• Stark Längtan83

    var kan ja hitta en Nalle gravsten??

    Vill så gärna ha en fin nallegravsten till vår lille gosse..är det nån som vet var jag kan hitta en sån?

  • Svar på tråden var kan ja hitta en Nalle gravsten??
  • Farfalla

    Våran kostade oxå kring dom höga priserna..
    Vi funderade aldrig kring det såmycket just då. Vi visste vilken sten vi ville ha, gjorde endel omändringar.

    Enda anledningen som jag kan komma på att man inte skulle få ha en nallesten skulle vara om det tex var så att alla var tvungna att ha en form på stenen, finns sådana kyrkogårdar. Vart allt ser likadant ut.. Men finns det "annorlunda" gravstenar på den kyrkogård ni valt så blir det garanterat godkänt!

    Jag vet en vän till mig som skulle slipa om den ramen som var på graven dom tog. Att dom var in till 2st olika och hörde pris, där skillde det MÅNGA tusentalskronor för samma arbetsuppgift!
    Så jag tror det är bra som ni gör och kikar runt! Lyck till!

  • snorppan
    Stark Längtan83 skrev 2009-08-07 12:59:36 följande:
    Det blir nog bra. Jag får ringa och kolla med prästen för säkerhetsskull..
    Jag tror inte det är prästen du ska höra med utan kyrkoförvaltningen som kyrkogården tillhör där du ska ha gravplatsen. Beroende på gravplats och så kan det finnas bestämmelser på mått m.m.
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • SBoren

    Vi har en nallesten. Våran kostade ca 15.000kr med laser kort. inboxa om du vill veta mer...

  • Jensen71

    www.nva.dk/ titta på den adressen... där finns en nalle i granit som vi köpte till våran sons grav, vi valde att ha gravmarkören med hans namn kvar och sen satte vi bara nalle istället för en gravsten !

    mvh

  • Mijjo

    var hittar man nallen?


    Jensen71 skrev 2009-09-11 11:39:19 följande:
    www.nva.dk/ titta på den adressen... där finns en nalle i granit som vi köpte till våran sons grav, vi valde att ha gravmarkören med hans namn kvar och sen satte vi bara nalle istället för en gravsten !mvh
  • Stark Längtan83

    kunde heller inte finna nallen.. vi har beställt en svart nalle i granit med guld detaljer den skulle komma lagom till alla helgona helgen..kram

  • Mijjo

    Den som emmaboda granit har?

    Stark Längtan83 skrev 2009-09-11 13:47:02 följande:


    kunde heller inte finna nallen.. vi har beställt en svart nalle i granit med guld detaljer den skulle komma lagom till alla helgona helgen..kram
  • Jensen71

    Hittade du inte den ?? Okej men kolla våran blogg my.opera.com/Jensen71/blog/
    Där ser du den ! Den är 35 cm hög och väger ca 20 kilo ! Den är i granit med blankputsade tassar ! Vi valde att sätta den på en kinesisk trampsten så den kommer upp från gräset !

    Vi köpte den på Svanestone som ligger i Svanesund på Orust !

  • Jensen71

    Den och trampstenen och den vita stenen som ligger framför kostade 2000 kr ! Vi valde att inte skriva något på nallen utan använder som du ser gravmarkören istället !!

    Mvh

  • isabellem

    Förstår att ni fastnade för den, den var jätte fin:)

  • SBoren
    Stark Längtan83 skrev 2009-09-13 21:25:03 följande:
    vår sten väger 103 kg tror jag:) vi fastnade för den så vi valde den..kostade 17000 jämt. synd att den e så dyr bara. kommer lagom till alla helgona. grattis till giftermålet förressten..www.emmabodagranit.se/website1/sd_page/83/1/i...
    Denna nalle har vi också till våran Tobias... Fick våran precis till allahelgon förra året. Den är så fin verkligen... Fast vi tog med oslipande sidor och med laserkort på vår pojk istället för guldhjärtanet.
  • SBoren
    Jensen71 skrev 2009-09-13 21:10:35 följande:
    Hittade du inte den ?? Okej men kolla våran blogg my.opera.com/Jensen71/blog/Där ser du den ! Den är 35 cm hög och väger ca 20 kilo ! Den är i granit med blankputsade tassar ! Vi valde att sätta den på en kinesisk trampsten så den kommer upp från gräset !Vi köpte den på Svanestone som ligger i Svanesund på Orust !
    Så fin nalle {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden var kan ja hitta en Nalle gravsten??