• FluffyTina

    Runt Juni kom de ut-Dags för mera tjut Del 9

    Dags för en ny tråd för junitjutar mammor som bär på små syskon till sina 06-or & för alla supportrar från tråden

    Vissa av oss är helt klara i "bebisverkstaden", andra av oss går med gravidmagen i vädret just nu & en del försöker få till ett syskon samt vi som redan har fått våra småbröder & systrar till våra barn födda 2006.

    Här diskuteras allt från gravidkrämpor, syskonproblematik m.m...ja allt som har med graviditeter & syskon att göra, vi tipsar & trixar varandra & viktigast av allt.....stödjer varandra!

    senaste tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m44690759.html

  • Svar på tråden Runt Juni kom de ut-Dags för mera tjut Del 9
  • Lallan

    Hej igen! Efter några jobbiga dagar var det dags för återbesök idag och hör och häpna men den här gången fanns det ett foster med tickande hjärta :-O Jag har ju tagit cytotek för att få ut allt men på något underligt sätt så har det klarat sig ändå så nu är det bara att börja oroa sig igen Ska försöka smälta det hela nu.

  • Lallan
    FluffyTina skrev 2009-12-07 14:35:44 följande:
    Lallan! så härligt!!!
    Ja, känns bara lite overkligt
  • Lallan

    Tackar så mycket, känns bra att vara tillbaka Nu hoppas jag bara att jag får stanna kvar här också.

  • Yollis
    Lallan skrev 2009-12-07 13:57:21 följande:
    Hej igen! Efter några jobbiga dagar var det dags för återbesök idag och hör och häpna men den här gången fanns det ett foster med tickande hjärta :-O Jag har ju tagit cytotek för att få ut allt men på något underligt sätt så har det klarat sig ändå så nu är det bara att börja oroa sig igen Ska försöka smälta det hela nu.
    wow! det låter som en överlevare GRATTIS!
    ♥ Tuva 2006 ♥ Mijo 091107 ♥
  • FluffyTina

    Lovis 1 skrev 2009-12-08 20:08:05 följande:


    fluffy: Hur mår du? O lillen? Ammar du ngt alls nu?
    jo då jag mår rätt bra!
    Jag ammar fortfarande lite. Jag börjar alla hans måltider med att amma ena bröstet i hopp om att han ska få det att producera mer mjölk men det slutar alltid med att jag får ge en rejäl laddning ersättning. Plus att jag tror han börjar bli lat. Han fjantar vid bröstet som en fågelunge så ja...det lär nog dö ut. Fast jag försöker få honom till att amma mer.
    Mitt andra bröst är läkt och jag har försökt få dit honom igen men han vill inte ta tag om det. Dessutom är jag ju duktigt bakvänd på det hållet.
    Men jag får vara glad så länge jag kan ta fram ett bröst för att fördröja hans hunger en liten stund.
  • Lovis 1

    fluffy: Det är verklien jätte-bra det du gör, att erbjuda bröstet o försöka få honom o ta det. kämpa på. Det kan ju bli så att han vill ha lite mer. Men att mixa med ersättning är ju jätte-bra. Hur sover han då?


    Stella sover så uselt så jag vill inte ens gå o lägga mig i kväll... Kommer få ha en igel fastklistrad i sidan i natt.. som gapar o gastar!
    Ser redan fram emot att det ska bli morgon (bättre det är att ligga vaken svettig i sängen..) o ska göra en go latte!!
  • Tozza

    Var alldelses för länge sen jag var inne på FL, men ni finns i mina tanker allt som oftast.

    Har snabb läst ikapp den här tråden nu lite så, STORT GRATTIS till Yollis och Fluffy!!

    Grattis Lallan - och när jag läste nu tillbaka i tråden så blev jah först glad över gravidbeskedet du fått, sen lessen och nu chockad och glad, kan bara tänka mig hur ni känner det {#lang_emotions_laughing}

    Hur går det för er andra gravida och med syskon osv?


    Alizia - AIK - Ab imo pectore
  • Dumas

    Lovis - visst är det ironiskt hur man kan längta till morgondagen fastän man mest egentligen borde sova? Jag känner så nästan varje natt nu, när jag vaknar gång på gång på gång och inte kan somna om ordentligt. Kan inte klockan bli sex så jag kan gå upp, ungefär...

