• WhiteAngels

    Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007

    Öpnnar en ny fortsättningstråd eftersom den andra går ut i morrn ju!

    Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007
    Nu är tråden faktiskt inne på sitt tredje år och våra små guldkorn har blivit ganska stora. Här pratar vi som möttes 2007 och ger varann stöd, råd, tips, uppmuntran och positiv energi. Det är inte lätt att hitta så många bra vänner - hoppas vi "hänger ihop" lääänge till!

    Tråd från mars 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m18641139.html
    Tråd från juni 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m22142487.html
    Tråd från augusti 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m24112904.html
    Tråd från november 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m27137045.html

    Tråd från januari 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m28893140.html
    Tråd från april 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m31940900.html
    Tråd från juli 2008:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34568224.html
    Tråd från oktober 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m37249765.html

    Tråd från januari 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40218617.html
    Tråd från April 2009 www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43066793.html

    Vi som är här:
    nea81 - Lova född den 12/9
    aisthetis - Ella född 27/9
    Matanza -Nova Linnea född 1/10
    JuLea 81 - Nelia född 11/10
    ninaboel - Hillevi född 21/10 och Ebbot född 14/2 2009
    labolina1 - Mattis född 22/10
    Snäckan05 - Sam född 15/11
    VEA - Liam född 17/11
    Helle78 - Oskar född 19/11
    SusiSue - Vilhelm född 12/12
    Josefinsmamma - Julia född 14/12
    JustJack - Siri född 26/12

    Syskon på väg:
    Josefinsmamma - bf 16/4
    Matanza - bf 25/5
    SusiSue - bf 12/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-30 14:39
    Syskon som kommit:
    Josefinsmamma - Ida 22/4 2009
    Matanza - Lex 29/5 2009

  • Svar på tråden Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007
  • ninaboel

    Har sett de fina bilderna från Lovas kalas. Grattis till sötaste sötaste Lova!

  • nea81

    Lova tackar för alla grattis
    Var en intensiv helg och idag vaknade hon förkyld...så det blev inget dagis,
    tur att hon fått så mycket nya saker att underhålla sig med här hemma

    Snäckan05 - Vad skönt att personalen verkar ta det på allvar iaf! Tror det är de flesta föräldrars stora skräck, att ens barn ska hamna utanför, inte få några kompisar osv.
    Tyvärr är det väl inte alltför ovanligt bland varken barn eller vuxna att av någon anledning välja att stänga ute vissa.
    *kramar till er och hoppas det löser sig till det bästa*

  • ninaboel

    labolina - Grattis till köpet! Visst var ni inne i budgivning när jag var och "hälsade på dig" på jobbet? *försöker minnas* Länk till ert objekt önskas så fort det finns online!

    Snäckan - så skönt att höra att de lyssnar på er och barnen. Jag kan tänka mig att det är lurigt med barn också, minns ju själv hur sanning, fantasi och enstaka händelser kunde vävas ihop till historier som hade viss uns sanning men kanske inte var helt liksom upplevda. Eller jag kanske upplevde att de stämde men de hade inte skett i den verkligheten alla lever i utan i min... Nu låter jag helt psyko kanske men det står jag för *skrattar*

    Nea - oj då, födelsedagsförkylning Mindre skoj ju, har ni skolat in färdigt nu. Vi hade Hillevi hemma idag med, hon verkar fortfarande inte kry i magen och aptiten är inte tillbaka men om hon inte har besvär som är stora imorgon får vi ju ta henne till förskolan och stanna ett tag i alla fall... annars kommer det ju ta en hel evighet till att skola in.

    Jag har varit på jobbintervjuer i Malmö. Så knäppt att skicka iväg ansökningar och inte fundera på hur jag skulle göra om jag skulle bli erbjuden jobbet. Inget erbjudande av de 2 ännu men önskemål om att lämna referenser från det ena. Helt plötsligt blev jag sjukt nojjig och kan knappt få rätsida på vad jag skulle vilja. De som vill ha ref. erbjuder till en början nämligen 18 månader, fast om man gillar tjänsten och de gillar en blir det fast innan den tiden är ute... Jag har så svårt att få ordning på plus och minuslistan! Jag har ju en fast tjänst nu, men över 3 timmars restid dit och hem varje dag... Det är ju minus, men hur mycket... *suckar* Får sluta tänka på det nu annars kan jag inte sova inatt, om nu barnen låter mig sova förstås

