• prästkrage

    Vi gravida från april/maj-tråden (IVF) del 2.

    Hejsan! Då var tråd tar slut imorgon så fixar jag en ny idag. Annars kan jag ju inte länka till denna i den gamla.

    Hoppas ni alla hittar hit.

  • Svar på tråden Vi gravida från april/maj-tråden (IVF) del 2.
  • Karin32

    Hejsan

    Prästkrage: Kall chokladmjölk låter jättegott!! Du kanske behöver kalk och därför är du sugen på det... vem vet...
    Jag har varit sugen på blåbärssoppa och hade lite lågt järnvärde tidigare.

    Hur mår ni??

    Jag mår bra! Börjar känna mig lite tröttare. Känner som tur är inbga biverkningar efter vaccineringen förutom lite ont i armen efter sticket.

    Vi var o hälsade på några kompisar idag och träffade deras 3-mån son för första gången. Så söt och glad och oj va sugen man blir på att gosa med din alldeles egna bebis ; ) Vi hade köpt en fin body och goa sockor till lillkillen och vi fick också en present och det var en fin randig äppelgrön body från Polarn o Pyret i storlek 50. Hur söt som helst : ) Så nu är bebisgarderoben utökad från 2 till 3 bodiesar.

    Det blir nog en Urban Jungle barnvagn men vi kan inte bestämma om vi ska ha den större eller mindre (Swift)-modellen. Någon som har hört något om dem??

    Ha en bra söndagkväll tjejer!!!

  • Kitty baby

    28+5 vecka 29

    Hej hej,
    visade sig att mina sammandragningar o kramper troligen berodde på en UVI som jag gått med ett tag...fick penicillin som ska käkas i 10 dagar. Är inne på dag 3 men har ff rätt så ont. Inte direkt en rolig helg...Ska till läkaren på tisdag och diskutera hur jag mår i övrigt...börjar tycka att det är rejält slitigt att jobba 100%. Men kanske känns det bättre när jag blir av med min UVI för det tar jäkligt mycket energi att ha ont hela tiden (å snacka om att gå på toaletten mycket, jösses - inte en blund på 2 nätter)

    Har iaf beställt en vagn äntligen!! Kors i taket! Det blev till slut en Bugaboo och det ska bli superkul att hämta den imorgon :D Min syrra har pratat sig varm om den så till slut blev det en sån, mest för att den är så lätt och vi behvöer släpa den upp för en brant trappa från gatan för att komma till vårt hus.

    Idag kände jag lillans hand eller fot ordentligt på magen, det var coolt på ett lite läskigt sätt, typ alien ha ha ha.

    Hoppas ni alla mår bra!
    Kram Kitty

  • Karin32

    Börjar också fundera på Bugaboo för den verkar ju väldigt smidig.
    Så svårt att veta vilken vagn man ska välja....

  • Kuddig

    28 + 1 Vecka 29

    Hej allesammans
    Jag är knappt inne nu för tiden, lusten och orken är inte som den brukar.
    Ständigt trött och sliten. Har väldigt ont från och till i vissa områden på magen och känner även mensvärk.
    Jag hoppas att de inte ska vara nå fara.
    Har nyss avslutat min antibiotika behandling på 8 dagar för UVI.
    Man trodde de var anledningen till värken.
    Visst känner jag mig en aning bättre men samtidigt så har jag fortfarande ont från och till i magen.
    Kan ju ha med stressen att göra. Känner av min svanskota så kan knappt kan sitta längre..Tror de skulle vara helt omöjligt för mig att bli sjukskriven eller så eftersom mitt jobb innebär att jag sitter hela dagarna på ett kontor...men det är just så att jag har problem med att sitta men alla säger att de är något man får ta!!
    De kan göra mig lite irriterad.
    Känner att jag inte orkar jobba 100 procent längre utan vill vara hemma och boa och ta mig igenom de sista veckorna. För nu längtar man efter de lilla livet där inne

    Kittybaby: Hoppas du mår bättre av behandlingen. OCH grattis till vagnköpet!!!

