Åh, jag är precis mitt emellan vilja-köpa-hus och vilja-flytta-till-New-york. Å ena sidan trivs vi bra där vi är nu, å andra sidan vill jag så himla gärna ha hus och trädgård, kanske till och med flytta hem och ha nånslags vardag med familj och vänner i Norrbotten som jag inte haft på tio år minst, så himla underbart att bara kunna bjuda över föräldrarna på fiskgratäng och TV en tisdagskväll - å tredje sidan är det ju nu man har bäst chans att testa bo överallt som ni gör, Taz. Skulle supergärna prova bo i NY ett tag, vi har till och med kontor där... eller London även om det är en jobbig stad, eller bara någon annanstans. Vill också upptäcka nya ställen. Älskar att resa och lära känna olika världar och människor. Fast å andra sidan skulle det var så himla underbart att slå sig till ro, bo någonstans "på riktigt", skaffa det där fina huset.
Det kommer väl att sluta med att vi inte rör oss ur fläcken tills vi blir tvingade av ett eller annat skäl bara för att vi inte kan bestämma oss.
Jag jobbar förresten som designkonsult - kortfattat kan man väl säga att mitt företag gör research och sen tar fram nya produkter som antingen kan vara fysiska saker (typ förpackningar, leksaker, astmainhalatorer...) eller fluffiga saker som tjänster, produktidéer, system...Ibland blir det lite väl fluffigt och därför syr jag och grejar en jädra massa på fritiden för att få lite utlopp för egensinnig kreativitet där inga kunder eller teammedlemmar kan komma och ha synpunkter..! ;)
Just nu är det rätt mycket små kläder på gång här hemma. Och lite julklappar, kunde inte låta bli. Det låter lite maniskt men det var mest för att det var så kul att sy.