• denlillablå

    Fikasugna gravida i GBG 2

    Vi som vill träffa nya gravida vänner och träffas för en fika då och då fortsätter vårt snack här.
    Nya förmågor är självklart alltid välkomna!

  • Svar på tråden Fikasugna gravida i GBG 2
  • minSaile
    mancora skrev 2009-11-07 15:19:31 följande:
    Dexter rörde sig knappt något den sista månaden, men den nya bebisen rör sig extremt mycket och ofta! Det ser ut som om jag har en alien i magen. Den flyttar sig från ena sidan till den andra med sin beniga lilla rumpa: den har ju inte fixerat sig än, tyvärr, trots att det bara är en vecka kvar.
    Jag känner också så mkt mer med lillasyster och hon rör sig också fram och tillbaka med benen och ändan. Hon sparkar inte utan mer drar sig innanför väggen och ibland med bägge fötterna samtidigt så det sticker ut på var sida om magen. Ibland är det faktiskt rätt obehagligt.
    Hon har inte heller fixerat sig men flyttat sig längre ner med huvudet så kanske snart....vet faktiskt inte hur det känns när dom fixerar sig...gör det ont?
    Jag har knivskarpa ilningar i underlivet ibland och att det värker...
  • tre små troll

    Inne o kikar läget...Inga bebis som kommit ännu?
    Inte här iaf...men de e ju fortfarande en evighet kvar till den 24:e *suck*
    e så trött på o ha så svullna fötter o inte kunna ta på mig skor/strumpor på ett smidigt sätt...men samtidigt så vet jag att jag kommer o sakna graviditeten när den väl e över...de e ju trots allt "sista" gången nu...
    Har ränt runt hela helgen på kalas, Tupperware party, farsdagsfirande, Ikea o  lite annat smått o gott...men inet ens de har hjälpt o få igång ngt...

    jaja...nu skall jag krypa ner i soffan o glutta lite på tv...


    ~*~snart har jag triss i söner~*~
  • minSaile

    Inte här heller tanja....är också väldigt svullen och numera så klarar jag mig inte utan skohorn....jag hoppa ju fortfarande på igångsättning p fred eller på månd om en vecka...

    Full rulle du har haft under helgen...jag orkar inte aktivera mig lite mkt längre...

  • tre små troll

    Egentligen orklar nog inte jag heller aktivera mig så mkt, men jag e sån att om jag inte har några planer så blir jag tokig av att bara gå o "vanka" framåtbx o bara vänta ut tiden...då går den så sakta...

    Håller tummarna för att du får en igångsättning!!


    ~*~snart har jag triss i söner~*~
  • Mimt

    Hej!

    avundas er som fortfarande kan röra er och hitta på saker...en annan får gå å drälla här hemma...Blir galen av uttråkning ibland, men ändå tycker jag dagarna går fort. Tänker också att det är en sån kort period i livet som e så här.... Vore ju rätt glad om jag slipper gå till v. 40 måste jag ju säga...
    Rörelseförmågan blir ju sämre å sämre, så i så fall slutar det nog me sängliggande.... vore ju inte å kul.
    Å andra sidan - är det värt alltihopa, även om det skulle bli så.

    hoppas ni som ska ha bebbar får ut dem snart!!

    Kram på er

  • denlillablå

    Halloj! Nu gör jag mitt veckobesök här på familjeliv igen
    Om 8-10 arbetsdagar så ska vi ha internet hemma igen! Yippie!
    Annars flyter det mesta på. Hoppas på att få klarhet imorn på huruvida bebisen ligger med huvudet eller rumpan ner. För några v sedan var inte bm och läkaren överens (bm klämde och läkaren gjorde vul med anledning av mina sammandragningar) så jag hoppas verkligen att den andra bm kommer in och klämmer på magen imorn samt att dom ev gör ett ul. Skulle det vara säte så vore det ju bra om dom upptäcker det nu.
    Börjar tröttna på de svullna fötterna och att det är så svårt att få på strumpor och skor. Men vad står vi inte ut med för att föröka oss? Mannen klagar på att jag sover dåligt och väcker honom när jag vaknar, jag tycker att det inte är mer än rätt att han också märker av att det är jobbigt
    Har börjat få kraftigare sammandragningar på kvällarna och de gör oftare ont då med. Brukar också vakna några ggr varje natt med riktigt ordentliga sammandragningar. BF är först 1 dec men lite tidigare hade jag inte haft nåt emot. Min mamma har beställt barnbarn till den 19:e och det har jag inga invändningar emot!

