• Hello Kitty 78

    Vi som ska ha barn november 2009 (del 3)

    Hej och välkommen att umgås med andra som har BF i november (och däromkring).

    Här skriver vi in våra beräknade födelsedatum i BF-listan (del3):
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m46331008.html

    Här visar vi bebismagar (del 1-2):
    Del 1 www.familjeliv.se/Forum-11-221/m44168077.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-221/m46331789.html

    Länk till tidigare prat-tråden (del 2)
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m44168132.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 12:43
    Våra bebisar kom kommit
    Bebislista: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47219069.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-17 17:16
    Särskild BF-tråd för oss aktiva i prattråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m47294913.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-17 17:16
    Särskild BF-tråd för oss aktiva i prattråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m47294913.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-07 18:02
    FORTSÄTTNINGSTRÅD: "Vi som hade BF i november 2009"
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m48541970.html

  • Svar på tråden Vi som ska ha barn november 2009 (del 3)
  • Flinken
    Gojtan skrev 2009-11-08 10:31:29 följande:
    Är inne på snabbvisit. 3e november föddes vår lille son Neo efter 17 timmars värkar totalt 11 timmar effektivt värkarbete. Han vägde 3780 gr ochvar 51 cm lång.
    Grattis säger jag här inne med... Vlket fint namn han fått... Wahlma

    Japp, vi måste planera in så vi kan ses på BB.. Så den där fikan blir av, iaf den första fikan, hehe... Annars får vi styra upp nått med bäbisarna bara
    ♥¸.?°´¯) ♥ TwinsBoys -03 & Son BF 10/11-09 ! gravidigen.webblogg.se/ ♥¸.?°´¯) ♥
  • Gojtan

    Tack tack! :)
    Det är helt underbart så klart. Samtidigt så är det helt otroligt omvälvande och man inser vilken enorm förändring det plötsligt blivit i livet.
    Min förlossning gick jätte bra. Det gjorde mycket mindre ont än jag trodde. Men när jag var öppen typ 8 cm så valde jag ändå Eda. Gudomligt underbart! Blev klippt för lille Neo hade valt att hälsa på världen direkt. Han hade nämligen handen bredvid huvudet så det var lite extra svårt att föda fram honom då. Har tydligen lite för stark bäckenmuskulatur också så nu har jag lite ont "där nere". Valde att stanna på sjukhuset i 4 dagar för att verkligen få svar på alla frågor, hjälp med amning, gynundersökning etc och lite allmän bebisvård. Underbart! För övrigt så är jag osäker på om jag kommer ha tid att kika in lika ofta nu. Tänk att man ibland nu måste planera sina toalettbesök! Ha ha... Jisses. Nu är det nog dags för en slurk igen. Ciao! :)

  • nate
    Gojtan skrev 2009-11-09 10:33:44 följande:
    Tack tack! :)Det är helt underbart så klart. Samtidigt så är det helt otroligt omvälvande och man inser vilken enorm förändring det plötsligt blivit i livet. Min förlossning gick jätte bra. Det gjorde mycket mindre ont än jag trodde. Men när jag var öppen typ 8 cm så valde jag ändå Eda. Gudomligt underbart! Blev klippt för lille Neo hade valt att hälsa på världen direkt. Han hade nämligen handen bredvid huvudet så det var lite extra svårt att föda fram honom då. Har tydligen lite för stark bäckenmuskulatur också så nu har jag lite ont "där nere". Valde att stanna på sjukhuset i 4 dagar för att verkligen få svar på alla frågor, hjälp med amning, gynundersökning etc och lite allmän bebisvård. Underbart! För övrigt så är jag osäker på om jag kommer ha tid att kika in lika ofta nu. Tänk att man ibland nu måste planera sina toalettbesök! Ha ha... Jisses. Nu är det nog dags för en slurk igen. Ciao! :)
    GRATTIS!!!
  • nate
    Yollis skrev 2009-11-08 02:01:15 följande:
    Det var inte meningen att trängas i kön!Mijo kom ut efter 15h i helvetet, lördag kl 18:11, 3760g, 52 lång och 37 runt huvudet och dom på bedömningen sa en krot tjock 4 kilos bäbis i onsdags...HAHA! vilket skämt, han är lika mycket fågelunge som Tuva var. Han äter skiter och sover, och gnyr lite gulligt ibland. Grannens unge däremot skriker som en stucken gris
    GRATTIS TILL DIG MED!!
  • nate

    Ah kul med alla som får sina bebisar, riktigt kul för er .. min ligger där inne med 14 dagar kvar till BF , hon kan la komma nästa måndag dvs om en vecka så blir jag toknöjd för då har vi firat hennes pappa innan dess också !! ;)

    Grattis alla mammor - all lycka till er !

  • Minimum

    Uuuurk sicken natt, vaken en gång i timmen och vakna med jordens näsblod inte riktigt vad jag kallar en trevlig morgon...

    Nåväl ingen bebis verkar vilja komma ut heller, och visst den får bo kvar ett tag till men mamman blir inte lessen om den vill flytta "hemifrån" lite tidigare!


    Åsa med Matilda och Thea minimumsa.wordpress.com
  • Knasan

    Här får bebis komma idag eller imorgon annars får han vänta till torsdag kväll.
    Jag och maken ska på möte med BUP om äldsta tjejen på torsdag kl.13, vill inte missa det när man äntligen fått en tid.

  • AndyP

    Ursäkta, men är alla och föder barn utom jag eller?
    Så himla tyst härinne....berätta något skoj och lys upp vardagen för en fet, gravid tjej på övertid =)

  • Knasan

    Nej, jag är inte inne och föder barn. De flesta har bytt till den andra tråden tror jag.

  • AndyP

    Ingen där heller ju...har så tråkigt.
    Väntar på min bror som ska komma hit och äta mat med mig. Hoppas på att en het Chili Con Carne ska kunna driva ut skitungen.

  • TSadi

    2 dagar kvar idag snart 1 dag men man vet aldrig kanske 14 dagar till ochså som det känns nu.

Svar på tråden Vi som ska ha barn november 2009 (del 3)