• Missvampiria

BF framåt jul 2009, del 2!

Här samlas vi som efter lång tid och många försök äntligen lyckats bli gravida! Antingen på egen hand eller med hjälpa av bla. IVF.

Både gamla och nya medlemmar som är beräknade att föda runt jul 2009 är välkomna! {#lang_emotions_smile}

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 19:27
    Länk till gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m43220143.html
  • Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!
  • Kotten7381

Igår var jag hos en kompis som hade en hel låda med små söta kläder, jag fick låna allt jag ville och fick ihop en stor påse!!! =) Sen var jag hos min kusin och hämtade en påse också, så nu behöver vi knappt köpa något. Det är bra att få låna, men känns lite tråkigt att inte köpa något också! *S*

• MissMarti
    Bel skrev 2009-10-11 11:40:24 följande:
    Har lagt in lite bilder, men vissa av dom ligger på kant! Är det någon som vet hur man roterar bilderna, eller går det kanske inte?

O herreguuuud vilken fin vagga...en sån vill ja med ha =))) såg ju helt underbart mysigt ut ju...

Lumix: Sånna där fynd e ju superduper bra ju!!

Lastbilslillan: Jag har med endel sammandragningar o min BM sa att får ja sånna väldigt ofta måste ja ta de lugnare...de e inte bra för nånting där nere (glömt exakt va de va) för de kunde i allra ytterska och värsta fall sätta igång en förlossning...så får man mycket SDs så ska man ta de lugnt...går de inte o vila bort dem skulle ja ringa förlossningen för en koll... mina går dock att vila bort utan problem än så länge...

Nu ska ja plocka o grejja lite...i sakta mak...fy va trist de e o inte får anstränga sig...

men en fråga tycker ni de e för tidigt och bädda vagnen och spjälsängen eller göra klart skötrummet? vet att nåra av er gjort de o de gör mig supersugen samtidigt som ja vette sjutton om ja inte ska vänta...allt finns hemma men fortfarande inte upp packat... hmm kanske måste stilla min iver och ta tag i nån del hehe...

o en sak till va har ni för jackor nu? eller har ni turen att kunna ha er vanliga jacka? Min jacka går inte på mig alls...så ja sitter o funderar på hur ja ska kunna klä mig...

o en sak till vet ni ja mätte magen häromkvällen o jag är nu 130cm på de bredaste runt om magen...var 65 cm innan...gissa om ja e stor hahahah....men vikten står nu på 6kg plus "bara" så då kan ni räkna ut vart kilona sitter =) hahaha bilderna gör sig inte rätta tycker ja...magen ser så liten ut speciellt de med kläder på... naken ser den mega ut men drar ja ner tröjjan så förvinner den...hmm jaja vilka problem jag har =)

nu ska ja grejja klart hemma så ja kan njuta av söndagskvällen =) ha en bra kväll!

opps såg att ja skrev en roman igen nu =)

• diggiloo

MissMarti: Jag har turen att ha en skidjacka som i vanliga fall är lite för stor, men som nu passar utmärkt . Pyssla du med att bädda och fixa, det hör ju till att förbereda sig

Kotten: Perfekt med så mycket lånekläder, bara man håller reda på vem man lånat vad av

Lumix: Det är vad jag kallar fynd!

• Lumix

Vad väntar du på Missmarti??!!? Kör igång vet ja, det är ju kul!! Jag ska få min mn att sätta upp "hyllgrejen" vi köpt att ha alla skötgrejerna i i dag.....och sen lär nog jag inte kunna låta bli att fixa iordning den heller

Jag har en höstjacka som jag fortfarande kan använda som tur är. Vet inte hur det är med vinterjacka än och det är ingen idé att prova den än heller då den inte kommer åka på förrän i december i så fall, hmm

Här håller vi på och höst- och halloweenpyntar, så himla mysigt. Ser samtidigt till att tvätta fönstren....det är så himla gött när det är gjort

Visst är det bra när man kan låna kläder så där Kotten

Nu sk jag gå in och kolla på Bels nya kort

Kram på er

• Missvampiria

Bel: Vilken fin mage du har och skötbordet blev ju kanonbra! Jag har inte orkat ta tag i mitt skötbord än, har inte riktigt bestämmt vad jag ska göra med det...
    Vill också ha sån där vagga, dom är ju supermysiga!

