• Mommee

    på frågan om det finns en sann världsbild? Det kan ju bara finnas ett sätt som världen blivit till på, men kan vi veta hur?

    Hej jag har gjort en läxfråga och fick den här komentearen så jag vill att ni ska hjälpa mig med att svara på de så jag kan lära mig till nästa gång.

    på frågan om det finns en sann världsbild? Det kan ju bara finnas ett sätt som världen blivit till på, men kan vi veta hur?

  • Svar på tråden på frågan om det finns en sann världsbild? Det kan ju bara finnas ett sätt som världen blivit till på, men kan vi veta hur?
  • Mandarina

    Ehhhh - har din frågeställing hamnat lite i fel ämne kanske?

  • sakoline

    Det tycker jag inte att arbetsgivaren har med att göra :)

  • CombatZone

    Jag har rest väldigt mycket inom mitt yrke (är militär) och nästan varje världsdel har en helt egen världsbild, många gånger kan den till och med skilja mellan två grannländer, så jag måste säga nej på frågan. Det är mångfalden som gör världen vacker, men tyvärr är den också bakom många av våra största problem idag :/

  • enny signatur

    Måste det bara finnas ett sätt världne blivit till på? Handlar det inte om att vi är oförmögna att se saker som är ologiska rätt ofta?
    Min ena filosofibok säger att en tröja inte kan vara helt blå och helt röd samtidigt, men det finns många tyger som ger just denna effekt, så att det för olika människor i olika vinklar ter sig som olika färger. Är det då så att en av dem har rätt och den andre fel? Vad är då en färg? Är det inte just de signaler vi nås av?

    På veta hur så har jag ingen direkt åsikt, jag tror att vi kan komma närmare kunskap, men kan vi vet anär vi nått den?

Svar på tråden på frågan om det finns en sann världsbild? Det kan ju bara finnas ett sätt som världen blivit till på, men kan vi veta hur?