• Soffiero

Dags för Royal Jelly

Tänkte börja första kuren med bidrottningsgele. Någon annan med samma plan som vill följas åt?

• Svar på tråden Dags för Royal Jelly
  • härliga sommar
    abovo skrev 2009-08-15 18:48:07 följande:
    Hoppas att det bli bra för dig helle82! Jag har ätit sedan min senste mens och jag har ägglossning nu. Har hittills inte märkt någon direkt skillnad, men vi får väl se om så där en 14 dagar... HOPPAS!!!
    Ja, hoppas det går bra för dig!!! =) Och mig! ;)

Är det någon annan än jag där ute som haft biverkningar/negativa effekter av gelén?
  • Soffiero
    härliga sommar skrev 2009-08-17 17:51:05 följande:
    Ja, hoppas det går bra för dig!!! =) Och mig! ;)Är det någon annan än jag där ute som haft biverkningar/negativa effekter av gelén?
    Vad för typ av biverkningar har du haft?
  • Sereena

Jag funderar också på att testa Apiforce.
    Äter Pergo nu, men min läkare rekomenderade att jag skulle hoppa över Pergo en månad, så tänkte testa bidrottninggelé istället.

Hur går det för er?

• härliga sommar
    Soffiero skrev 2009-08-17 19:27:39 följande:
    Vad för typ av biverkningar har du haft?
    Hade mens som vanligt som slutade i torsdags men efter det har jag små "spår" i trosan varje dag... Ganska mörka. Brukar inte ha det. Undrar vad det kan bero på... Kan det vara farlig? :(
  • AllyZ

Har last massa om Royal jelly nu...den basta r farsk RJ, sa antingen san pa burk man ater med sked eller finns det kapslar som innehaller farsk RJ, da star det utskrivet. Nast basta ar kapslar med frusen RJ, det ar tex Apiforce.

200mg ar inte mycket, da skulle jag tagit tva tabletter! mina jag kopte over internet har farsk RJ och ar 600mg, tankte ta en sadan om dagen.

• Jessika82

Jag fick ett tips avflisan79 en liten kur som kan hjälpa till att bli gravid.. jag tänkte komplitera denna lista men 2saker till. jag ska även använda en fertilitetsmonitor.

Bidrottninggele: rekommenderas av traditionellt orienterade kinesiska läkare för att främja fertiliteten.
    Men inte bara kvinnor kan bli hjälpta, menar man, utan även män kan använda den för att höja vitaliteten. Gelen sägs kunna stimulera sädesproduktionen hos män och ge en mer levnadsduglig säd.

L-Arginine: är känt för att öka både antalet spermier och rörligheten. Tillskottet av arginin kan öka kväveoxidhalten, en beståndsdel som är involverad i mannens förmåga till erektion.

Kvinna
    Rosenrot extra stark 2/dag, (fundera på att hoppa rr)
    Multikvinna (vitaminer)maxdos,
    Omega 3 3/dag
    Bisolvon 3/dag (slemlösande)
    bidrottninggele 1000mg var 3:e dag

Mannen:
    Zink tabletter 3/dag,
    Multiman maxdos,
    Omega 3 3/dag
    Bisolvon 3/dag.
    bidrottninggele
    L-Arginine

Alla tabletter utom Bisolvon hittar du på Naturapoteket. Bisolvon är reseptfritt och finns på vanliga apoteket.

Vitaminerna och omega 3 äter ni varge dag.
    Zinken och rosenroten äts från mensens första dag till ÄL.
    Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL.

• heter

Hur går det för er? Jag har ägglossning igår och idag enligt digitaltest och jag hade väldigt ont därnere i början av veckan, som rejäl mensvärk, och varning för äckel, och rejäla ägglossningsflytningar nu i ett par dagar. Jag tror jag är lite mer svullen över magen än vanligt också, vågen pekar iaf mer upp än vanligt. Så här har jag inte haft det förut varken med smärtan eller flytningarna. ÄL kom inte tidigare än vanligt men mer rejält verkar det som. Är det bra eller dåligt tro? Vet ni om mensen kommer att påverkas och bli mer eller mindre, kortare eller längre? Fast blir den kortare är det katastrof för jag blöder knappt något som det är redan. Förresten pmsade jag och var på dåligt humör också och det brukar jag inte heller vara.

• abovo

RJ fungerar inte för mig, inget mirakel denna månad heller.

• AllyZ
    abovo skrev 2009-08-31 10:04:12 följande:
    RJ fungerar inte för mig, inget mirakel denna månad heller.
    Trakigt, men du ska kanske ge det nagra manader? For mig har det val inte heller funkat, inte fatt AL an (skulle kommit for flera dagar sen) sa antingen ar den valdigt sen eller sa far jag ingen denna manaden heller:(
  • abovo

Jag tänkte äta denna månad också, men jag måste fråga om det är någon av er som upplever att ni får huvudvärk av RJ. Det kan vara ett underligt sammanträffande, men jag hade huvudvärk förra månaden innan ÄL (alltså när jag åt RJ) och idag har jag också huvudvärk (tog den första tabletten idag) . Kan det hänga ihop? Kan man få huvudvärk av RJ? Tacksam för svar!

• härliga sommar
    abovo skrev 2009-08-31 17:06:03 följande:
    Jag tänkte äta denna månad också, men jag måste fråga om det är någon av er som upplever att ni får huvudvärk av RJ. Det kan vara ett underligt sammanträffande, men jag hade huvudvärk förra månaden innan ÄL (alltså när jag åt RJ) och idag har jag också huvudvärk (tog den första tabletten idag) . Kan det hänga ihop? Kan man få huvudvärk av RJ? Tacksam för svar!
    Mankan säkert få huvudvärk, men jag har inte haft det.
  • AllyZ

Det ar ju helt naturligt, som en vitamintablett liksom, inget lakemedel sa det finns inga biverkningar alls sags det. Tror huvudvarken beror pa nagot annat. Den enda biverkningen ar att det innehaller pollen -liknande amnen sa ar du allergisk mot pollen eller getingstick kan du fa allergik reaktion.

• abovo

Tack för era svar! Antagligen berodde huvudvärken på något annat för nu är den borta, men det var ett lustigt sammanträffande.

• heter

Är det någon som har fått sen mens av RJ? Jag är redan några dagar sen och den verkar inte ens vara på g vilket är ett problem då jag har tid för spolning i slutet av veckan. Jag är absolut inte gravid så det är inte därför den är sen. Hur sen blev mensen för er om det var någon skillnad pga RJ?

• heter

Hmm, någon annan som har något annat svar?

abovo skrev 2009-09-13 13:46:23 följande:
    Ingen skillnad för mig, möjligtvis en dag tidigare.
  • Jessika82

när jag åt rj (bidrottninggele) 14dagar så kom mensen 30dagar efter den skulle ha kommit så jag hade en menscykel på 60dagar totalt... jag åt 1000mg

• heter

aj då. Inte bra för min del. Några fler svar, snälla?

Jessika82 skrev 2009-09-14 20:07:12 följande:
    när jag åt rj (bidrottninggele) 14dagar så kom mensen 30dagar efter den skulle ha kommit så jag hade en menscykel på 60dagar totalt... jag åt 1000mg
Svar på tråden Dags för Royal Jelly