• Cinza

    Bra blomsteraffär i Gbg?

    Tänkte plantera lite vid graven. Någon som vet någon blomsterhandel med stort utbud i Göteborg?

    Kramar till alla fina mammor och pappor!

  • Svar på tråden Bra blomsteraffär i Gbg?
  • babybaby

    Nej tyvärr känner jag inte till något bra ställe i gbg.Men därimot i kungsbacka finns en blomsterafär med stort utbud, den ligger i kungsmässan.Kram

  • ääni

    Bra fråga! Blomsterlandet eller Plantagen kanske? Har inte tittat så noga där själv. Någon som vet om de är bra? Man vill ju gärna att det ska finnas mycket att välja på. Fast om man vet vad man ska ha kan man kanske be affären beställa hem det.

    Vad är du ute efter?

    Vi köpte fina ettåriga växter på Coop Forum men sen när stenen kommit och så vill vi nog sätta fleråriga. Kanske någon fin ros.

  • Tulpan74

    Jag tycker att Mölnlycke Gardencenter är jättebra, det är 20 minuter från stan.

  • ääni

    Har hört att Sävedalens plantskola ska vara bra också.

  • Cinza
    ääni skrev 2009-07-05 16:30:12 följande:
    Bra fråga! Blomsterlandet eller Plantagen kanske? Har inte tittat så noga där själv. Någon som vet om de är bra? Man vill ju gärna att det ska finnas mycket att välja på. Fast om man vet vad man ska ha kan man kanske be affären beställa hem det. Vad är du ute efter? Vi köpte fina ettåriga växter på Coop Forum men sen när stenen kommit och så vill vi nog sätta fleråriga. Kanske någon fin ros.
    Vi har en stenram så det blir nog bara lite sommarblommor nu som vi byter till hösten.

    Någon som varit på Hornbach och tittat?
  • Farfalla

    Hej vännen!

    Jag tycker att blomsterlandet på backaplan har ett ganska bra utbud.
    Sen så finns ju våran trädgård vid kyrkogården men dom har inte alls så många att välja på..

    Hornbach har jag bara varit inne på i början av året, men blev ändå förvånad att dom hade så pass mkt blommor!

    Kram!

Svar på tråden Bra blomsteraffär i Gbg?