• Malinskyy

    BF Augusti 2009

    Vi som fått plusss - BF augusti 2009


    ... fortsätter tråden:
    Vi som precis fått plusss - BF augusti 2009

    Välkommen!! Här delar vi med oss av graviditetens alla under.
    Hur vi mår, vad vi gör och hur vi känner..
    Nu är det inte långt kvar... bara sommar o värme...

    Länk till BF-LISTA

    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m42559285.html
    Pyret BF 210809 Blogg:: malinskyy.blogspot.com
  • Svar på tråden BF Augusti 2009
  • Tridde

    Busungens mamma> hade värkar i onsdags, sen släppte slemproppen i torsdags men efter det blev det lugnt så nu har jag återgått till att vänta på igångsättning hur gick det för dig egentligen med igångsättningen? jag har ju förstått att det blev en Måns men tänkte mer om det gick bra?

  • Busungarnas mamma

    Tridde
    Nu måste det ha kommit en bebis?
    Du har ju inte varit inloggad sedan i söndags
    Hoppas allt går bra, tänker på dig


    Felix 03-04-09 och Måns 09-08-26
  • Tridde

    hej hej! i lördags satte det igång med värkar, söndag kväll for vi in på förlossningen pga misstänkt uvi och var då öppen 1.5cm. vi fick sova på patienthotellet över natten eftersom det borde sätta igång och vi bor en bit från stan. värkar hela natten igen, in på förlossningen men eftersom jag var totalt utmattad var det fortfarande bara 1.5cm. fick en sovdos morfin och bricanyl vid 11, fick sova 1.5 timme på bb innan värkarna var tillbaka men kunde vila hela dagen. runt 19 var jag öppen 3, då fick vi order om att gå runt sjukhuset. så långt hann vi inte utan fick vända rätt fort och upp till bb igen och var öppen 4cm vid 21 så då fick vi knata över till förlossningen. väl där tog de hinnorna och sen var det full fart. 3.04 den 1 september föddes Fabian, 4746gram och 54cm lång. på grund av att han är så stor så blev vi inlagda på bb då de måste hålla koll på hans blodsocker de första tre dygnen, men allt är bra och han äter och sover exemplariskt. Pontus är stolt storebror men väldans ledsen över att vi aldrig kommer hem, men imorgon får vi äntligen lämna dessa korridorer som är ganska välkända nu

  • Busungarnas mamma
    Tridde skrev 2009-09-03 09:00:37 följande:
    hej hej! i lördags satte det igång med värkar, söndag kväll for vi in på förlossningen pga misstänkt uvi och var då öppen 1.5cm. vi fick sova på patienthotellet över natten eftersom det borde sätta igång och vi bor en bit från stan. värkar hela natten igen, in på förlossningen men eftersom jag var totalt utmattad var det fortfarande bara 1.5cm. fick en sovdos morfin och bricanyl vid 11, fick sova 1.5 timme på bb innan värkarna var tillbaka men kunde vila hela dagen. runt 19 var jag öppen 3, då fick vi order om att gå runt sjukhuset. så långt hann vi inte utan fick vända rätt fort och upp till bb igen och var öppen 4cm vid 21 så då fick vi knata över till förlossningen. väl där tog de hinnorna och sen var det full fart. 3.04 den 1 september föddes Fabian, 4746gram och 54cm lång. på grund av att han är så stor så blev vi inlagda på bb då de måste hålla koll på hans blodsocker de första tre dygnen, men allt är bra och han äter och sover exemplariskt. Pontus är stolt storebror men väldans ledsen över att vi aldrig kommer hem, men imorgon får vi äntligen lämna dessa korridorer som är ganska välkända nu
    Åhh, vad härligt
    Stort grattis! Gick det bra tyckte du? Skönt att det inte blev kejsarsnitt eller igångsättning.
    Felix 03-04-09 och Måns 09-08-26
  • Busungarnas mamma

    mys84 - Melisia 2400 gr & 45 cm. Född 29 Juli i vecka 35+4
    Ginnsy - Max 3350 gr & 49 cm. Född 13 augusti i vecka 38+3
    Busungens mamma - Måns 3350 gr & 48 cm. Född 26 augusti i vecka 40+0
    Tingeling76 - Kille 4520 gr & 53 cm. Född 26 augusti i vecka 41+4
    Tridde - Fabian 4746 gr & 54 cm. Född 1 september i vecka ?