    Och ni andra som funderar på vagn! Nu är det inte långt kvar!

    Jag har inte fått några cravings hittills bara endagars craving Men ska man ha sånna ska de vara nå gott så som chokladmjölk!!

    Hoppas ni får en bra dag tjejer.

  • Kitty baby
    Karin32 skrev 2009-11-16 16:11:20 följande:
    Börjar också fundera på Bugaboo för den verkar ju väldigt smidig.Så svårt att veta vilken vagn man ska välja....
    Nu har vi fått vagnen, snacka om att man kände sig korkard när man skulle sätta ihop den ha ha ha....lite som en sketch när man försöker få upp en solstol {#lang_emotions_laughing}
    Det är jättefin och supersmidig och lätt som ju var en av de stora anledningarna till att vi köpte den. Jag var oxå väldigt inne på en Teutonia Cosmo som jag tycker  verkar vara superbra - den är dessutom väldigt nätt om man som vi har superliten hiss. Brio Go har jag vänner som har som är jättenöjda - så det känns mest som tycke och smak till slut. Hoppas du hittar din vagn!
  • Kitty baby

    Kuddigt:
    så du har oxå brottats med UVI - inte roligt. Jag mår inte nämnvärt bättre..tycker dessutom jag mår pyton av penicillinet - får små febertoppar ibland efter jag tagit dom och magen är sådär. Ska till läkaren idag och jag misstänker att det kommer mest att handla om att jag ska vänta ut hela antibiotika-kuren för att se om jag mår bättre. Har ff rejält ont över blygdbenet och tuffa sammandragningar vid minsta ansträngning.

    Känner precis som du att jag INTE VILL och orkar inte jobba 100% hela vägen fram. Just nu känner jag mig otroligt 'dåligt' förberedd och orkeslös...när jag kommer hem från jobbet är jag knappt talför och bara ligger som en zombie så det där med att boa, läsa, yoga, andas, träna mm det finns det liksom ingen plats för och det känns väldigt tråkigt/ledsamt - kanske bara är gravid en gång i livet och så är det mest en kamp för att överleva. Inte så mycket njuta som jag hade önskat..... 

    Har oxå kontorsjobb men vafan - för mig är liksom bensinen slut när jag tagit mig dit nedför/uppför trappor och promenad till pendeltåget osv. När jag är framme på jobbet så är jag helt slut...mitt jobb är dessutom jäkligt stressigt (var sjukskriven förra året pga stress) så det känns i hela mig att det inte är bra att vara där.

    Får se hur det går hos läkaren senare idag....

    Sorry att jag är lite gnällig idag....
    Kitty

  • Kuddig

    Dags att flytta ner i listan

    V 4-8:

    V 9-12:

    V 13- 16:

    V 17- 20:

    Astrild 33 år, IVF nr 1, BF 31/1 RUL 28/8

    V 21-24:

    V 25- 28:
    Kitty Baby, 37 år, IVF nr 1 - BF 1/2
    Karin32, 33 år, IVF nr 2 (ingen ET första gången), BF 2/2, UL 27/10.
    Mammiopappi 29 år, IVF nr 1, tvillingar BF 17/2

    V 29-32:
    Prästkrage, 32 år , 1 IVF och 3 ICSI - BF 18/1,
    Kuddigt, 27 år, 2 IVF/ICSI - BF 7/2

    V 33-36:

    V 37-40:

    V 41 och över:

    Vi med nyfödda

  • Kuddig

    Kittybaby:
    Man får vara gnällig Jag känner mig hemsk många dagar. Men när man får ont på ställen man inte trodde man hade!...
    Jag önskar att jag kunde njuta mer av min graviditet jag med....man vet ju inte om detta är den enda gången man lyckas.

    Hoppas de gick bra hos läkaren igår? Att de kanske kan hjälpa dig att bli sjukskriven?

