• Piggelin72

Nyligen plussat - symptom?

Hej,

Jag har i veckan plussat, vilket jag e oehört glad över - okej toklycklig...
    Vi har försökt med syskon sedan maj08, mf i dec och flera misslyckade FET o ny IVF i maj som inte blev ngt... men nu, gravid utan hjälp av vare sig klinik eller hormoner :)
    Ett fantastiskt snabbt o stakt pluss kom när jag testa i ons.

Jag är ju bara i v4, och har haft symptom som vag kymighet, trött och lite känning i bröstvårtan inga spänningar.

Hur har era symptom vart så här tidigt och har dom kommit och gått eller vart i hålland?
    Vet att alla graviditeter är olila...

Tack för att ni delar med er :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-22 08:25
    Just det - jag känner som stickningar/dragningar i vänstra sidan oxå

• Svar på tråden Nyligen plussat - symptom?
  • JLL
    Piggelin72 skrev 2009-09-15 10:08:06 följande:
    LindaLouise - järntabletter är inte min grej, magen får spel o är redan nu nere för räkning :)
    Tell me about it...tycker också att magen börjar bli lite jobbig så jag jag kanske ska tänka mer som du gör, skita i (hehe) tabletterna och äta järnrik kost istället. Hittade lite bra länkar som du också kan ha glädje av:

www.geblod.nu/general.aspx
    www.lio.se/upload/55171/Kostr%C3%A5d%20j%C3%A4rnrik%20mat-07.pdf
    www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article451248.ab
  • Piggelin72

LindaLouise, ringde Järnklinik i Uppsala för jag surfa runt lite för att få koll på vad dåligt järnvärde är.
    120 för kvinnor... å jag ligger på 110 suck men som han sa att det beror alldeles på vad jag hade innan o jag har nog alltid haft ngt lägre än önskvärt.
    Dock så rekommenderade han mig att få min Järndepå kollad (Cerumferitin, tror jag det heter) för han mena att kroppen kommer alltid försöka hålla HB uppe och tar då av depån vilket gör att jag kan ha som nu ngt lägre värde men inte alarmerande fast min Järndepå är urkass.

Prata med VC, ska ringa min husläkare på måndag för att be om att få ta ett prov på detta.

Han sa oxå att varför magen oftast blir kass av järntabletter beror på att kroppen oftast inte klarar av att ta upp mer än 15-30% av tabletten o resten går rakt igenom tarmarna o irriterar - tack för det... suck

• caroline 32

Lindalouise: kul att du kom hit och grattis !

Ego: mår illa ! Hualigen. Fick ny tid för vul oxå den 6/10, så lång väntan.....

• Piggelin72

Ajajaj... illamående e ingen höjdare!!! Var det likadant med er dotter?
    6/10 känns onekligen långt... men vi är snart där, lovar :)

ego: magen strular o känns små förstoppad så den blir lite x-tra svullen. Nu har LUKTER börjat bli påtagligt, slut med parfym för mig =(
    Sitter tyvärr i tok gamla orenoverade lokaler med heltäckningsmatta i korridoren som luktar avgrund (kväljningar varje gång jag går in).
    Annars allt toppen ;)

• mammaNena

hej igen alla..
    Idag e en lycklig dag!!! idag e det slut på vaggisarna, äntligen!

Jag mår faktiskt super, förstår inte! men min dotter mådde jag kräk illa från början till slut (v32) så på det viset känns det toppen! Väldigt trött bara!
    Jag har tid för vul den 1/10 jag längtar såååååå!

• caroline 32

Har ni molvärk ? Jag har både i magen och ryggen typ varannan dag. När jag har molvärken så blir jag på så jävla dåligt humör oxå ! Blir jättenervös och går och tittar i trosorna hela tiden.
    Berätta hur känner ni ?

Piggelin: jag är oxå luktkänslig. Med dottern mådde jag inget illa så jag hoppas det var tillfälligt bara som jag var det igår !

