• cissi85

    Så ledsen och deppig..(ICSI)

    Vi fick nu veta i fredags den 12/6 att vi tydligen inte kommer att kunna få barn. Min sambos spermaprov var blankt. Har nu gråtit konstant sen den dagen, han med. Detta har tagit hårt på både mig och sambon och jag trodde ju aldrig att det skulle bli så här. Känns riktigt tufft verkligen.
    Frågorna är många. Varför vi? Vad ska vi göra nu? Kommer vi orka? När tar tårarna slut? Som sagt frågorna är många. Läkaren sa att det finns en chans kvar och det är en ICSI behandling om spermaprovet i höst också skulle vara blankt. Då kommer de att göra en punktion av bitestikeln. Så det är vårat lilla hopp just nu i detta mörker. Om de inte finner någon vet vi inte vad vi ska göra..

    Hoppas att det är någon som läser detta inlägg och att det är någon mer som går igenom detta. Hoppas att vi kan stötta varandra och hjälpa varandra. Skönt att kunna prata med folk som förstår hur man känner.
    Just nu är jag bara ledsen och deppad hela dagarna. Känns som att det inte finns något ljus i tunneln..

    Men värst av allt just nu är att jag har fått höra av en närstående att hon ska ha barn igen. Tänk att en sån glad nyhet kan göra så ONT!! Jag kan knappt prata med henne, se på henne utan att känna att tårarna är på väg. Känns som att detta aldrig kommer ta slut.

  • Svar på tråden Så ledsen och deppig..(ICSI)
  • Selen1984

    Hej cissi 85 =)

    Jag vet hur det känns, jag och min sambo ha försökt få barn sedan sept 2007 och det tär på en att försöka så himla länge det tar mycket energi och dessvärre på förhållandet oxå...
    Vi har ett MA och ett MF bakom oss vilket gör att barn "tillverkningen" blir kännslosamt jobbigt man blir helt knäckt när mensen kommer varje månad....Speciellt oxå när man har vänner runt om kring sig som bara ploppar ut ungar och det räcker att de tittar på sin partner så blir de på tjocken....suck...
    Men jag ser det så här, min sambo har lite långsama simmare och de är få men det finns hjälp att få =) Dock är jag inte där än för att det känns som att vägen till ett positivt gravtest är sååååååå lång och det är lång väntan när man behöver hjälp som IVF eller ICSI....Man vill ju att det ska hända nu nu nu!!!! helst igår!!! Plus att sjukhuset stänger under sommaren så det lär inte bli nåt innan dess =(
    Men det finns ett ljus i tunneln det tar bara ett tag innan man själv är där (psykiskt)och förstår allt som kommer att hända...

    Men jag har bestämmt mig nu att blir det inget plus för oss nu i juli så ska jag lägga ner detta och lämna mig i sjukhusets händer för ICSI kommer det bli för oss...
    Jag ska njuta av min semester dricka öl, äta god mat och umgås med goa vänner och försöka (iaf) att inte tänka på ÄL dagar (även om det är oundvikligt) osv osv

    Hoppas att du blev lite mer hoppfull nu =)
    Ha en jättebra sommar och jag följs gärna åt under vår ICSI resa!

Svar på tråden Så ledsen och deppig..(ICSI)