• Milkina cerka

    Kristna se hit(del17)!

    Många trådar har det blivit..här kommer den 17:e!
    * Det viktigaste med tråden är att den sakall fungera som ett "andhål", eller oas,
    eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser *.
    Tack för att d u respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!!
    Några trådar tillbaka:

    del 15:www.familjeliv.se/Forum-11-257/m39791892.html

    del16:www.familjeliv.se/Forum-11-257/m42764027.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-05 09:38
    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m42764027.html

  • Svar på tråden Kristna se hit(del17)!
  • Milkina cerka

    All American Mom skrev 2009-09-23 12:34:21 följande:


    Godmorgon allihopa Jag är uppe med tuppen, det är ff mörkt ute, 06.30 Jag ville berätta att om ett par månader så börjar jag trosundervisning med tonåringar i 9an o 10an här i min församling, för en 6v kurs (1 gång per v på måndagkvällar). Spännande! Ämnen jag ska undervisar om är relationer (till Gud, Jesus, föräldrar, skolan, osv osv). Önska mig lycka till!Maken behöver ett bra jobb, så snälla, be för honom. Han heter Magnus.Vi flyttar till våran egen lgh på måndag, äntligen! En 3 rok, och 1½ badrum, på 93-94kvm.
    Roligt att se dig här .
    Skall tänka på er.
    Hoppas du kikar in i vår andra tråd med igen, när du hinner.
    God Bless!
  • mom2be

    All American mom: Vad kul att se dig här igen! Jag ber att Magnus skall få ett jobb! Vad är han intresserad av? Lycka till med flytten också! Så skönt att få något eget! Lycka till med trosundervisningen! Det låter jättespännande!

  • Mamba

    Himmel!
    det var månader sedan jag var inne på tråden! Jag lever och har det bra, min son har börjat kindergarten här i Schweiz och vi trivs hur bra som helst!

  • Mrs Charles

    Här var det längesen jag skrev.
    I söndags var jag i kyrkan igen för första gången på ett år tror jag. Det kändes bra och har även börjat på alpha. Det har för min del inte gått så bra med kyrkdelen trots att jag längtat efter det. Jag har fokuserat för mycket på saker som i viss mån är triviala när det kommer till kyrkan istället för att se det som faktiskt ger mig någonting.

  • PetJA

    Längesen jag var här också...
    Tråkigt Betania och mom2be, usch, tänker på er och hoppas det ska gå bättre framöver utan några komplikationer!!!

    AllAmericanMom - roligt att ni ska flytta till något eget och att du undervisar! Hoppas att din make ska få ett jobb snart. Hur har ni det annars? Skönt att vara "hemma" igen efter flera år i Sverige?

  • mom2be

    Hej! Vill ni be lite för mig.... Jag känner mig trött och stressad och behöver verkligen komma ner i varv och koppla av. Snälla be att jag repar mig snabbt. Vi skall till Wien på torsdag och fira mina föräldrars 40 år bröllopsdag. Jag vill verkligen må bra då! Kram/M

  • hemlig mamma

    För ett par veckor sedan började jag fundera på detta med ytterkläder till gumman. Vinteroverall (som jag redan har) är det lite för tidigt för. Nämnde det för någon kompis men sedan blev det itne så mycket mer. I torsdags var jag på öppen förskola. EFteråt skulle hon gå en sväng på stan så jag hängde med. Hon gick in på Lindex och skulle köpa en "mellanoverall". Då kom jag på att det är precis det jag behöver och köpte en och det blev väldigt bra. Hon kan ha en kofta eller liknande under.
    Gud är så god. Han leder oss. Han ledde mig dit, utan att jag ens hade funderat på att be om det .

  • hammoleket79

    Ni får gärna be för mig, min infektion i livmoder och äggstockar vill inte riktigt ge med sig. Nu är jag inne på medicin nummer två, och troligen får jag snart ett bredare antibiotika som tar fler sorters bakterier.
    Mom2b: Så tråkigt att höra att det blev missfall. Hoppas verkligen det går bättre nästa gång.
    Ber för er alla.

  • Jessica C S

    All american mom och mamba--- roligt att se er här! Kul att man kan samlas på nätet på samma ställe oavsett var i världen man bor

    Mrs cke--- Underbart att du kommit iväg till kyrkan och en Alpha kurs!
    Detaljer är inte viktigast, allt från kyrkans kultur, sätt att vara och sätt att predika. Det viktigaste är Jesus och det fantastiska budskap han kommer med

    Förnöjsam--- Roligt att det löste sig så enkelt !

    mom2be--- Jag ska be att du ska bli piggare och känna dig utvilad inför resa och bröllopsdag.

    Hammoleket-- Men då, har det fortfarande inte blivit bättre Ber genast!

    Hoppas jag inte glömt någon nu, men jag ber för er alla som läser här


  • tjötas

    Jag ber för er alla! Kollar alltid tråden så fort den uppdaterats och ber för era böneämnen.

    Tack för bön och sympatier kring mina missfall. Jag mår nu väldigt bra och tackar Gud för att han är med mig, i både glädje och sorg. Vi har nu bestämt oss för att vänta ett par månader innan vi försöker igen för att ge kroppen en chans att återhämta sig efter två missfall på ganska kort tid.

  • Milkina cerka

    Har ont o. orken tryter, men kikar in o. ber för er alla. // S

  • Mrs K
    Milkina cerka skrev 2009-10-05 21:24:40 följande:
    Har ont o. orken tryter, men kikar in o. ber för er alla. // S
    Ber för dig. *kram*
  • Milkina cerka

    Mrs K skrev 2009-10-05 22:19:19 följande:


    Ber för dig. *kram*
    Tack.
    Hoppas det är bra med er o. lillan.

    Till er alla:

    Kom på nu när jag skriver att ni gärna kan be för min son.
    Han kom hem härom dagen o. hade gjort hörseltest hos skolsköterskan, det visade att det vä. örat inte fungerar särskilt bra. Sitter nu bara o. hoppas på att detta beror på ngt som är lätt att åtgärda o. inte på alla hans öroninflammationer.

    Vore tacksam för en bön ang. honom, kram/ S
  • hammoleket79

    Ska be för din son, Spomenka.

    Min infektion verkar ha givit med sig nu, smärtan är borta. Tack för era förböner.
    Det har snart gått två månader sedan mitt senaste missfall, och vi kommer att försöka bli gravida igen så fort det går. Be gärna att det går bra nästa gång.

  • Milkina cerka
    hammoleket79 skrev 2009-10-05 22:39:52 följande:
    Ska be för din son, Spomenka. Min infektion verkar ha givit med sig nu, smärtan är borta. Tack för era förböner.Det har snart gått två månader sedan mitt senaste missfall, och vi kommer att försöka bli gravida igen så fort det går. Be gärna att det går bra nästa gång.
    Tack.

    Ber för er alla som sagt.
Svar på tråden Kristna se hit(del17)!