• Kamikazee

    Bim-lista för augusti

    Fortsättning på tidigare bim-listor.

    Snor Förväntansfulls trådstart rakt av så om ni misstycker så får ni säga till...

    Vi är några stycken som fortfarande håller ihopa sedan start i dec. Många har plussat men några finns kvar och nu e det vår tur tjejer, alla nya som gamla är välkommna. Här pratar vi om precis allt tills vi får vårt efterlängtade pluss.

    Försök gärna att hålla oss uppdaterade bara, många kommer o går, ni får gärna hoppa av med meddela så vi kan ta bort er från listan. Bara något att tänka på


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Svar på tråden Bim-lista för augusti
  • Kamikazee
    Trollmamma till 4 skrev 2009-08-25 07:01:10 följande:
    Just vid PCO så har ägg svårt för att lossna så därav kan man få denna starka ojämna stegring.. Äggstocken kämpar för att lossa ett ägg och lyckas det inte på första försöket så försöker äggstocken igen..
    Som en dubbel ÄL mao, fast utan att ägget släpper på första.
    Förväntansfull0406 skrev 2009-08-24 21:35:15 följande:
    Åhh tack för dina ord! Ja, alltså teoretiskt så klassas det INTE som full stegring, men nu ikväll fick jag lika starkt IGEN som i lördags? skit skumt, och jag har lite flytn och ont i magen....man vet ju aldrig
    Oavsett om det klassas som full stegring eller inte är jag iallafall säker på att jag släppte ägg i våras Jag tror att det är som Majjssan säger, att kroppen gör allt för att det ska fungera som det ska. Förhoppningsvis så lyckas kroppen släppa ett ägg nu så HOPP I SÄNG!!
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Trollmamma till 4
    Kamikazee skrev 2009-08-25 17:01:05 följande:
    Som en dubbel ÄL mao, fast utan att ägget släpper på första.

    Oavsett om det klassas som full stegring eller inte är jag iallafall säker på att jag släppte ägg i våras Jag tror att det är som Majjssan säger, att kroppen gör allt för att det ska fungera som det ska. Förhoppningsvis så lyckas kroppen släppa ett ägg nu så HOPP I SÄNG!!
    Ja precis.. Dubbel LHstegring om inte första lyckades jag ska till min gynläkare imorgon så om jag får tillfälle så ska jag fråga
  • Lejonmama

    I min info som jag fick med ÄL testen så stod det att man inte alls måste ha starkare än kontrollstrecket. Så länge som det är starkare än de andra dagarna så kan det vara ÄL. Lycka till Förväntansfull, nu e det verkligen din tur å plussa.. och ni andra som strävar å försöker åxå såklart! många kramar

  • Nennie
    Lejonmama skrev 2009-08-25 18:35:49 följande:
    I min info som jag fick med ÄL testen så stod det att man inte alls måste ha starkare än kontrollstrecket. Så länge som det är starkare än de andra dagarna så kan det vara ÄL. Lycka till Förväntansfull, nu e det verkligen din tur å plussa.. och ni andra som strävar å försöker åxå såklart! många kramar
    Okej, ad är det för tester? :S
    det ska ju annars alltid vara minst lika starkt som kontrolstrecket.
  • Förväntansfull0406
    Trollmamma till 4 skrev 2009-08-25 07:01:10 följande:
    Just vid PCO så har ägg svårt för att lossna så därav kan man få denna starka ojämna stegring.. Äggstocken kämpar för att lossa ett ägg och lyckas det inte på första försöket så försöker äggstocken igen..
    Oj, detta har jag aldrig hört!

