• cica maca

    Är så ledsen,för att...

    Vi fick en förfrågan från Litauen för en månaden sen,det var en jättefin flicka,helt underbar.Hon liknade oss,samma ögon som min man och vi tänkte att vi är menade att bli hennes föräldrar,men...det är inte så!De ringde nu och hade tråkiga nyheter att Litauiska mundigheterna har valt en annan familj,med litauisk ursprung!Neeeeejjj!!!Så grumt,så omänskligt!Vi hade hennes bild nästan två månader,drömde om henne...Hon var i våran hjärtan...Vi var bereda att det kan finnas flera familjer som ska ansöka för henne,men vi visste inte att det ska göra sååå ont,om vi inte få henne.Ja,det gör så ont nu!!!Kan inte sluta gråta...Hur ska vi gå vidare??????Vi har väntat såååå länge,höjde medgivandeålder på barnet,men vi ska inte bli föräldrar snart...
    Vi måste bara hitta kraften att gå vidare...Livet är så tuft!
    Ville bara skriva av mig.

  • Svar på tråden Är så ledsen,för att...
  • Crollan

    Åh, vad ledsen jag blev när jag såg ditt inlägg... Vi har hoppats och hållit tummarna för att hon skulle bli er... Skickar oändligt många styrkekramar för att ni ska orka gå vidare... Ta er tid och sörj den lilla. Kramar i massor /Crollan

  • Tulipanen

    Hej

    Förstår verkligen hur du känner det. Råka själv ut för det i april. Blir så ledsen att fler skall hamna i denna situation. Tänker på er.

  • swisch

    Fruktansvärt.

    Hur kan se skicka kort om det inte är klart att man får adoptera det barnet?

  • Namaste72

    Usch vad hemskt! Skickar tröstkramar


    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Vimsa2

    Förstår hur ni känner. Vi var i likande situation för snart 1 år sedan. Fick BB med bilder och uppgifter i juni-08 och skulle åka 14 september till landet. Barnet blev svårt sjukt och gick bort 3 dagar innan vi skull få åka och hämta henne... Vi kan i efterhand känna att det var ödet. Vi är nu föräldrar till en annan liten prinsessa (fick bb i oktober -08 och vi fick varandra i februari -09) och allt går super bra. Man kommer igenom det (också får man väl säga för det är sååå mycket man ska gå igenom vid en adoption) och man kommer tillbaka starkare. Inte för att de kanske är så mycket tröst för er nu, men när ni får bb igen så kommer bitarna falla på plats för er. Det barnet kommer att kännas som att det VERKLIGEN var menat för just er!

  • LG74

    Åh, vilken tuff och jobbig sits ni hamnat i... Sänder några kramar till er!
    *kram kram kram*

  • cica maca

    Jag vill ge er alla ett STORT ,VARMT TACK för alla tröstkramar och värmande ord jag fått.Det värmer så mycket.

    Till Vimsa 2 och Tulipanen:
    Jag är verkligen,verkligen ledsen för det som hände er...

    Till Vimsa 2-Stort grattis till lilla tjenen!

    Kramar till er alla!Ni är guld värda!!!

  • Annwika

    Vad oändligt tråkigt att ni inte fick "er" lilla flicka! Sörjer med er! Tyvärr blev det precis på samma sätt för oss. Vi fick snabbt besked bara ca 10 dagar efter att alla ansökningarna skulle vara inne att en annan familj fått "våra" små flickor... Det var en familj som hade längre tid på väntelistan, tydligen. Man försöker ju att tänka att det kan gå så, att inte titta för mycket på bilden osv, men det är omöjligt att låta bli. Vi var ganska inställda på att det skulle bli vi eftersom vi hade fått många possitiva signaler. Man blir bara förstenad och tror inte det är sant först. Sedan kommer sorgen och hopplöshetskänslan. Ska man orka göra om samma sak igen!

    Vi får kämpa vidare, Cica Maca, och hoppas verkligen på att vi båda snart får en ny förfrågan. Precis som Crollan säger så får man ta sig tid att sörja och sedan gå vidare!
    Stor kram!

    (Till er som undrar så finns det en central kö i Litauen där bara en familj får bb åt gången. Den kön är lååång och trög! Sedan kan man "ansöka" om barn från en speciallista -ungefär som 24- timmarslistan i Kina. Det är denna lista detta handlar om. Bara en familj från varje organisation får frågan, men det finns många organisationer i t ex Italien, Frankrike och USA som jobbar mot Litauen.)

  • Crollan

    Ann!! Neeej! Vad fruktansvärt tråkigt! Inte ni heller! Jag tänkte just ta kontak med er eftersom jag hade stor förhoppning att ni hade fått era små, eftersom det var 6 familjer som fått BB från Litauen!

    Det är övermänskligt det här! Jag känner oändlig tacksamhet att vi slapp detta med våra gossar... Skickar ofantliga mängder med styrkekramar även till er båda!

    PS Ska snart ta tag i Litauenlistan så vi alla får bättre kontakt, vi är uppkoplade nu.

  • cica maca

    Till Ann i Eslöv:
    Åh neeeej vad jobbigt!Ni fick inte heller era små,det är svart att accepptera.Det fiins inget annat att göra än att sörja och gå vidare och hoppas på att nästa gång man får förfrågan att det sitter då.Får hoppas att det inte dröjer för länge för oss båda.Blir kanske inte så svart att göra om det,eftersom det beror på barnets diagnos och skriva efter det och man vet nu vart man ska vända sig för olika intyg.
    Kramar till dig och vi håller tummarna!

    Till Crollan,
    Ja Crollan,vissa hade tur.Hoppas att det är våran tur nästa gång!
    Stor kram till dig!

    Hälsningar till alla här som lider med oss.KRAM!!!!

Svar på tråden Är så ledsen,för att...