    Felix 03-04-09 och Måns 09-08-26
  • Tridde

    Busungens mamma> det var inte speciellt långt ifrån snitt har jag fått veta i efterhand då Fabians värden blev dåliga, de fick ta blodprov från huvudet två gånger och kolla mjölksyran i blodet och det var lite på gränsen. istället fick jag hjälp genom att de klämde ut honom över magen så jag slapp både klocka och snitt jag tycker det gick bra, jag gjorde mitt allra bästa men det räckte inte hela vägen, men det är ju inte så konstigt om man inte får sova på flera dygn mer än nån timme här och där. jag klarade av det fram till 8cm, där tappade jag alldeles kontrollen pga utmattningen och smärtan. jag bad om hjälp under krystvärkarna men han stod för högt upp för att de skulle kunna göra något så de frågade om jag ville ha EDA, men se det vägrade jag bestämt har man fått en tjurskalle så ska den användas resonerar jag
    hur gick det för dig? fick ju aldrig höra några detaljer ju

  • Busungarnas mamma

    Tridde

    Vi var ju på förlossningen klockan 09 på tisdagen den 25:e.
    Först kollade de tappen, som var halvmogen och jag var öppen 1 cm, efter det gjorde de en ctg-kurva och den visade att jag hade någon sammandragning då och då.
    Vi fick träffa en läkare som berättade att de tänkt sätta en bardkateter för att tappen skulle mogna.
    Det kunde ta allt mellan 2 och 8 timmar innan den verkat färdigt och då ramlar ut av sig självt. 
    Vi fick gå och fika och när vi kom tillbaka efter 30 minuter så säger de att de kommit på att de inte kan sätta bardkatetern ännu eftersom det var så nyss jag fick min spruta med Fragmin.
    Då blev jag deppig och kände att de inte hade koll överhuvudtaget...men men, klockan 15:30 satte de bardkatetern.
    Vi fick ligga på bb och vänta på att något skulle hända, jag fick en del förvärkar som försvann efter någon timme.
    Efter 6 timmar lossnade den och jag blev då nedkörd till förlossningen.
    När vi kom ner till förlossningen och jag hade fått ett rum och träffat världens goaste barnmorska så kollade hon hur jag var öppen och det var 4 cm, så lite hade ju hänt i alla fall, då var klockan 22:00 ungefär.
    Klockan 22:30 kom narkosläkaren och satte en eda i förebyggande syfte, som barnmorskan sedan kunde spruta in bedövningen i när det behövdes.
    Klockan 23:30 tog de hål på hinnorna och jösses vad vatten jag hade, jag skvätte ned halva barnmorskan  
    Jag började i alla fall känna av värkar 00:40, en kvart efter att de gett mig värkstimulerande dropp, men inga etablerade förrän 02:30
    När klockan var 03:40 var jag öppen 6 cm bara, men klockan 03:59 var jag fullt öppen och 04:03 onsdagen den 26 är Måns född. Så jag krystade i 4 minuter och jag kan lova att det var riktigt intensivt och överväldigande de sista 25 minuterna


    Felix 03-04-09 och Måns 09-08-26
  • casper20051121
    Tridde skrev 2009-09-03 09:00:37 följande:
    hej hej! i lördags satte det igång med värkar, söndag kväll for vi in på förlossningen pga misstänkt uvi och var då öppen 1.5cm. vi fick sova på patienthotellet över natten eftersom det borde sätta igång och vi bor en bit från stan. värkar hela natten igen, in på förlossningen men eftersom jag var totalt utmattad var det fortfarande bara 1.5cm. fick en sovdos morfin och bricanyl vid 11, fick sova 1.5 timme på bb innan värkarna var tillbaka men kunde vila hela dagen. runt 19 var jag öppen 3, då fick vi order om att gå runt sjukhuset. så långt hann vi inte utan fick vända rätt fort och upp till bb igen och var öppen 4cm vid 21 så då fick vi knata över till förlossningen. väl där tog de hinnorna och sen var det full fart. 3.04 den 1 september föddes Fabian, 4746gram och 54cm lång. på grund av att han är så stor så blev vi inlagda på bb då de måste hålla koll på hans blodsocker de första tre dygnen, men allt är bra och han äter och sover exemplariskt. Pontus är stolt storebror men väldans ledsen över att vi aldrig kommer hem, men imorgon får vi äntligen lämna dessa korridorer som är ganska välkända nu
    grattis
  • Dinki

    Här är det en till som fick sin dotter,Tilda den 23 augusti BF+9. Blev en väldigt jobbig,utdragen förlossninge.Höll på i 24 timmar och var öppen 9cm men inget mer. Värkarna avtog och jag kännde inget. Det blev snitt tillslut dock inget akut så sambo fick vara med som tur det....

    Nu efterår känns det lite misslyckat med tanken på att man var öppen 9cm och endå fick de göra snitt. Det som hände var att hon inte ville vända sig det sista varvet och hade visst fasnat. När de väl hade snittat så såg de att hon både hade kissat och bajsat inne i moderkakan plus att de hittade en hel del gamal blod där inne som de inte hade någon förklaring till. Som tur det mår vi alla tre bra, myser och lär känna våran underbara dotter.

    Att bli förälder är det bästa som kan hända... 

  • casper20051121

    jag kämpar på 8 dagar över börjar bli lite övervänt nu

  • Baby
    lunkodu skrev 2009-09-03 18:31:50 följande:
    Jag är på bf+7 nu, och väntar fortfarande som dig baby.
    Nu kämpar vi på så dom kommer snart =)
Svar på tråden BF Augusti 2009