    Lallan - oj oj oj, det var nästan lite chockerande ju, jag menar, personalen måste ju ha sett ganska rejält fel tidigare, eller åtminstone inte haft tålamodet att inse att det kanske vore bra med en extra koll innan man ser embryot som dött. Glädjande för dig, dock! Grattis - håller tummarna att det ska gå vägen nu.

    För mig går allt upp och ner nu på daglig basis. Igår var jag svintrött och less på jobbet på förmiddagen men så lyckades jag prestera en hyfsad föreläsning på eftermiddagen och kände krafterna komma tillbaks... biter ihop ett par dagar nu. Idag tänkte jag ta eftermiddagen ledigt faktiskt, om jag kan få klart det jag måste nu på morgonen. Tänkte käka lunch med en kompis och sedan kanske finna ro till lite julshopping.

  • FluffyTina

    Lovis 1 skrev 2009-12-08 21:12:48 följande:


    fluffy: Det är verklien jätte-bra det du gör, att erbjuda bröstet o försöka få honom o ta det. kämpa på. Det kan ju bli så att han vill ha lite mer. Men att mixa med ersättning är ju jätte-bra. Hur sover han då?

    Stella sover så uselt så jag vill inte ens gå o lägga mig i kväll... Kommer få ha en igel fastklistrad i sidan i natt.. som gapar o gastar!

    Ser redan fram emot att det ska bli morgon (bättre det är att ligga vaken svettig i sängen..) o ska göra en go latte!!
    han sover faktiskt väldigt bra! *peppar peppar*
    Det blir i regel 2 gånger per natt som det är mat... fast det beror ju på när man börjar räkna natt. Men nu i natt så la vi oss vid halv elva och det blev mat vid 1 och då ville han vara vaken en timme. Sedan somnade vi och vaknade vid halv 5 då var det mat och snabbt somnat igen till 8. Känns helt okej!
    Jag är dock glad för att jag och han sover själva nu i sängen för så som jag svettas är ju hemskt. Jag får byta sida efter halva natten för då ligger jag i en pöl av svett.

    Jag är nere på min vikt jag hade när jag blev gravid.... men jag hade hoppats på fler kilo ner men det verkar vara totalt stopp just nu. Jag längtar tills jag kan börja träna och få en någorlunda mage igen..kanske
  • Yollis
    Lovis, det låter jobbigt, jag har hellre en tysst igel än en skrikande fågelungé i vaggan
    Men jag försöker sova mellan typ 6 och 11 på fm då sover plutten bättre (fetare bröstmjölk lär det ju handla om...)

    Tozza, tack tack! Mijo är drygt en månad nu och allt går bara bra, han äter dock jämt jämt jämt... och Tuva har fått UVI
    ♥ Tuva 2006 ♥ Mijo 091107 ♥
  • Lallan

    Tackar för alla gratulationer Har vant mig vid tanken nu igen. För tillfället känner jag mig inte speciellt orolig för att det ska gå fel heller nu när man precis sett hjärtat ticka men det kommer säkerligen tillbaka igen.

    Grattis Lallan - och när jag läste nu tillbaka i tråden så blev jah först glad över gravidbeskedet du fått, sen lessen och nu chockad och glad, kan bara tänka mig hur ni känner det.


    Dumas skrev 2009-12-09 08:37:43 följande:
    Lallan - oj oj oj, det var nästan lite chockerande ju, jag menar, personalen måste ju ha sett ganska rejält fel tidigare, eller åtminstone inte haft tålamodet att inse att det kanske vore bra med en extra koll innan man ser embryot som dött. Glädjande för dig, dock! Grattis - håller tummarna att det ska gå vägen nu.
    Det var inte samma läkare nu som sist och dom som tittade den här gången (dom var två stycken) skulle göra en anmälan eftersom att dom alltid ska vara två som kommer fram till samma sak vilket det inte var. Blev hyfsat chockad själv också. Missade minstingens utvecklingssamtal på kvällen, allt annat föll liksom bort
Svar på tråden Runt Juni kom de ut-Dags för mera tjut Del 9