• Piggelin72

Härligt helena, att får sluta med vaggisarna - när det begav sig så var det jag ogilla mest, fick lite äckel känsla på mig själv...

Caroline: jag mår bra, förutom trött o luktkänslig. MEN tittar oxå i trosorna titt som tätt, är livrädd när jag torkar mig att det ska vara missfärgat... hua kan inte den oron bara få försvinna!
    ont i brösten, inte så roligt när dottern klättrar på en, men det får jag härda ut!
    Till o från har jag lite känningar i magen, det kan komma som vågor för att sedan försvinna helt: Har börja märkt att när jag reser mig upp snabbt så kan det hugga till i sidan, typ som en ner kommer i kläm.

• caroline 32
    Piggelin72 skrev 2009-09-16 11:15:43 följande:
    Härligt helena, att får sluta med vaggisarna - när det begav sig så var det jag ogilla mest, fick lite äckel känsla på mig själv...Caroline: jag mår bra, förutom trött o luktkänslig. MEN tittar oxå i trosorna titt som tätt, är livrädd när jag torkar mig att det ska vara missfärgat... hua kan inte den oron bara få försvinna!ont i brösten, inte så roligt när dottern klättrar på en, men det får jag härda ut!Till o från har jag lite känningar i magen, det kan komma som vågor för att sedan försvinna helt: Har börja märkt att när jag reser mig upp snabbt så kan det hugga till i sidan, typ som en ner kommer i kläm.
    Jag håller med dej om att det gör ont när dottern kommer flygandes ! Aj aj på tuttarna då !
    Jag känner oxå det där hugget du pratar om.
  • caroline 32

Helena: härligt ! Då kan du se fram emot mindre kladd nu då ! Det är ju skitjobbigt !
    Kul med vulet oxå, jag skulle gått den 1/10, men fick ändra till den 6/10. Ska bli fantastiskt skönt att se så att allt är okej därinne !

Det var som jag pratade med min syster om i morse att den här första tiden är skitjobbig. Hon har fått 3 barn och hon säger det samma. Det är skitjobbigt innan man börjar få lite kontakt med barnet, eller åtminstone kommer över v. 12. Undrar om man kan bli nedsövd några veckor ?

• Piggelin72

Hihihi, ja du Gravidkoma kunde väl vara ngt att erbjuda när det är som jobbigast :)

• mammaNena

och jag e trött så det känns som jag somnar i vilken sekund som helst.. men sen när kvällen kommer kan jag likt förbannat inte somna
    Men ska vll inte klaga för mycket, jag mår ju bra annars..

• Piggelin72

Här är en till som är tok trött.... har nu ngr dagar i rad verkligen satsat på "järnrik mat"... Leverpastej, blodpudding, kött, rödbetor och persilja men jag antar att det tar ett tag innan jag ev märker skillnad.
    Vill vara PIGG!!!

• Piggelin72

Hej på er, hoppas ni alla mår fin fint!!!!
    Jag har boostat mig med massor av järnrik mat, lite bättre kanske det blivit men på onsdag blir det att kolla järnvärdet/järndepån iag.

Nämnde tidigare om en annan tråd där alla typ plussat samtidigt som oss: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m46993901.html
    helenas83, hänger redan där =)

KRAM PÅ ER!

• sammajag

Grattis!!
    Igår plussade jag utan hjälp eller hormoner efter 14 strånga försök och är som du beskriver det också toklycklig;)
    Jag är i v7 och har känt de senaste två dagarna ganska kraftig mensverk och känt mig väldigt spänd och uppblåst. Jag brukar ha sådan verk precis när jag börjar blöda. Jag har sovigt otroligt mycket den sista 2 veckorna utan att känna mig riktigt utvilad men inte trött heller. Annars så har jag varken känt att brösten har ömmat eller något illamående, helt enkelt så känns det som jag har mens fast jag inte har det=). Hoppas hoppas nu på att jag får behålla min skatt!

Svar på tråden Nyligen plussat - symptom?