• Majras

    Ni som lyckat gå ner 15-20 kg på egen hand,hur gjorde ni?

    Vill ha massor av tips från er som lyckats gå ner ca 20 kg på egen hand,alltså inte via någon metod.

    Behöver tips på vilken motion man kan göra i naturen då jag har ganska långt till gymmet.

    Så dela med er av era tips

  • Svar på tråden Ni som lyckat gå ner 15-20 kg på egen hand,hur gjorde ni?
  • Rokka Jill

    När man kollar på biggest looser så ställde de om hela livet. gym- annan mat.

    Men jag vet att folk har gått ner extremt mycket genom att bara äta "normalt"..
    Istället för att äta sig PROPP mätt äter de tills de inte är HUNGRIGA längre.

  • emmizenma

    Raska promenader gärna med stavar.
    Har du tillgång till backig terräng? Det är bra men ta dte lite lugnt i början för det sliter en del oxå.
    Cykla är oxå jätte bra motion som man kan göra ute i naturen, där kan man oxå cykla i backar eller träna intervall träning på mer plan mark.

  • PuhGirl

    jag håller på och kämnpar och jag rekomenderar tallriksmodellen, vi som är stora och har mycket övervikt kommer gå ner massa i början sen blir det svårare. Är ute och går 1 timma varje dag och styrketränar eller vad man ska kalla det med ett gummiband hemma som jag köpt på Intersport.
    kan pusha varandra om du vill


  • LeWi

    Jag har gått ner 20 kilo på ganska exakt ett år genom att helt enkelt äta mindre än jag förbrukar.
    Mindre portioner - inte mer vid ett mål än vad som ryms i mina två kupade händer.
    Mer grönsaker - Försöker äta enligt tallriksmodellen
    Mer aktivitet! Jag började med crosstrainer och stavgång förra våren, nu går jag på gym och springer.
    Jag insåg rätt tidigt att jag inte kan utesluta något ur min kost. Jag älskar bröd, är galen i kakor och godis och skulle jag säga att de var förbjudet så skulle jag bara misslyckas hela tiden. Och för varje gång man misslyckas blir det svårare att resa sig igen och hitta motivationen.
    Därför tillåter jag allt, i moderation! Om jag klämmer i mig en massa kladdkaka med glass en dag så försöker jag ta igen det i ökad aktivitet.

    Lycka till!


    I reject your reality and substitute my own.
  • Isnogood

    Har gått ner från 84 kg till 58 kg... på 1.5 år...

    Genom att röra på mig liiiite mera (inga gym el liknande, bara promenader, trädgården mm),
    genom att äta lite mindra av ALLT, hoppade inte över NÅGOT (!), älskar godis, bakverk, läsk och feta (gräddiga) såser/maträtter o kan inte utesluta något av dem så då blev det så att jag helt enkelt drog ner mängden på ALLT. .-)
    Har fungerat jättebra, visst tar det ett tag för magsäcken att vänja sig med att det inte kommer lika mycket...men sen så...
    Har inga problem med att hålla vikten idag, magsäcken har dragit ihop sig så nu rymms det ju inte lika mycket och jag äter bara tills jag är mätt.

  • köttbullelydnad

    Började springa med hunden. Startade upp långsamt iom min bristfälliga kondis samt för att det skulle bygga upp hans muskler på rätt sätt. Sen halverade jag mina portioner, lät bli godis i veckorna (höll mig till söndagarna), drack ingen som helst alkohol, hade vi vänner på middag blev det nyttigare variant på det som bjöds, etc, etc.
    Ett tips som verkligen funkar är att äta _sakta_. Det tar en stund innan huvudet begriper att magen är mätt, så äter man långsamt hinner huvudet reagera innan man är propp

  • Majras
    emmizenma skrev 2009-06-08 08:32:18 följande:
    Raska promenader gärna med stavar. Har du tillgång till backig terräng? Det är bra men ta dte lite lugnt i början för det sliter en del oxå. Cykla är oxå jätte bra motion som man kan göra ute i naturen, där kan man oxå cykla i backar eller träna intervall träning på mer plan mark.
    Jo,det har jag till viss del... Och stavar köpte jag för ett tag sen...Får väl ut och prova dessa ikväll
    PuhGirl skrev 2009-06-08 08:40:49 följande:
    jag håller på och kämnpar och jag rekomenderar tallriksmodellen, vi som är stora och har mycket övervikt kommer gå ner massa i början sen blir det svårare. Är ute och går 1 timma varje dag och styrketränar eller vad man ska kalla det med ett gummiband hemma som jag köpt på Intersport. kan pusha varandra om du vill
    Ja.gärna...Alltid lättare om man har någon att stötta sig mot
  • Majras

