• Nygift6juni

vikt vecka 17?

Hur mycket har ni gått upp i vecka 17?

• Svar på tråden vikt vecka 17?
  • Camillis75

Jag är i vecka 21 och har gått ner 1 kg, i vecka 12-17 hade jag gått ner mellan 2 och 3 kg. Det där är ju så väldigt olika, det beror nog lite på vilken vikt man startar på oxå. Jag är ju överviktig från början och då känns det bra att vikten inte skenar iväg på en gång. Jag tänker på vad jag äter men min stora "fördel" är att när jag är gravid så smakar allt sött illa.. Äpplen och mineralvatten är jag däremot storkonsument av just nu

• ÄngelnDennis

Vikt innan grav: 55 kg

Vikt efter plus = 58'kg

Inskrivning= 63 kg

Nu på hemmavågen= 67 kg.

Allt som allt blir det 12 kg! Är nu i vecka 21.

• Beameria

Jag gick inte upp någonting alls fram till v.18 men nu i v.25 har jag gått upp 7kg. Jag äter inte onyttigt och försöker röra mig så gott det går pga. foglossning men der där är ju helt individuellt. Min syster behöver bara plussa för att gå upp 10 kg....

• 4blommor
    Beameria skrev 2009-09-26 18:58:55 följande:
    Jag gick inte upp någonting alls fram till v.18 men nu i v.25 har jag gått upp 7kg. Jag äter inte onyttigt och försöker röra mig så gott det går pga. foglossning men der där är ju helt individuellt. Min syster behöver bara plussa för att gå upp 10 kg....
    Allting beror på.. Har du varit o kollat sköldkörteln?
    Jag äter Levaxin nu så min vikt håller sig i schack. Gravida kvinnors ämnesomsättning minskar ju lite vid en graviditet. Min läkare sa att alla gravida borde äta levaxin... då håller man allt i jämn balans...
    Jag är i vecka 21 nu o har "så vitt jag vet" gått upp 6-7kg, nu kanske det är 8..har slarvat lite grann ;)
  • 2018

Jag har gått upp 5kg och är i vecka 17, är det mycket? Vägde 49 vid invägningen och är 1.58 lång

• Kia82

Är i vecka 18 och har gått upp 6-7 kg.

• GAndrea

1a graviditeten i v18 vägde jag 73 kg, hade då gått upp 13 kg.

2a graviditeten i v18 vägde jag 73 kg, hade gått upp 3 kg. 1a barnet var 8 månader när jag blev gravid igen.

1a graviditeten gick jag totalt upp 25 kg, varav de sista ca 5 kg var vätska på 4 dagar, jag var såå svullen. Jag är nu i v28 och har gått upp 7 kg, men så började jag med 10 kg "övervikt"

1a graviditeten var jag även konstant åksjuk och det enda som hjälpte var att äta. Kräkte inte en enda gång. Andra graviditeten kräkte jag från v6-14.

• Lhxkhxkh

Är i v18 och har gått upp 4 kg. Oroar mig för vikten, för än så länge väger ju fostret så lite,så allt är fett antar jag... Suck.

• Fröken Sol

Går strax in i vecka 17 och har gått upp 3-4 kilo. Noterar att jag nojjar mycket över vikten och kroppen och förändringarna. Min yngsta är 14 år så jag har fått vara själv i min kropp väldigt länge. Det känns ovant att bli tyngre, rundare. Jag hoppas jag kommer uppskatta det mer allt eftersom.

• 12345hopp

Första graviditeten hade jag nog inte gått upp mer än nåt kilo runt vecka 17, men på slutet hade jag gått upp nästan 20 kg :)

Nu är jag i vecka 18 andra graviditeten och har gått ner 4 kg. Men vikten har just börjat vända tror jag så jag hoppas på att lägga på mig lite snart!

• Mira80

Hej,

Tror jag gått upp ca 5-6 kg fram tills nu.. ????illamåendet stoppades bara av att jag åt. Kräktes inte. Nu tror jag att det lugnat sig lite så jag får börja äta mer sallader igen ????

• Kia82

Har gått upp 15-16 kg med samtliga av mina barn och jag har ätit precis det jag velat och i perioder ganska mycket samt att jag samlat på mig ganska mycket vätska mot slutet, Jag tycker inte att man ska gå och oroa sig över sin vikt när man är gravid och att jämföra sig med andra som kanske överhuvudtaget inte är det minsta lik din kroppdform känns ju rent ut sagt idiotiskt åtminstone i mina öron. Ät det du känner för och var glad, nu om någon gång så kan man väl få unna sig att äta och göra precis det man är sugen på och känner för. Graviditeten är tillräckligt påfrestande som den är utan att man ska behöva gå omkring och oroa sig eller kanske dessutom ha dåligt samvete för att man anser sig ha lagt på sig för många kilon.

Tack för mig!

• Emmpye

Jag gick upp ca 4kg innan jag blev gravid. Nu är jag i v19 och har gått upp 0,5kg. Gissar att jag hade att ta av redan :P

Äter precis som vanligt, som innan jag blev gravid.

Svar på tråden vikt vecka 17?