• Äldre 15 Jun 17:37
    14852 visningar
    28 svar
    28
    14852

    Jag vill bli mamma

    Enda sen jag var 15 år har jag längtat efter att bli mamma och nu när jag är 18 har längtan inte minskat ett dugg.

    Som singel och studerande är det dock inte så lätt att få sina drömmar uppfyllda. Visst har man fått några erbjudande av tyvärr väldigt oseriösa killar. Men man vill ju endå veta och känna pappan till sitt barn så man vet att man har stöd. En graviditet är ju ingen lek och något som måste tas på allvar det vet jag om. Många av er äldre tycker väll att jag ska vänta några år till och se om jag hittar " den rätta" men om jag ska vara helt ärlig så känner jag att det är nu som jag vill ha barn ,det känns rätt för mig och jag har längtat och väntat så länge. Så nu undrar jag om någon där ute har några tips och råd?

  • Svar på tråden Jag vill bli mamma
  • Äldre 19 Apr 17:15
    #11
    nomina skrev 2009-08-18 20:39:29 följande:
    Jag tycker inte att det är fullt nödvändigt att det ska finnas en pappa med i bilden.Jag har längtat efter barn i många år, jag är idag 26 år, fortfarande singel, längtan är ännu större nu!Det är inte bara en liten bebis o gulla med jag längtar efter, utan allt! Sen om jag träffar en man att dela mitt liv med vore det underbart, men längtan är sååå stor.Jag har inga bra tips, men du är inte ensam!Förresten, Fia86 som skrev: skaffa en hund. Vill bara påminna dig om att hundar också kostar pengar.Hej Brook förresten! ;)
    Nu när du blivit 26 och har den inställning du har kan det ju finnas anledning att åtminstone tankemässigt ta det ett steg längre.Insemination görs ju inte på ensamstående i Sverige Men i danmark går det.Men det kostar.Och ingen garanti att det lyckas heller.Jag har en kompis som gjorde så att hon gick in på en utlänsk  kontakt sida Där kunde man kryssa för vilken typ man som man önskade dvs ålder utbildning utseende osv.Hon valde ut vad hon tyckte va snyggt  + akademisk utbildning o ett bra åldersspann. Sen skrev hon mail till dom som stämde in på söket.Hon var ärlig o sa precis som det var.Det dröjde inte länge förrän hon hade en kk
    Om detta passar dej vet jag inte Finns ju en del moraliska betänkligheter i sånt här.
    Men hon tänkte ung så här att om män kan lämna sperma för insemination till andra kvinnor så kan dom väl lika gärna inseminera direkt sas.Tja varför inte
  • 1Barn
    Äldre 19 Apr 17:30
    #12
    Astakvasta skrev 2010-04-19 17:02:59 följande:
    1Barn oj, oj. vilken början på föräldraskapet för dig. Nej det finns aldrig några garantier att allt ska fungera som man önskar. Grattis till barnet, kämpa på och Lycka till med allt i livet!


    Tack ska du ha {#lang_emotions_smile}

    Ja de blev inte som jag hade planerat de i huvudet hehe, men när hon blev gravis så hade jag fast jobb stadig inkomst, bodde först i en etta men funka inte så de fick jag för mig att jag skulle köpa hus, vilket jag gjorde och fixa körkort men de planerna förändrades ju lite, jag har ju min dotter och huset men inget fast jobb och inget körkort för de strulade ju med när jag blev av med jobbet. men men de ordnar sig så småningom de funkar ett tag till :) men inte länge till hehe {#lang_emotions_wink}
    Astakvasta skrev 2010-04-19 17:02:59 följande:
    Carolinawest  jag längtar också väldigt mycket efter barn, men inte till vilket pris som hellst. Vilket det tyvärr oftast blir barnen som får betala. Önskar dig lycka till i livet, men som sagt att ha ordnad ekonomi, bostad osv. är bra att ha när man blir förälder, speciellt ensam-
    Bra råd som alla oftast följer {#lang_emotions_laughing} de gjorde jag med men de blev ändrat som sagt!!
  • Äldre 19 Apr 19:37
    #13

