• Anonym

Alla vi som tappar sexlusten. Nu hjälps vi åt att få den tillbaka!

Hej!
    Jag är en av alla här inne som har tappat all lust för sex, den finns verkligen inte där. Älskar verkligen min sambo och är fortfarande jätte kär i honom, men lusten finns bara inte. För mig beror det på att jag har en sjukdom som heter lichen som gör att det gör ont när jag har sex, men har nu behandlat med salvor i över ett år och det borde vara på bättringsvägen. Men jag har totalt tappat lusten pga detta. Känner inte för att göra sådant som jag kan göra heller, tillfredställa varandra på annat sätt. Det här tär verkligen på min sambo och jag ser hur dåligt han mår. Men han är ändå väldigt förstående.
    Nu har jag bestämt mig, jag vill ha samma lust som jag tidigare hade!
    Så nu kan vi väl hjälpas åt att peppa varnadra lite!
    Kom igen nu! Sex är ju hur härligt som helst, det gäller bara att komma tillbaka till det!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-04 13:54
    Obs! tråden är till för alla som har minskad sex lust. Oavsett vad den beror på, eller om man inte vet vad det beror på!

• Svar på tråden Alla vi som tappar sexlusten. Nu hjälps vi åt att få den tillbaka!
  • Anonym (inget sex...)

Hej,

håller med er allihopa, hade kunnat skriva flera av inläggen själv...

Är gift har 3 barn, det yngsta är 8 månader. Sen sista barnet kom har vi kanske haft sex 5 gånger.. tragiskt. Vi gillade sex innan vi fick barn men nu är min man frustrerad för att vi aldrig kommer till. Jag känner mig helt ointresserad av sex...

Men denna tråden är ju till för peppning och tips om vad vi ska göra för att hitta tillbaka till sexet...

Har ingen lite schyssta tips?

• Anonym (jag)

jag hade ett litet tips men det var nog för avancerat? (shakti)

för vår del gäller det ta sig tid för varandra, att inte hamna i slentriansoffan eller framför datorn (som jag nu). Att äta något gott, tända lite ljus, lyssna på vacker musik, massera varandras axlar, fråga hur den andra mår.... jag vet att det låter som en klyscha direkt ur klyschfabriken men det gör stor skillnad! Det är så lätt att bara springa på i livet och stressa runt och glömma varandra. den man en gång blev kär i

och sen tror jag man måste släppa "måstet" inga måsten får finnas när man ska försöka hitta gnistan igen. kanske börja med sex utan själva in-ut momentet. kramas, smeka, se varandra i ögonen....

jag är helt seriös, det är mina tips. de funkar för det mesta för oss. inte alltid. ibland vill vi bara sova

• Anonym (jag)

jo, jag kom på en sak till!! många av mina kompisar säger att de "ställer upp". de har sex med sina män för att de borde. för att glädja männen. de tycker att dålig sex är bättre än ingen sex. jag håller inte med. jag tror det kan döda den mest intensiva känslan.

inget tjat, inget ställa upp!

• FredrikBBB
    skogspinglan skrev 2009-11-01 18:00:13 följande:
    hm.. men tänk på alla krav o plikter o all vardagssnurr som man är mitt uppe i med jobb, dagis, middagsfix, städning, träning m m and so on.. det vore ju eg himla märkligt om även sexlusten vore på topp under såna perioder i ens liv. man hinner ju inte ens tänk apå sex förrän nästa grej händer.. sex tror jag kommer när man är avslappnad o i rätt läge typ tända ljus, kel o smek o mysiga stunder inte som en pang-på-rödbetan knapp man kan tryck in efter dagens slut? eller är jag ute o cyklar?
    Du är ute och cyklar, och tyvärr inte ensam.

Det är så lätt att tro att sex är något man har när allt stämmer och att lusten på något märkligt vis skall komma när man har huvudet fullt med alla "måsten" och "borde" och dessutom är lite allmänt stressad och trött.

DU själv måste välja att försöka vilja ha sex.

Du själv och din partner måste planera in tid för sex och inte försöka hinna med det efter allt annat för då hinner ni och orkar inte med sex.

Att planera in sex känns väldigt konstigt för de flesta då det alltid skett av sig självt förut. Inse att livet har förändrats och att sex liksom ALLT annat kräver planering och att ni avsätter tid. Förr fanns sex som prio två eller tre, och nu som prio 47 och du tror att du skall hinna med det då?

Några tidigare i tråden skriver att h*n inte vet hur man skall ta initiativet längre eller att h*n är rädd för att göra bort sig och är orolig för att sexet inte skall bli perfekt.
    -Våga och lär er att halvrisigt sex ändå är bättre än att ni inte ens försöker. För övrigt så är sex en träningssport, slutar ni att träna så blir det sämre. Börja träna så blir det bättre. Glöm inte bort den mentala träningen.
  • Anonym (inget sex...)