MissMarti: Antar att det är livmodertappen som blir påverkad av sammadragningarna/förvärkarna. Om den öppnar sig för mycket så finns risk att förlossningen drar igång...

Tycker du ska bädda sängen och göra iordning, man behöver nåt att göra för att bearbeta tankarna på att man verkligen har en bebis på väg. Och samtidigt nåt att titta på och drömma sig bort lite med
    Jag har inte riktigt förstått än tror jag att vi ska få en liten om ca 2,5 månad... kan se bebisar på tv eller ute på stan och tänka: åhh vad mysigt med bebis, jag vill också ha, sen kommer jag på att just ja jag SKA ju ha en snart! Det har inte hunnit sjunka in riktigt...

Nu väntar sängen. Har märkt att tröttheten börjat smyga sig på igen. Skulle behöva sova en stund på dagarna. Efter lunch brukar jag bli riktigt trött...

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • CindysMamma

Tack för ditt svar missmarti..

Ska till BM i morrn så ska komma i håg att prata med henne då, glömde bort det sist jag var där.
    Sen är jag en sån som faktiskt varit väldigt trygg i själva graviditeten, har inte alls varit så nojjig som jag trodde ;)
    Är kanske lite för lugn ?

Apropå att göra i ordning för bebben, så tar jag det lungt.
    Känner att det har gått lite väl fort fram till nu, å eftersom det kändes obekvämt så har jag lagt det på hyllan lite..
    Bebisen kommer hur som helst att ha det viktigaste hemma och tillgängligt, så får jag inget sug eller lust att fixa i ordning, så finns det i af..

Så, gör som Du vill, känner du för att bädda sängen, gör det, men om du inte vill montera skötbordet, så låt bli :)
    Är mitt bästa råd iaf :)

• Bel

Tack alla för era snälla kommentarer! Jag är nöjd med både vaggan och skötbordet
    Det var kanske lite tidigt att påbörja dessa små projekt, men jag kunde verkligen inte låta bli!
    Snart kommer bilder på det nya fina köket! Vi har hållt på hela helgen med att lägga golv, och det blev så himla fint
    Sambon och jag sa till varann igår, att det är nog lika bra att vi åker till våra jobb för att vila upp oss, för hemma pysslar vi med något hela tiden

Angående mage förresten, jag älskar min lilla (stora) kula, men seriöst, på den ena bilden så ser det ut som jag har svalt ett gigantiskt ägg

Nu ska jag försöka jobba lite, men det är inte så lätt när man har en liten boxare/kampsportare i magen. Just nu ligger h*n med fötterna och kickar under mammas revben hehe!

Ha en bra dag alla!

• CindysMamma

Hej hej.

Bm var inte orolig för mina sammandragningar, men blev det värre så skulle jag kontakta förlossningen.
    Apropå "stötarna" inuti, så trodde hon att det var den lill* som lyckades sparka eller slå neråt, och det var inget att oroa sig för tydligen.

Hade bra blodtryck, järnvärde och urinvärde.
    Men sockret var för högt (8,6)
    Så nu ska jag joina er och göra glukosbelastning till veckan..
    Samt låta bli cola ;)

Lillhjärtat slog i 148 slag per min

• vi och lilla hjärtat

Nu är vi inte inne varje dag o skriver minsann... Fullt upp tjejer?

Lastbilslillan: Det är ju lika bra att göra glukostest så behöver man inte oroa sig sen. Hoppas det går bra!
    Jag ville ju absolut inte göra testet o när jag hade 5,6 en gång sa de att vi kunde avvakta, men nu vill jag göra det eftersom jag inte kan fika o så utan att tänka att jag skadar barnet... Jag är nog mycket mer nojig än du ;)

Bel: Vad kul att ni får så mycket gjort! Blir lite avis faktiskt för i vanliga fall är det jag som är mest igång hemma med att renovera o greja. Men nu har jag legat två kvällar på kökssoffan medan svärmor varit här o lagat matportioner o grejat i köket o min man och svärfar bygger garderob o grejar i barnrummet. Jag tycker ju att det känns skönt att det händer nå, men jag vill oxå va me! Ska bli kul o se bilder på köket sen.