    Jag ska till läkaren idag och hon ska kolla på min värk, jag hoppas jag kan få lite hjälp på nå vis. Nu har inte vi de så stressigt på jobbet, men värken försvinner inte för de. De enda som kan lindra min värk i bäckenet är just sängläge. Värken jag får i magen kommer så fort jag anstränger mig de minsta....

  • Karin32

    Då har även jag flyttat ner mig i listan. Jag går in i vecka 30 idag ; )
    Ska till BM i eftermiddag på vanlig kontroll och det ska bli intressant att se hur magen växt och vad jag väger. Vi brukar alltid lyssna på hjärtljuden också. Hoppas allt ser fint ut. 3 veckor sedan förra besöket.

    V 4-8:

    V 9-12:

    V 13- 16:

    V 17- 20:

    Astrild 33 år, IVF nr 1, BF 31/1 RUL 28/8

    V 21-24:

    V 25- 28:
    Kitty Baby, 37 år, IVF nr 1 - BF 1/2
    Mammiopappi 29 år, IVF nr 1, tvillingar BF 17/2

    V 29-32:
    Prästkrage, 32 år , 1 IVF och 3 ICSI - BF 18/1
    Karin32, 33 år, IVF nr 2 (ingen ET första gången), BF 2/2
    Kuddigt, 27 år, 2 IVF/ICSI - BF 7/2

    V 33-36:

    V 37-40:

    V 41 och över:

    Vi med nyfödda

  • Karin32

    Hej

    Det såg fint ut hos BM igår. Magen växer och ligger på den översta kurvan ; )
    Känns skönt att magen växt sedan sist.

    Järnvärdet hade gått ner till 114 igen och jag ska nog fortsätta att komplettera med en till järntablett eller dricka blutsaft ett par gånger i veckan. Äter ju 1 folsyra och en järntablett per dag men när jag tidigare kompletterade dosen med mer järn så gick järnvärdet upp.

    Hjärtljudet låg på runt 150 och var regelbundet och fint sa BM. Skönt!!

    Kram på er!!

  • prästkrage

    31+4 vecka 32

    Hej tjejer!

    Har inte orkat skriva här på ett tag. Jobbet och en förkylning har tagit musten ur mig rejält. Men nu så börjar det bli bättre.
    Går på måndag ner till 50% och det ska bli sååå skönt. Hade jag inte fått HP vet jag inte vad jag gjort. Men 100 % hade absolut inte fungerat och knappt 75% heller efter vad jag märkt nu den senaste veckan. Så jag förstår verkligen hur ni känner det tjejer med orken. Man vill ju inte "nalla" på föräldradagarna för tidigt heller utan spara dem tills liten kommer.

    I övrigt så börjar det bli tungt med magen nu. Ryggen värker och höfterna med. Sova flera timmar i rad är något jag glömt hur det gick till. Och att hitta en bekväm sovställning. Det kan man glömma. Halsbränna var gång man vaknar hör oxå till.
    Men herregud, man är ju gravid och tröstar sig med att det kommer något alldeles underbart och bedårande ut av det. Men visst sjutton är det jobbigt under tiden.

    Har en mage som putar rakt fram och som är ganska liten enligt andra. Enligt mig är den enorm. Hur är era magar formade?
    Endast 5 kilo har smugit sig på och allt sitter på magen, vilket förvånar mig. Min kosthållning har väl inte varit den bästa på sistone. Mycket onyttigheter här.

    På tisdag är det dax för BM igen. Ska bli skoj att se vad som hänt med magmåttet. Och den 3:e är det dax för tillväxtsultraljud. Undras om de kan se om det är en flicka eller pojke då? Sist gick det ju inte. Ska ni med gå på tillväxtultraljud?

    Ha det bra tjejer. Hoppas ni med har en solig, underbar höstdag.

