• Thessia

    Vi från Södertälje som väntar barn i Oktober/November

    Hej!

    Har sett att vi är några från Södertälje som väntar barn i Oktober/November tänke det kanske kunde vara kul att ha en egen tråd =)

    Hä kan vi prata om allt mellan himmel och jord =)


    (¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯) (¯`°?.¸♥ Rasmus Bf 2oo911o6 ♥¸.?°´¯)★www.thessia.blogg.se
  • Svar på tråden Vi från Södertälje som väntar barn i Oktober/November
  • Nikki S

    Challe
    Jodå, det gick bra. När jag kom hem och hade lagt Tindra och så kom värkarna tillbaka lite mer men var inte så regelbudna eller starka. Men efter ett tag kom de igång och efter det gick allt snabbt. Vi var inne på förlossningen vid 19 och 19.57 föddes hon.

  • challe 1

    oj kul. men jag gissar att du inte hann med smärtlindring denna gången heller.

  • Nikki S

    Nepps. Hann mest komma in och bli undersökt med ctg. Sen skulle de kolla hur mycket jag hade öppnat mig och var öppen 8 cm. Vattnet hade inte gått och de bestämde sig för att ta hål på hinnorna. Det tog en stund för de hade tydligen lite att fixa innan och när de väl tog hål på hinnorna så var jag helt öppen och kunde börja krysta direkt efteråt.

  • challe 1

    oki. men hur var det då? du var ju lite nervös innan. var det outhärdligt eller kanske dom får ett syskon i framtiden ;P

  • Nikki S

    Det var verkligen inte outhärdligt. Jag låg och väntade på att det skulle göra ondare, när de sa att jag skulle få börja krysta så låg jag och tänkte, men jag kan ju inte krysta än, det måste börja göra mer ont först. Det var verkligen stor skillnad från första förlossningen, jag visste inte att det kunde vara så "lätt" att föda barn.

  • Sanna mina ord
    Ikkapikka skrev 2009-12-05 21:11:47 följande:
    Grattis Sanna mina ord och Nikki S till era bebisar! Vår lilla Cornelia växer så det knakar, nu väger hon 4640 gr!
    tack så hemskt mycket :)
  • challe 1

    Grattis Sanna också. Missade det. förlåt.

    Vi var på julmarknad i dag. trots skitvädret så var det faktiskt mysigt.
    Othilia fick åka karusell och ville aldrig gå av. så i sommar blir det grönalund. hehe.

  • challe 1

    usch jag har fått tid hos tandläkaren. måste laga hål men tycker inte alls om min tandläkare som inte tar min spruträdsla på allvar.

  • mirele

    challe: byt tandläkare? får jag gissa att du går hos folktandvården kanske? min erfarenhet har hittills varit att dom aldrig tar det på allvar att man är tandläkarrädd...

  • Ikkapikka

    Hej på er!

    Eftersom dom öppnat upp alla trådar igen tänkte jag att vi kunde göra lite liv i denna tråd igen för nu måste ju alla bebisar ha kommit =)

    Vad fick ni, hur gamla är dom och hur mår ni?


    Cornelia 13/11-2009 *kärlek*
  • challe 1

    hejsan. allt bra med alla?
    Martin är snart sex månader. tiden går fort.
    funkar jättebra här hemma med storasyster som är så stolt. Där emot börjar hon komma in i trotsåldern nu. uscha.

Svar på tråden Vi från Södertälje som väntar barn i Oktober/November