    Men det kanske förklarar att jag har lika starkt idag! test strecket var skit starkt....skumt...
  • Lejonmama
    Nennie skrev 2009-08-25 18:47:28 följande:
    Okej, ad är det för tester? :S det ska ju annars alltid vara minst lika starkt som kontrolstrecket.
    Det är tester som är beställda från snabbatester .com tror jag de va, eller nåt sånt. Det stod att det helst ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket, men för en del personer såbehöver det inte vara så. En del har högre eller lägre LH hormon i kroppen. För vissa visas ju ett extra streck hela månaden och då behövs ett jättestarkt strec för att visa ÄL. medan det för en del visas ett extra streck precis innan ÄL och då behöver det inte vara starkare. Det stod i texten att om inte strecket blev starkare än kontrollstrecket så skulle man gå efter den dagen då man hade som starkast. gud va flummigt det blev.
  • Förväntansfull0406

    Nu blöder jag klar rött blod....vad i helvete e detta?? Min kropp lever sitt eget liv, men om detta håller i sig kommer jag börja med pergon dag fem nu... jag har ingen erfarenhet av mellan blödningar... brukar det bara komma lite och sen inget alls tills mens??

    (jag har tränat hårt i kväll på fotbollen så nu har jag fått blödningar)


  • Trollmamma till 4
    Förväntansfull0406 skrev 2009-08-25 21:32:43 följande:
    Nu blöder jag klar rött blod....vad i helvete e detta?? Min kropp lever sitt eget liv, men om detta håller i sig kommer jag börja med pergon dag fem nu... jag har ingen erfarenhet av mellan blödningar... brukar det bara komma lite och sen inget alls tills mens??(jag har tränat hårt i kväll på fotbollen så nu har jag fått blödningar)
    Iom att du har PCO så lever tyvärr kroppen sitt eget liv.. Vid Älblödningar så blöder man inte mycket (vanligtvis)

    Jag ska oxå börja äta Pergo.. vet du vad dem kostar??
  • knäppis
    Lejonmama skrev 2009-08-23 19:59:44 följande:
    Mår du väldigt dåligt så du spyr å så? Jag kan åxå må dåligt om jag inte "sköter" mig, typ äter i tid, inte utsätter mig för vissa lukter osv. jag är jättesvullen kvällstid, men dagtid så syns det knappt. Men jag var inte alls stor när jag väntade min son heller, jag har såkallad bakåtlutad livmoder så jag ar ganska smidig hela graviditeten.
    spyr ibland... värre om man missköter sig... gött å va lite smidig... hm.. gick upp 15kg förra gången.. känns som de kommer bli mer denna gången...{#lang_emotions_tongue_out}
    mina gubbar *love*
  • Förväntansfull0406

    Hej tjejer, e inne i båda trådar nu

    Min men kom sen, det var ingen blödning, det var riktig mens, och med full kraft. Som jag grät i morse....fy fan ove ville jag skulle stanna hemma, jag var så vansinnigt ledsen och kände bara att nä fy fan....

    Min gyn ringde upp mig halv tolv idag, hon förklarade att min kropp har (som ni beskrev ovan) har kämpat och kämpat och KÄMPAT med att försöka lossa ägg, antagligen hela helgen, för det har varit full stegring (för den som undrar) både fre, lörd, sön och måndag, så hon förklarade på sitt vis (jag fatta inte allt) och rätta mig om det låter helt tokigt, men att ägget och slemhinnan bygger upp med östogen och skit, så detta med fotbollen igår hade inget alls med att mens kom utan det blev väl bara ett sånt överslag typ....att det som kroppen misslyckats med måste stöta bort det, direkt.

    Men på lördag börjar jag med pergo, och det gjorde mig mycket gladare, alltid nått.

    Majjsan en enkeldos pergo kostar 81 kr. När ska du börja?? Vad roligt för dig

    Jag kommer kopiera detta inlägg till nya tråden i fall ni undrar vad jag håller på med, men jag orkar inte skriva igen. Kram och godnatt!


  • Trollmamma till 4

    Förväntansfull:

    Skönt ändå att läkaren ringde dig så du fick lite klartecken iaf Men jobbigt är det ändå

    Jag ska börja på cd 5 men inga spottings å ingen mens å jag är på BIM +-1 men negativt på gravtest..
    jag ska skriva in mig septråden när mensen sätter igång.

    Jag är ju gammal i "leken"

    Det värsta med Pergo är att mensen kan bli försenad nån vecka

Svar på tråden Bim-lista för augusti