    Kul och se att det finns er som gått ner utan att utesluta allt för mycket i ert ätande,för jag är precis som många andra här.... Svag för sötsaker

  • Kjell2

    Gick ner drygt 15 kg på ett halvår genom att
    Simma 2 km tre gånger på vecka
    En del övrig träning i form av styrketräning och cykling
    Gå långt de dagar jag inte tränade
    Ta bort allt godis, läsk, junkfood, efterrätter, fikabröd, chips mm förutom en dag i veckan.
    Minska på allt fett i kosten drastiskt
    Rejäl frukost, fil och bröd
    Ät rejäla portioner av långsamma kolhydrater, grönsaker och magert kött till lunch
    Väldigt liten middag, t ex en stor skiva knäckebröd utan pålägg och två morrötter, de dagar jag inte hade tränat
    Liten middag med bas av pasta, ris eller potatis de dagar jag hade tränat.

    /Kjell

  • fendt87

    hej!
    jag gick ner 27 kilo på 27 veckor under förra året bara genom att inte äta: godis, chips, fikabröd och allt sånt onyttigt samt att inte dricka läsk och knappt alkohol. men jag "fick" äta all mat (alltså bröd, pasta, ris och sånt) sen var det bara träning för resten, var på gymmet flera dagar i veckan och gick på trampmaskinen och det gav resultat! inboxa mig om du vill veta mer och lycka till!

  • mrsbygg

    Jag har hittills gått ner 17 kg och har 13 kvar..

    Men jag har börjat äta mindre portioner, man behöver inte alls äta sig dö mätt. Äter mer långsamt och tuggar maten mer.
    Äter frukost, lunch och middag plus 2 mellanmål om dagen!

    Sen tränar jag på det, jag går varje Mån-torsdag runt 1 mil om dagen då jag lämna barnen på dagis som ligger en bit bort.
    Sen tränar jag även på vårat wii fit.

    Det går hur bra som helst och är super enkelt!

    Nu har jag 3 kg kvar till mitt delmål i sommar. sen har jag 10 kg till som ska bort helst till jul..

  • CarVen

    Hej!

    Ååh, sökte inspiraton till att själv ta tag i min vikt och hänger gärna på peppningen! Fick dotter för två månader sedan, och behöver gå ner 25 kg ca för att må bra. Har varit fruktansvärt slapp och lat med maten och MÅSTE ta tag i det. Är tyvärr inte en sådan som vikten bara rasar av då jag ammar.... Måste träna och äta rätt.

    Men roligt att läsa om er som lyckats!

  • sarah96

    Jag gick ner 21 kg på 2 månader .

    Bara man hittar en motivation så kommer det gå .
    Jag hade blivit mobbad för jag var tjock i hela mitt liv
    men nu när jag skulle börja 9an så tänkte jag inte bli det .

    Jag började helt enkelt med att dra ner på maten . När jag
    började så åt jag 3 mål om dagen + massa småätande
    konstnt hela tiden . Och nu äter jag 3 gånger om dagen .

    Fast jag åt bara 1 gång om dagen veckan när jag började .
    Sen gick jag ut och gick 2 gånger om dagen i ca 40 minuter .
    Och 20 situps och 20 armhävnigar + hantlar på kvällen .

    Sen undvek jag även bröd pasta och potatis allt annat åt jag
    bara inte för mycekt .

  • maskros81

    Skippa vetemjöl,kött och minska rejelt på mejeriprodukter. Ät massor med fisk, bönor, sallad, bär, linser o allt annat som är ätbart o växer i naturen. Se till att få i dig rejält med goda fetter. Linfröoljan är fantastisk. Kallpressad cocosolja- kanon! Vetegräs!Ät lagom med nötter.
    Powerwalks, samt styrkepass med kroppen som redskap! Lycka till!!

  • älskarlivet81

    Jag försöker gå ner en massa nu, försöker undvika potatis, pasta och ris. Äter inte kakor eller dricker läsk, om jag gör det är det MAX en gång/vecka.

  • Highlander21

    Hej gått ner 21 kg på 16 veckor 120.8 kg -99.8 kg

    tyckte var för jävligt när när man tittade i spegeln .slutade eller håller upp med öl sprit vin god mat chips ostbågar coka kola äta bättre socker

    Vill träna men har ont i knä ska bröja träna sen bara du själv kan om du vill slutat med blodtryck medicin må så jävla bra nu få mycket beröm barn vänner m.m jag fortsätter får se 90 till 95 kg är 187 cm lång kämpa på softpotatisar det går

    Highlander

Svar på tråden Ni som lyckat gå ner 15-20 kg på egen hand,hur gjorde ni?