Lumix o kotten: skoj att ha så mycket kläder till bebis redan! Jag börjar fundera på att tvätta de få plagg jag köpt. Borde kanske köpa lite fler, men orkar inte gå i affärer just nu.

Vad roligt att fler har livliga bebisar i magen! Men jag undrar om ni andra får mycket ont o så. Jag har ju redan problem med foglossning så antagligen är det därför det gör så ont. Men ibland känns det som jag har känselspröt inne i livmodern som verkligen ömmar när den drar igång. Har inte sovit så bra två nätter nu för den sparkar så mycket. I början när det buffade o så var det ju mysigt o jag hade klängtat efter att få känna sparkar, men nu blir den starkare dag för dag o jag har svårt att göra nåt eftersom jag måste andas mig igenom smärtan lixom. Känns som att jag är överkänslig i jämförelse med andra gravida...

Men foglossningen är bättre idag iaf så därför orkar jag sitta upp lite längre o skriva detta långa inlägg. Ska tom. våga mig iväg på vattengympa i em., men har lovat maken o ta det lugnt.

Var på läkarbesök i måndags o blev helt sjukskriven 3 veckor till. Börjar tappa hoppet om att kunna jobba igen innan BF. Försöker utnyttja mina mammalediga vänner o åka hem till dem o ligga i deras soffor o prata så blir dagarna lite roligare, annars har jag märkt att jag är ganska deprimerad om jag bara är hemma en hel dag. Problemet är att jag aldrig lyckas sitta skönt när jag kör bil... men nu ska jag sluta klaga. Jag måste bara försöka tackla denna smärta lixom! Pratade med en kompis igår som tyckte det var synd att så många av hennes kollegor var rädda för smärta under förslossningen. Men det är jag inte så rädd för än faktiskt. Jag menar, det är ju under en mer begränsad tid. Det som är värst med foglossningen är att det pågått så länge o kanske kommer pågå länge till, det gör det hela extra hopplöst lixom...

Ha det bra allesammans!

• MissMarti

Hej på er!!
    Vet ni ja tog mig friheten att skapa en ny tråd... de har ju vart lite "dött" här några dagar så ja tänkte jag skapar en ny då denna e för gammal om 2 dagar...
    Ny trådens länk är
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m48012870.html

Själv fick ja hjärtstillestånd nästan igår...kände inte bebis på hela kvällen och natten...så ja och sambon åkte till förlossningen kl 4 imorse och fick lyssna på hjärtljuden...=( så nu vet ja att allt är bra med vilden...men kan ni gissa om ja blev rädd... var vaken från kl 12 på natten och gick av o an hemma o försökte med alla medel och knep för att få en puff eller en karatespark men inte en reaktion...o vår bebis är alltid sjövild när jag gått o lagt mig...de sparkas som aldrig förr så så vi ligger o kollar på magen som buktar och putar hela tiden...
    men tydligen så låg bebis med huvudet neråt...REDAN!!! o de skulle då kunna göra att jag kände sparkarna sämre till bebis blir lite större och nuddar med karate i revbenen....
    men de e ju lite tidigt och lägga sig med huvet ner nu va? o de tyckte de med...så de sa antingen kommer bebisen tidigt eller så kommer bebisen att vända sig igen...vi får väl se....
    jaja nu ska ja göra middag köttbullar, potatis, gräddsås och lingonsylt =) Yumie!!

och kom på en sak till..äggvitan i urinen förra veckan e borta som misstanken om havandeskapsförgiftningen e BORTA!!! JIIIHOOO gissa om ja blev glad igår när BM sa de...shit nu ska de njutas...

o njutande börjar ikväll med ett litet hemma spa....Chocklad ansiktsmask, Lush badbomd och En Loreal hårinpackning...detta avslutas med brun utan sol...kommer sova som en prinsessa inatt....de e bara Rödvinet eller Dooleysen som saknas så hade kvällen vart fulländad....

Är de nån mer än jag som e grymt sugen på ett glas Rödvin eller liknande ibland? Jag får sånt sug på Ett glas rödvin vissa dagar så de vattnas i munnen eller en iskall cider......shit låter nu som värsta alkolisten haha men de e gott med ett gals då o då...

ne nu ska ja ge mig...skriver ju på en roman känns de som =))

Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!