Spot on! tycker jag... men det är ändå svårt at få till det där med viljan.. de första "inplanerade" gångerna kommer det säkert inte att kännas superkul.. men man kanske kan se det som ett träningspass då, haha?

Skönt att höra en mans åsikt också tycker jag.

FredrikBBB skrev 2009-11-11 21:56:12 följande:
    Du är ute och cyklar, och tyvärr inte ensam. Det är så lätt att tro att sex är något man har när allt stämmer och att lusten på något märkligt vis skall komma när man har huvudet fullt med alla "måsten" och "borde" och dessutom är lite allmänt stressad och trött. DU själv måste välja att försöka vilja ha sex. Du själv och din partner måste planera in tid för sex och inte försöka hinna med det efter allt annat för då hinner ni och orkar inte med sex. Att planera in sex känns väldigt konstigt för de flesta då det alltid skett av sig självt förut. Inse att livet har förändrats och att sex liksom ALLT annat kräver planering och att ni avsätter tid. Förr fanns sex som prio två eller tre, och nu som prio 47 och du tror att du skall hinna med det då? Några tidigare i tråden skriver att h*n inte vet hur man skall ta initiativet längre eller att h*n är rädd för att göra bort sig och är orolig för att sexet inte skall bli perfekt. -Våga och lär er att halvrisigt sex ändå är bättre än att ni inte ens försöker. För övrigt så är sex en träningssport, slutar ni att träna så blir det sämre. Börja träna så blir det bättre. Glöm inte bort den mentala träningen.
  • Anonym (ug light)

Jag tappade lusten helt när vi fick vårt yngsta barn. Först skyllde jag på amningshormoner och sömnbrist, sedan på stress och det ena med det andra. Men till slut insåg jag att jag var frisk, sov tillräckligt, ingen stress och ingen anledning till min brist på lust. Visst hade jag haft lite dåligt med lusten tidigare, men det här var ju löjligt! Inga heta drömmar, inga fantasier, ingen onani alls. Jag gick till en läkare och fick ingen hjälp, och vårt äktenskap började vara i kris.
    Av olika anledningar började jag lägga märke till att de enda gångerna det glimtade till någonting, var när jag läste i en tråd här på FL som handlade om dominans/undergivenhet och smisk. Inget nytt för min del, utan det där var något jag drömt om i många år. Men min man gillade inte sådant, så jag hade förträngt alltihop. Nu fattade jag iallafall beslutet att satsa allt! Även om inte min man såg sig som dominant, så fanns det ingenting som hindrade mig från att vara undergiven i sängkammaren. Jag gav i tanken bort min kropp till honom att göra vad han ville med, och lusten kom tillbaka! Hans förslag och frågor tolkade jag som order, och han upptäckte snart att det där inte var dumt alls. Alltid redo, var min nya paroll, och jag gjorde klart för honom att han fick ta mig var, när och hur han ville - så länge han inte frågade om lov först. Skillnaden för mig var enorm! Att suga av honom hade tidigare äcklat mig, men att nu göra det undergivet stående på knä med hans hand på min nacke, det var något helt annat.

Det jag vill ha fram med min historia, det är att jag var tvungen att verkligen erkänna att jag hade lite udda böjelser, sluta skämmas för dem och slutligen ta in delar av dem i sängkammaren!

• JohannaLukas

Jag har med hört att det ska vara bra att ha ett "sexschema" att gå efter för att komma på rätt spår.
    Ett litet tips för mig:
    Skaffa några små detaljer som kan piffa upp spänningen lite! Men bara små roliga leksaker. Inget som ska bytas ut mot det vanliga men att ha de i lådan kan vara kul!
    Kram

• Anonym (hurgickdetsen?)

Gammal tråd..undrar hur det gick?

Kom sexlusten tillbaka..? Är i samma sits själv tyvärr.

• Tsatzuki

Jag har tappat min sexlust pga att jag under en längre tid känt mig hämmad under sex. När jag träffade min sambo ville jag ha sex varje dag och jag ville testa allt! Tyvärr så utvecklades det till att jag gav mer och mer hela tiden men min sambo hängde inte riktigt med i min takt. Eftersom han inte tillfredsställde mig ordentligt tänkte jag att om jag tillfredställer honom så måste han ju bli tacksam och sugen på att ge mig samma behandling. Jag läste på allt jag kunde hitta om avsugningar och sex överhuvudtaget för att bli en bättre sexpartner. Han var såklart väldigt nöjd. Men inte jag. Tog upp det med honom, bad honom att läsa på om hur han skulle kunna tillfredsställa mig. Men han gjorde det inte så jag tog upp det igen. Men det hände aldrig. Kanske är han inte lika intresserad som jag?