  • Karin32

    29+6, v 30

    Hejsan

    Hur mår ni? Det verkar som att många av er har det lite kämpigt men tänk på att nu är det inte långt kvar och snart kommer bebisarna som vi längtat efter ; )

    Jag mår bra och bebben rör sig därinne och det är så mysigt att känna. Ser roligt ut när magen ibland är helt sned och hård på ena sidan ; ) När vi var hos BM förra veckan så sa hon att bebben låg med huvudet neråt.
    Jag jobbar fram till jul och sedan blir det semester och så kanske jag jobbar hemifrån någon vecka och tar semester eller föräldraledigt de 2 sista veckorna innan bebben är beräknad. Hoppas den inte är försenad...

    Nu har vi bestämt oss för barnvagn och det blir en Bugaboo eftersom den verkar smidig och passar våra behov. Ska bara bestämma färg och sen beställa vagnen i veckan. Det blir nog mörkgrå som basfärg och någon annan färg på detaljerna och åkpåsen.

    Hur gör ni när ni köper bebiskläder som bebben ska ha första tiden?? Köper ni den minsta storleken? Jag har inte köpt så mycket men några bodies och så har vi fått en bodie från ett par kompisar.
    Igår köpte jag en bodie och ett par fina mjuka byxor i offwhite ribbstickad bomull och en söt liten mössa på Polarn o Pyret. Tjejen i affären sa att de har ganska stora storlekar och tyckte att jag skulle köpa storlek 50 (den minsta).
    Så svårt att veta om man kommer få en stor eller liten bebis ; )

    Sköt om er!!!

  • Kitty baby

    v. 30+0, v 31

    Hej tjejer!

    Första veckan med halvtids sjukskrivning - jösses vilken skillnad i hur jag mår, har inte lika ont och sammandragningarna har minskat. Så himla skönt att ha lite tid varje dag att vila och ta igen sig!

    Karin: vill bara tipsa om att vi beställde vår bugaboo efter tips från vänner via nätet. Gick hur smidigt som helst, vi fick vagnen efter 5 dagar! Inte så jättestor prisskillnad men ca 1500 kr billigare tror jag det blev...
    http://www.babytrader.eu/shop/

    Kram till er!

  • prästkrage

    32+4 vecka 33

    Hejsan tjejer!

    Har tyvärr inte skrivit så mycket på sistone. Men just nu så går min energi ut på att jobba mina 50% och vila resten. Har rätt så mycket sammandragningar på eftermiddagar och kvällar. Allt är annars bra med mig och min lilla bebismage. Den följer kurvan precis på mitten.
    Är just nu på 32+4 eller vecka 33 och har än så länge gått upp 5 kg. Var orolig ett tag för att det var för lite men BM sa att det var alldeles utmärkt viktökning. Så jag får väl lita på det.
    Något som är tråkigt är att det inte blir någon föräldrakurs för oss. De är inställda pga svininfluensan. Och vi kan heller inte åka och kolla förlossningen. Även det är inställt.
    Men jag förstår det samtidigt. Allt för att förhindra smittan.

    karin: Bebiskläderna har vi köpt lite i storlek 50 och desto mer i 56. Tänkte som så att lite vill man ha i 50 ifall det blir en plutte. Och skulle det bli en som ligger precis mellan 50 och 56 så går det att vika upp armarna på 56. De växer snabbt in i det.
    Just nu så har vi allt vi tycker vi behöver i 50 och 56 så vi handlar 62 och 68 nu när vi hittar något vi tycker om.

    Kittybaby: Vad skönt att du fått sjukskrivning på halvtid. Jag kan lova dig att om du har ont nu så kommer sjukskrivningen vara guld värd ju längre du går. Jag är sååå tacksam att få jobba halvtid just nu. Hade inte fixat en timme längre med tanke på sammandragningarna och foglossningen.

    Ha det bra tjejer och jag önskar er en bra första advent imorgon.
    Kram.

