• Dreamy88

Är så rädd - stor bebis:(

Jag har åkt på havandeskaps förgiftning och dom har försökt sätta igång mig.
    Så låg inne 3 nätter förra veckan, provade gel 3 ggr. Det hjälpte, men inte tillräckligt mycket. Så kunde inte få dropp och fick bara pinvärkar.

Åkte tillbaks idag för jag hade tid för ul.
    Fick då reda på att bebis nästan väger 5kg redan!!!
    Jag har visserligen gått 4 dagar över tiden, men ändå!!

Bebisen mår bra och får näring och allt det där iaf, så det är ju super..
    Men nu vill dom inte låta mig gå mycket längre pga bebisens storlek.
    Så på torsdag ska jag tillbaks, då ska dom försöka ta mitt vatten..
    Jag är super nervös. Ungen hinner ju växa lite mer tills dess med ju!!:(

Någon som har erfarenhet av att föda stora barn?? BRA erfarenheter, som kan lugna mig lite. För jag är helt knäckt alltså!

• Svar på tråden Är så rädd - stor bebis:(
  • Beckah82
    Aiwendil skrev 2009-08-26 17:43:14 följande:
    Det är ju egentligen huvudmåttet som avgör det mesta... Det kommer säkert gå bra!Håller tummen!
    Nej det är det inte.

På stora barn är axlarna oftast mycket större än huvudet. I de flesta fall där barnet fastnar så handlar det om axlarna.
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Hoppsan BF 0909 ♥ beckahbitch.blogg.se
  • Hannapanna72
    Beckah82 skrev 2009-08-27 08:06:21 följande:
    Nej det är det inte. På stora barn är axlarna oftast mycket större än huvudet. I de flesta fall där barnet fastnar så handlar det om axlarna.
    Så har jag också hört att det är. Sådana gånger kan det hända att man avsiktligt måste "knäcka" barnets nyckelben för att få ut det. Låter brutalt men handlar det om barnets liv är det ingen tvekan. 
    Har du fått din stora bebis nu?
    Är avis på dig, du har något underbart framför dig!! Så häftigt att föda barn!! Vilka krafter man har inom sig!
    /Hanna med Folke 5415 gram, 56 cm, hattmått 39,2 cm.
  • 3 barns mamma84

Det är INTE huvudet som är boven utan axlarna
    Jag vet har själv gått igenom det.
    Till och med bm säger att axlarna är det som gör allt!

Min dotter vägde 4,140g och 52cm huvud 35cm hennes axel gick urled med hjälp av sugklocka nära akutsnitt då hennes hjärta gick ner fort och jag svimmade under förlossningen.

Min son var det nära med Igångsttning men fick planeradsnitt skulle väga 4,885g men han var istället 5,810g och 62cm huvud 40cm
    Han var svårt att få ut och om jag hade fött honom vaginalt hade jag gått mkt sönder och till och med dött!

• Hannapanna72
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-28 23:36:33 följande:
    Det är INTE huvudet som är boven utan axlarna Jag vet har själv gått igenom det. Till och med bm säger att axlarna är det som gör allt! Min dotter vägde 4,140g och 52cm huvud 35cm hennes axel gick urled med hjälp av sugklocka nära akutsnitt då hennes hjärta gick ner fort och jag svimmade under förlossningen. Min son var det nära med Igångsttning men fick planeradsnitt skulle väga 4,885g men han var istället 5,810g och 62cm huvud 40cm Han var svårt att få ut och om jag hade fött honom vaginalt hade jag gått mkt sönder och till och med dött!
    5810 g!!! :-O
  • Dreamy88

Hon kom 01.04 den 28e.. Genom akut kejsar snitt då jag bara låg i pinvärkar hela dagen när dom försökte sätta i gång mig. Hon vägde 4770 och var 54 lång :)

• Beckah82
    Dreamy88 skrev 2009-09-02 08:49:46 följande:
    Hon kom 01.04 den 28e.. Genom akut kejsar snitt då jag bara låg i pinvärkar hela dagen när dom försökte sätta i gång mig. Hon vägde 4770 och var 54 lång :)
    Grattis till tjejen! En stadig bit men helt okej vikt ändå ju

imorgon blir jag nog igångsatt! Är så nyfiken på filuren i magen. Är ju några dagar innan BF så det blir nog ingen 5-kilos här heller
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Hoppsan BF 0909 ♥ beckahbitch.blogg.se
  • Mimmi P
    Grattis!
  • lieva

Grattis! Har allt gått bra och så då? Har du mycket ont efter snittet?

• Tjollabolla
    Grattis!!!
    Mår ni bra nu?

Det var precis därför min läkare vägrade sätta igång mig... På vårt sjukhus satte dom sällan/aldrig igång förstföderskor och framförallt inte med stora barn. Tycker alla borde ha samma riktlinjer.

Kram till er båda!
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Psykoangel
    grattis till tjejen=) skönt att allting gick bra tills slut ialf, blev inte riktigt 5 kg men bara hon och du mår bra!

lycka till framöver och stort grattis igen=)
  • Hannapanna72
    Grattis till dottern! Skönt att allt gick bra till slut då!
    Njut av bebis!
  • 3 barns mamma84

Grattis till stora dottern

• 3 barns mamma84
    Hannapanna72 skrev 2009-08-30 21:35:58 följande:
    5810 g!!! :-O
    Stor kille och mådde jätte bra
Svar på tråden Är så rädd - stor bebis:(