  • JustJack

    Ninaboel; Oj vad spännande med jobb-bytar-möjligheter, fast jag förstår din oro. Man vet vad man har men inte vad man får. När det kommer till jobb är jag trygghetsnarkoman så det både räcker och blir över.
    Men erbjudande om tjänst i 18 månader tycker jag låter riktigt bra ändå. Du får god tid på dig att känna in jobbet och ingen omedelbar stress om att skulla tänka på vad man ska senare, som vid tex 6 mån vikariat. Och vem skulle inte gilla dig!? För mig betydde just den dagliga pendlingen jättemycket när jag valde att byta jobb. Tiden hemma med Siri blev allt för viktig så även att jag gick ner i lön var oväsentligt i sammanhanget. De 2 timmar dagligen jag sparar i restid betyder mycket.

  • ninaboel

    JustJack - tack för att du delar med dig av dina tankar! Jag har insett att jag nog också är något av en trygghetsnarkoman, i alla fall nu med fler än bara mig och Odj att tänka på. Då räcker både sparkapital och gott humör kortare på något vis. Jag tänker att tiden är en otroligt viktig faktor precis som du säger. Tänk att kunna äta frukost tillsammans hemma och ändå vara hemma i tid för att laga middagen ihop med! Men - är det ett lika roligt jobb, och kommer jag få fortsätta?
    Ett annat alternativ för oss har ju varit att flytta närmre mitt jobb men vi har alltid liksom lagt det på is. För att vi egentligen inte vill? Jag vet inte. Har ingen känsla eller kunskap alls om norra skåne. Får försöka sitta ner ordentligt när Odj kommer hem med Hillevi från förskolan för just nu har jag ingen aning vad jag skulle säga om rekryteraren ringer och ger besked om att de vill ha mig. Be om betänketid känns dumt men det blir det jag får göra.

  • SusiSue

    Nina
    Jag är totalt tvärtom och tar gärna chansen på nåt nytt. Fast det är säkert mycket pga att M har fast jobb så min inkomst är inte fullt så viktig, om du förstår mig rätt. Vi bor ju dessutom i hyres och har enbart mitt csnlån. 18 månader är ju en lång tid och risken att du skulle stå utan jobb därefter är nog lika liten som om du jobbar kvar. Saker kan ju hända och folk blir av med jobb hela tiden, mitt gamla jobb GE Money Bank stängde ju tex nu i år alla sina bilfinanskontor helt plötsligt. Alla förlorade jobben och vissa hade ju varit anställda i massor av år.

    På pluslistan hade jag skrivit: förändring och spänning

  • WhiteAngels

    Hej på er.Inte haft mycket tid eller ork att titta in på sistonde eftersom jag jobbar en hel del,men nästa vecka är min praktik slut och jag har goda chanser att kunna bli vikarie där.
    Fick vikariejobbet ute på Rosengård och ska in på ännu en arbetsintervju i Malmö.
    Med Elias går det bra på dagis,han har varit snorig ett tag men ändå kunnat gå på dagis.Utvecklingen går väl framåt smått,jag väntar än på att hans språk ska utvecklas,tycker mig se att det stannat upp ett tag.

  • JustJack

    Labolina; Ser jättefräscht ut. Är hela trädgården inhägnad? Önskar så att vår var det ibland......

    Ninaboel: Ja jag kan ju inte uttala mig om jobbet rolighetsfaktor.... Det finns ingen möjlighet för att du skulle kunna ta tjänstledigt från ditt jobb ett tag och känna in det nya jobbet? ( Fast det kankse de inte är så sugna på efter all mammaledighet.....) Vad är möjligheterna för att säga upp sig på nya stället? Måste du stanna 18 månader eller kan du gå tidigare om du inte trivs?
    Hoppas du och Odj fick pratat igenom det. Jag personligen skulle tycka det vore ytterst ledsamt om ni flyttade...

  • labolina1
    JustJack skrev 2009-09-16 18:00:07 följande:
    Labolina; Ser jättefräscht ut. Är hela trädgården inhägnad? Önskar så att vår var det ibland......
    Japp, den e som en liten hage.. Med barnsäkrade grindar{#lang_emotions_smile}, så han kan vara ute själv..
    Det e jag som e Mattis Mamma
  • SusiSue

    Wow, labolina! Vad fint ni inrett ert hus. Roligt med nytt och större, det hade vi egentligen också velat men vi väntar ett tag nu för vi vill inte flytta mitt i spädbarnstiden. Skönt att ni hinner fixa med det mesta innan pyret kommer. Vi flyttade när jag var i 4:e månaden med Ville.

Svar på tråden Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007