    Suss 66
    Om att ha ett onenight stand istället för donator är att spela ryskroulette med sin egen och det blivande barnets hälsa. Det går inte att veta att han inte sprider sjukdommar, vilka sjukdomsanlag han bär på etc.
    (På en spermabank är spermierna nerfrysta mer än 6 månader då man inväntar säkra svar på hivtest mm. det kan man tyvärr inte veta om en donator man har sex med.) Det finns juridiska problem med en privat- donator pappa. Han kan tom barnet är myndigt börja processa om umgänge o vårdnaden av barnet och vill han betala underhåll för barnet? Vill man inte kräva honom på pengar har man inte heller rätt till underhållsstöd från försäkringskassan, som barn med "vanliga" donatorer har. Misstänkts mamman undanhålla information kan faderskapsundersökningen hållas öppen och fk. pengarna hålls inne.

    1Barn
    Nä det blir ju inte alltid som man tänkt sig, men ibland blir det ju till det bättre. Man får göra det man kan i de sitvationer man hamnar i. Min erfarenhet är att det oftast är innan man hamnar i dem som man kan påverka. När man är där får man gilla läget efter förmåga. Har man tagit fan i båten får man ro honom i land, och då vill man ju gärna ha ett par åror
    Måste verkligen ge dig en eloge för att du inte låter bitter. Det hade nog många varit i er sitvation.

  • Äldre 19 Apr 19:54
    #14
    Astakvasta skrev 2010-04-19 19:37:56 följande:
    Suss 66Om att ha ett onenight stand istället för donator är att spela ryskroulette med sin egen och det blivande barnets hälsa. Det går inte att veta att han inte sprider sjukdommar, vilka sjukdomsanlag han bär på etc. (På en spermabank är spermierna nerfrysta mer än 6 månader då man inväntar säkra svar på hivtest mm. det kan man tyvärr inte veta om en donator man har sex med.) Det finns juridiska problem med en privat- donator pappa. Han kan tom barnet är myndigt börja processa om umgänge o vårdnaden av barnet och vill han betala underhåll för barnet? Vill man inte kräva honom på pengar har man inte heller rätt till underhållsstöd från försäkringskassan, som barn med "vanliga" donatorer har. Misstänkts mamman undanhålla information kan faderskapsundersökningen hållas öppen och fk. pengarna hålls inne.1BarnNä det blir ju inte alltid som man tänkt sig, men ibland blir det ju till det bättre. Man får göra det man kan i de sitvationer man hamnar i. Min erfarenhet är att det oftast är innan man hamnar i dem som man kan påverka. När man är där får man gilla läget efter förmåga. Har man tagit fan i båten får man ro honom i land, och då vill man ju gärna ha ett par åror Måste verkligen ge dig en eloge för att du inte låter bitter. Det hade nog många varit i er sitvation.
    Jovisst så är det dessvärre Men vad är alternativet.En ensamstående tjej kan inte få insemination i Sverige och i Danmark kostar det en förmögenhet och finns ingen garanti om resultat.Så visst   det finns många problem men alternativet är ju inget barn alls
  • Äldre 19 Apr 20:04
    #15

    Alla gör vi våra val, efter vad vi tror och tycker är det bästa.
    En insemination i danmark kostar 3000 DDK och uppåt + resa. Klart att det kostar, men det tycker jag inte är en orimmlig summa.

  • Äldre 19 Apr 20:10
    #16

    För ett försök ja Men grav chansen på ett försök är knappt 10%  Så det kan snabbt bli stora summor som få ensamstående unga kvinnor mäktar med .Men visst säkrare o bättre än mitt förslag som just bara var en beskrivande möjlighet och av skäl som du redan skrivit inte ngn rekommendation

  • sahara sahara
    Äldre 19 Apr 20:25
    #17
    dukat skrev 2010-04-19 20:10:57 följande:
    För ett försök ja Men grav chansen på ett försök är knappt 10% 
    Det här är rätt OT, men det där är inte sant. Chansen att lyckas beror på ålder och allmäntillstånd, men de danska kliniker som lämnar ut statistik visar på ungefär 25% chans per tillfälle för kvinnor under trettio - och då är det alla kvinnor, även rökare och överviktiga. Men visst kan det bli pengar av det. Det finns en tråd som heter "Vad kostar ditt utlandstillverkade barn" - och där ligger summorna än så länge på mellan 10 000 och 100 000.
    Do something scary - the payoff is awesome!
  • sahara sahara
    Äldre 19 Apr 20:26
    #18

    Svenska kronor, alltså. Och som astakvasta säger så kan man komma undan billigare.


