• JLL

pco, lchf, gravid!

Hej alla PCO:are! Vill (som många andra) bara slå ett slag för LCHF! Inte nog med att man mår toppen, kan äta JÄTTEGOD mat, går ner i vikt och blir av med sötsuget - nu växer det något i min mage också! Är helt övertygad om att denna diet underlättade att ett ägg släpptes iväg och har fastnat. LCHF is the shit!

• Svar på tråden pco, lchf, gravid!
  • Fjällräven

Grattis Jaaanet!

Här är en till pco:are som kosten hjälpt otroligt! Nu ligger min lilleman, som blir tre veckor imorgon,och sover brevid mig mätt och belåten
    Har aldrig mått så bra som jag gjorde när jag åt lchf, längtar tills jag ammat färdigt så jag kan gå tillbaka till kosten!

• Jaaanet

Tack Fjällräven! :)
    Roligt att kosten gjort dig så mycket gott, helt fantastiskt att våra bekymmer delvis kan lösas med en förändring av intaget!

• Snurpan

Grattis Jaanet!! Går inget vidare för mig med lchf kosten, känns som pco:n har blivit värre...

• Jaaanet

Tack Snurpan! :)
    Trist om det inte känns som om LCHF-kosten fungerar för din del...har du kört med den länge?

• Snurpan

Har hållt på i två månder snart tror jag, men har precis slutat amma för en vecka sen ungefär o nu känner jag att de ömmar i bröstvårtorna om man trycker på dom... kan ju ha me o göra att ja slutat amma men ja hoppas att de kan va äl eller nåt på gång!

• Jaaanet

Kan ju vara riktigt lurigt det där med ömma bröstvårtor. Jag trodde ju bara att mina ömmade för att jag slutat med mina p-piller, men det visade ju sig vara en liten larv som bosatt sig i magen, så sluta inte hoppas!

• Snurpan

Ne, ja ska fortsätta me lchf ett tag till, hoppas en liten larv ska bosätta sig i magen på mig me snart!

• IsaCMoJs
    Fjällräven skrev 2009-10-08 16:28:19 följande:
    Grattis Jaaanet! Här är en till pco:are som kosten hjälpt otroligt! Nu ligger min lilleman, som blir tre veckor imorgon,och sover brevid mig mätt och belåten Har aldrig mått så bra som jag gjorde när jag åt lchf, längtar tills jag ammat färdigt så jag kan gå tillbaka till kosten!
    det går jättebra att äta LCHF även när man ammar! Många har till och med vittnat om mer och fylligare mjölk av kosten!
    Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Gummsesnuffsan

Ska man fortsätta med LCHF metoden under en graviditet?

• IsaCMoJs
    Gummsesnuffsan skrev 2009-10-15 09:33:30 följande:
    Ska man fortsätta med LCHF metoden under en graviditet?
    Det kan man göra men man behöver inte  vara lika strikt med kolhydraterna utan kan då äta mer mjölkprodukter och grönsaker...
    www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf/kostdoktorns-faq
    Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • yousou

stämmer detta verkligen då börjar jag imorgon..är rädd för att gå upp i vikt

• maendela

Hur länge har ni ätit enl lchf innan ni fick ett plus, är sugen på att pröva. Är inte överviktig tränar ganska mycket. Problemet är att jag inte blir gravid, kanske kan den här kosten hjälpa mig.

Svar på tråden pco, lchf, gravid!