    Tanja: Ska vi bara kalla den "fikasugna mammor i gbg" eller nåt?

  • mancora

    Jag har redan fått göra 2 ultraljud för att vara säker på att bebisen ligger med huvudet neråt men nu har bebisen fixerat sig så nu slipper vi oroa oss mer. Magen har sjunkit rejält i samband med det och jag sa till min sambo att jag trodde bebisen fixerade sig i helgen pga av att jag kände spänningar vid blygdbenet och ilningar.

  • minSaile
    tre små troll skrev 2009-11-10 08:50:34 följande:
    Egentligen orklar nog inte jag heller aktivera mig så mkt, men jag e sån att om jag inte har några planer så blir jag tokig av att bara gå o "vanka" framåtbx o bara vänta ut tiden...då går den så sakta...Håller tummarna för att du får en igångsättning!!
    Fast nu så känner jag att det är rätt skönt att vara planeringsfri...det är jobb nog att lämna och hämta sonen varje dag på dagis samt att se till hans umgänge med kompisarna....

    ojoj denlillablå...jag har också otroligt svullna fötter och ben så nu knyter jag inte ens mina skor. Sambon har sen många veckor slutat sova i sängen för jag snarkar mkt och det är sant. Jag snarkar så mkt och högt att det även väcker mig . Hoppas bebisen kommer snart ...
    En annan dagismamma som har bf samma dag som mig gjorde en vändningsförsök på barnet i torsd. Pga detta så har hon faktiskt öppnat sig 2 cm och har lite förvärkar. Annars inte mkt men nu är det nog inte långt kvar för hennes del..lite avis där .
    Jag hade nog ändå tyckt det var spännande om kroppen själv sätter igång bara för att uppleva det men njaaa...tanken på lillasysters storlek lockar inte.

    manorca...skönt att barnet har fixerat sig. Läkaren sa i torsd att lillasysters huvud är inte fixerad men har sjunkit ner ännu mer och jag känner också av spänningar och ilningar precis som dig....

    mimt...går du bara 2 veckor till så är det ju supertoppen....

    doodie, hang in there...snart kommer h*n
  • tre små troll
    denlillablå skrev 2009-11-10 15:48:29 följande:
    Halloj! N Tanja: Ska vi bara kalla den "fikasugna mammor i gbg" eller nåt?
    De låter som ett bra namn förslag.
    ~*~snart har jag triss i söner~*~
  • tre små troll

    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m48609934.html

    Sagt o gjort...Jag tänkte att de va lika bra o starta tråden, med atnke på att "Denlillablå" inte har ngn internet hemma, o vad jag förstod så av de hennes "veckobesök" idag o då hinner ju tråden dö innan hon tittar in nästa vecka...

    Hopaps de va ok "Denlillablå" att jag startade den...{#lang_emotions_innocent}


    ~*~snart har jag triss i söner~*~
  • mancora

    Åh, vad du är duktig!! Du kommer få en bebis som redan kan krypa


    Doodie1 skrev 2009-11-10 18:06:53 följande:
    denlillablå, namnförslaget funkar för mig! Idag är det BF + 13.... Hepp!
  • denlillablå

    Hej!
    Gör ett besök på jobbet efter besök hos bm så nu har jag internet en liten stund
    Bm tyckte fortfarande att den låg med rumpan upp men kunde inte hitta huvudet. Andra bm kom in och klämde och de gjorde sedan ul. Bebisen ligger på tvären/i säte så det blir vändningsförsök så snart som möjligt. Jag tror inte att bebisen någonsin legat med huvudet ner, trots att bm trott det.

    Tanja: Kanon att du startade upp ny tråd!

  • Knego

    Hallå tjejer!!!

    Hur går det för er i väntans tider??

    För min del är väntan över, därför har jag inte varit inne.

    I Söndags ( på fars dag) tittade lille Julius ut. Han vägde 3340 g och var 50 cm lång.
    Allt går jättebra här hemma med mina pojkar. Det stora är hos sin pappa nu men har träffat den minsta. 2 - åringen år relativt lugn med Julius, petar och vill klappa hela tiden men väldigt lugn ändå.

    Är det några mer som fött den senaste veckan?

    Till er som väntar: LYCKA TILL

    kram

Svar på tråden Fikasugna gravida i GBG 2