    Do something scary - the payoff is awesome!
  • Äldre 19 Apr 20:31
    #19
    sahara sahara skrev 2010-04-19 20:25:08 följande:
    Det här är rätt OT, men det där är inte sant. Chansen att lyckas beror på ålder och allmäntillstånd, men de danska kliniker som lämnar ut statistik visar på ungefär 25% chans per tillfälle för kvinnor under trettio - och då är det alla kvinnor, även rökare och överviktiga. Men visst kan det bli pengar av det. Det finns en tråd som heter "Vad kostar ditt utlandstillverkade barn" - och där ligger summorna än så länge på mellan 10 000 och 100 000.
    jo dom gör det ja men jag menar ju att dom selekterat materialet och bara då tagit med kvinnor med regelbunden mens och hög sk spinnbarkeit (nu blev det OT igen) Detta för att verksamheten är kommersiell och att man räknat in mer sofistikerade tekniker där koncentrard högkvalitativa spermier injiceras direkt in i livmodern eller tom via livmodern in i den äggledare där man på ultraljud sett att ägglossningen är  Så 25% är kanske optimalt 10% är mer realistiskt
  • Äldre 19 Apr 20:33
    #20

    Kände samma sak som dig, mellan 15-17 var min barnlängtan väldigt stark men idag är den mkt mkt starkare än någonsin =(


  • 1Barn
    Äldre 20 Apr 16:49
    #21
    Brooke skrev 2010-04-19 20:33:45 följande:
    Kände samma sak som dig, mellan 15-17 var min barnlängtan väldigt stark men idag är den mkt mkt starkare än någonsin =(
    De kommer, ni får ta de lungt, ville som sagt bli farsa men blev de inte fören jag var 27 år, vilket jag är glad för nu.
  • Äldre 26 May 10:56
    #22
    1Barn skrev 2010-04-20 16:49:37 följande:
    De kommer, ni får ta de lungt, ville som sagt bli farsa men blev de inte fören jag var 27 år, vilket jag är glad för nu.
    Okej, men jag vill helst ha mitt första barn innan jag blir 25.. 
  • Äldre 13 Aug 13:44
    #23

    Lite mer än ett år har gått sen jag la upp detta inlägget och jag tackar föra alla berättelser och jag förstår verkligen att jag inte bara kan tänka på min egen längtan av att ha någon att ta hand om och älska. Trotts det så är längtan nästan outhärdlig.

    Vill ha mitt första barn ganska tidigt.

  • Äldre 13 Aug 23:15
    #24
    carolinawest skrev 2010-08-13 13:44:28 följande:

    Lite mer än ett år har gått sen jag la upp detta inlägget och jag tackar föra alla berättelser och jag förstår verkligen att jag inte bara kan tänka på min egen längtan av att ha någon att ta hand om och älska. Trotts det så är längtan nästan outhärdlig.

    Vill ha mitt första barn ganska tidigt.


    Snälla gå ut skolan först, och försök hitta dej ett jobb och få inkomst!
  • HansBe­rgqvis­t
    Äldre 22 Feb 13:14
    #25

    Annars är ju jag ett ledigt alternativ. Skicka en post i min gästbok, om du är intresserad.

  • Äldre 21 Nov 00:15
    #27

    skriv en rad till mig... är en söt kille som e normal med bra jobb...

  • Äldre 21 Nov 00:49
    #28

    Kände samma sak som dig. En stark längtan från tidig ålder..

    Blev mamma när jag var 18, det mest fantastiska och roligaste som finns. Hade aldrig trott att det skulle vara så underbart att vara förälder. Faktiskt. 

    Så mitt råd till dig är, att tänka att allt du gör nu är för din bebis skull. Till exempel att ha mål. Spara en buffert till din kommande bebis, så du kan ha råd med vilken barnvagn du vill, fina kläder osv. 
    Men när det finns så fina saker, så vill man ha det absolut bästa till sitt barn och det finaste. Och sånt kostar. Så spara ihop pengar, försök få en stadig inkomst och boende, börja planera först!

Svar på tråden Jag vill bli mamma