  • prästkrage

    V 4-8:

    V 9-12:

    V 13- 16:

    V 17- 20:

    Astrild 33 år, IVF nr 1, BF 31/1 RUL 28/8

    V 21-24:

    V 25- 28:
    Kitty Baby, 37 år, IVF nr 1 - BF 1/2
    Mammiopappi 29 år, IVF nr 1, tvillingar BF 17/2

    V 29-32:
    Karin32, 33 år, IVF nr 2 (ingen ET första gången), BF 2/2
    Kuddigt, 27 år, 2 IVF/ICSI - BF 7/2

    V 33-36:
    Prästkrage, 32 år , 1 IVF och 3 ICSI - BF 18/1

    V 37-40:

    V 41 och över:

    Vi med nyfödda

  • prästkrage

    33+2 vecka 34

    Hejsan tjejer!

    Vart håller ni hus?

    Har idag varit på tillväxtultraljud. Allt såg bra ut och lille skutt ligger bra till viktmässigt. Endast -7% så de trodde runt 3300 om den håller tiden. Just idag så låg den på ca 2004 g. Blev tyvärr inga bilder eftersom den inte ville visa sitt ansikte idag. Låg med ansiktet mot min rygg hela tiden. Men däremot så "flashade" den könet idag. BM pekade ut både snopp och pung. Men efteråt sa hon att det var ju ingen garanti. Men jisses, tom jag och sambon såg ju hela paketet. Så det ser ut att bli en pojke här hemma för oss.
    Dock hade inte skrutten lagt sig med huvudet neråt utan var i säte. Inte helt sittande men ändå så att min BM ska hålla koll så att den vänder sig.

    Hoppas ni mår bra allihop och tänk på att ta igen er nu under julruschen.

    Kram.

  • Kuddig

    Prästkrage:
    Va mysigt att så se lill-killen! Önskar att jag själv fick göra ett tillväxt-UL men de görs tydligen inte i mitt landsting.
    Men i övrigt följer jag min kurva osv..och vi vet att bebisen ligger neråt med huvudet som den gjort i en 9 veckor innan också

    I övrigt så mår jag rätt hyfsat man känner av bebisen mer och mer...den är stark! och de sparkas högt upp mot revbenen nu.
    Så snart är det dags och man går bara och väntar...Ska även ta mig i kragen och börja köpa lite saker vi har avvaktat länge. Men vore mysigt att ha säng, bilstol och vagn här hemma snart och allt annat små pyssel
    Är i vecka 31 nu och går in i vecka 32 på måndag!! Så spännande.
    Har också bara gått upp 1 kilo sen inskrivningen så det är inte så tungt...men otympligt att röra sig pga magen.

    Hur mår ni andra?

  • Karin32

    Hejsan tjejer

    31+2, v 32 idag och jag mår fint.
    Magen står rätt ut och tänk att bebben bor därinne. Känns jättemysigt!! Märker att bebben är större nu eftersom att rörelserna känns mycket tydligare nu.

    Jag jobbar fortfarande heltid men det känns ok eftersom jag mår bra. Jobbar fram till jul och sen blir det semester och de 2 sista veckorna innan BF blir det föräldraledighet. Skönt!! Blir mycket pyssel och mys den närmaste tiden ; )

    Vi ska på tillväxtultraljud 9 december och det ska bli väldigt spännande! Undrar om han/hon vill visa sig annars får det bli en överraskning tills bebben tittar ut.

    Sist vi var på UL och på kontroll hos BM låg bebben med huvudet neråt.

    I veckan var vi på första delen av föräldrautbildningen och en jättebra BM pratade om förlossningen i 4 timmar men det kändes bra! Hon hade en sund inställning och sa att det komer göra ont men det kommer något positivt och man ska försöka att fokusera och tänka positivt!
    Jag ska nog anmäla oss till profylaxkurs. Hur gör ni med det??

    Ha en riktigt mysig helg och ät många lussebullar ; )

    Kram

Svar på tråden Vi gravida från april/maj-tråden (IVF) del 2.