känsla i kroppen!
    Sitter jämt och läser alla inlägg på FL, och hur bra är det? Har inbillat mig att går det inte för några så går det inte för mig heller... Fast jag har ju inte gjort någon insem än (förhoppningsvis blir det i veckan som kommer!) och kan ju därför inte tro att det är kört heller.
    Tack Linastrumpan! Du gav mig lite hopp!
  • Solstickis
    Moncabang skrev 2009-07-05 13:35:30 följande:
    [... Fast jag har ju inte gjort någon insem än (förhoppningsvis blir det i veckan som kommer!) och kan ju därför inte tro att det är kört heller...

    Vad spännande. Hoppas att det går bra för dig. Har också funderat på att skaffa barn på egenhand. Men inte riktigt vågat fatta beslutet ännu. Tror det kanske blir någon gång under året dock.
  • Moncabang
    Solstickis skrev 2009-07-07 23:51:12 följande:
    [... Fast jag har ju inte gjort någon insem än (förhoppningsvis blir det i veckan som kommer!) och kan ju därför inte tro att det är kört heller... Vad spännande. Hoppas att det går bra för dig. Har också funderat på att skaffa barn på egenhand. Men inte riktigt vågat fatta beslutet ännu. Tror det kanske blir någon gång under året dock.
    Kul!! Har du kikat på kliniker?
  • Moncabang
    Moncabang skrev 2009-07-09 10:07:43 följande:
    Kul!! Har du kikat på kliniker?
    Puffar lite på frågan. =)

    Har gjort insem igår så nu är det bara att hålla tummarna. Dessa två veckor kommer att gå låååångsamt...
  • Epepepa
    Moncabang skrev 2009-07-14 23:22:53 följande:
    Puffar lite på frågan. =)Har gjort insem igår så nu är det bara att hålla tummarna. Dessa två veckor kommer att gå låååångsamt...
    Lycka till!
Svar på tråden hur många inseminationer brukas behövas?