Hej igen!
Ja, jag kan ju inte lova vad du kommer att tycka men jag är som sagt helnöjd med Schwörbel. Min gynekolog är dock inte hon utan Frau Müller och som hebamme har jag en ung tjej som heter Valerie nånting som är jättegullig. Den bästa var nästan en afrikansk kvinna som jag hade när Müller var på semester, hon var helskön!
Jag fick alltså träffa hebamme på en gång och få lite tips, och sen ska jag väl träffa gynekologen mindre och mindre och hebammen mer och mer.
Det enda jag kan påpeka är att jag skrev på nånslags kontrakt som sade att Om jag ångrar mig och vill byta gyn så måste jag betala en massa pengar. Det var ju läskigt, men som tur är vill jag inte alls det.
Ingen aning egentligen hur man hamnar hos Giesenhofer eller ej, men han står instämplad i mitt mutterpass som födselklinik så det verkar ju bra. Läste också raden om Belegeartz men jag fattade inte vad det var och tänkte att jag får ta itu med det senare.
Jag har testat gravidyoga på mitt gym (My sport lady på Klenze) och tyckte det var tämligen lamt. Tänkte nog fortsätta med min vanliga yoga så länge jag kan och ta det lite försiktigt istället. Jag håller mig troligen till mitt gym eftersom jag nu redan är medlem där. Har du hittat något bra ställe?
Berätta hur det går!
Catoz skrev 2009-10-08 22:15:47 följande:
Tack for tipset Glocken! Laste om din bra erfarenhet pa Arlette S med barnmorskemote redan nu och blev plotsligt undrande om jag kanske skulle byta... Dr. H ar visserligen valdigt proffsig och kunnig och engagerad, men hade lite installningen att "BM far du traffa langt senare; den viktigaste personen ar din man som ju ar med hela tiden". Gav inte mkt kostrad heller utan mera typ: at inte ratt kott och mogelost...Visserligen ganska avslappnad vilket kanns skont men samtidigt kanns det inte som hon ger rad om man inte fragar explicit. Sa nar du skrev om hur suveran din BM via AS verkar vara sa blev jag alltsa lite fundersam. A andra sidan sa ar ju Dr. H runt hornet fran mitt jobb och har fatt manga rekommendationer pa TT... Medicinskt sett verkar hin ha stenkoll dock for hon ringde dagen efter mitt besok da ett av vardena var i lagre anda av normalkurvan och tog genast action med att skriva ut recept, vilket kanns skont. Hmmm.... Geisenhofer har vi ocksa funderat pa, men jag trodde man var tvungen att ha en Belegartzt for det: eller har jag blandat i hop det med nagot annat? Tror vi tankte kolla runt lite forst efter v12 (ar i v 8 nu) for att fa uppfattning och da kanske ga pa nagra av de dar infokvallarna som finns. Kanns mest surrealistiskt just nu Har du forresten tankt pa gravid yoga och i sa fall nagon aning om var det finns?