Detta har gjort att jag helt givit upp tanken på att bli ordentligt tillfredsställd. Jag fantiserar inte om sex längre och jag är ledsen nästan varje dag över våran situation. Han har fortfarande lust till sex, men jag känner hellre för att mysa och kolla på tv. Vet inte hur jag ska hitta tillbaka till mitt rätta jag..

Anonym
  • Anonym (Målmedveten)
    skogspinglan skrev 2009-11-01 18:00:13 följande:

hm.. men tänk på alla krav o plikter o all vardagssnurr som man är mitt uppe i med jobb, dagis, middagsfix, städning, träning m m and so on.. det vore ju eg himla märkligt om även sexlusten vore på topp under såna perioder i ens liv. man hinner ju inte ens tänk apå sex förrän nästa grej händer.. sex tror jag kommer när man är avslappnad o i rätt läge typ tända ljus, kel o smek o mysiga stunder inte som en pang-på-rödbetan knapp man kan tryck in efter dagens slut? eller är jag ute o cyklar?

Ett tips; skippa träningen och knulla istället! Jo, det kan faktiskt vara så enkelt, det är bara att bestämma sig. Sex är också träning med en massa pluseffekter. Dessutom så triggar det lusten.

Börja enkelt. Skippa träningen en dag och lägg den tiden på att massera varandra istället så ska ni se på grejer!

• Seiza

Tänkte starta en ny tråd men insåg att det nog är i den här tråden mitt inlägg hör hemma. 

Jag är i tjugoårsåldern. Varit med om grava sexuella trauman under uppväxten. På grund av det och andra kaosartade förhållanden (miljö) så har jag aldrig fått uppleva det där utforskandet av sex som de flesta hamnar i vid någon tidpunkt i tonåren. Jag kan inte minnas att sex någonsin intresserat mig, utan det har alltid varit kopplat till obehagliga upplevelser eller något som andra sysslar aktivt med. 

Nu är jag i ett förhållande sedan snart två år. Jag har väldigt starka känslor för honom. När vi har det bra har vi det fantastiskt, men min brist på sexlust är naturligtvis ett stort problem. På sätt och vis känns det som att bara växt, dessutom, eftersom det inte förbättras. Jag kan bli tänd om min partner försöker ha sex, försöker göra mig upphetsad, men det tar lång tid. Jag tar aldrig initiativ till sex, för jag tänker helt enkelt inte på sex. Han är trött på att behöva anstränga sig så mycket, vilket jag har full förståelse för.

Eftersom jag vill tillfredsställa honom så har hela sexbiten blivit ett måste och ytterligare minskat min sexlust, varför vi i perioder gjort så att vi struntar i sex tills jag själv känner lust och tar första steget. Detta fungerar inte, slutar bara med bråk och dåligt humör. Och så vidare. Hela grejen skapar onödiga problem i förhållandet, och jag är otroligt trött på det. Trött på att inte k u n n a känna att "i dag vill jag göra det och det med honom". Vi har testat allt möjligt i sexlivet men det finns ingenting som skapat den där gnistan så att jag tänker på eller längtar efter sex. 

Är desperat efter råd av någon som faktiskt lyckats få tillbaka eller skapat en sexlust. I mitt fall behöver jag bygga upp min från grunden på något sätt. Vore hemskt tacksam för hjälp/råd/idéer.

• Pyssling

Värkar som att det oftast är tjejen som tappar sexlusten! Jag har varit där med, i en annan relation. Han var väldigt mycket för sex och långa förspel.. Och min lust blev bara sämre och sämre! Det tog slut mellan oss så jag har bara tänkt att vi va nog inte rätt för varandra.

Nu lever jag med en kille sen 7år tillbaka och vi älskar varanda väldigt mycket. Vi fick barn för nu 1år sen. Och vi har inte haft sex sen han blev till eller jo en gång då vi gjorde färdknäppen som det heter, för att få igång förlossningen då jag gick över tiden.

Han har ingen lust, han försöker inte ens.. Så jag vet inte vad jag ska göra har gett honom potenshöjande medel men det har inte hjälpt inte mig i vilket fall! Vet inte hur länge man orkar ha det såhär. Vi visar kärlek till varandra på alla andra sätt genom att ligga sked och kramas o pussas mycket men sex är helt obefintligt..

????
Svar på tråden Alla vi som tappar sexlusten. Nu hjälps vi åt att få den tillbaka!