• Sigrid

    Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra 4

    Här peppar vi varandra att gå ner i vikt eller att hålla vikten. Många eller få kilo spelar ingen roll. I den här tråden babblar vi, och peppar varandra. Nya och gamla deltagare är välkomna.

    Här är länken till mått- och viktlistan (bara lista inget prat):

    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47003787.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-01 09:50
    Ny mått- och vikttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47003787.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 08:45
    Ny vikt- och måttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m49192462.html

  • Svar på tråden Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra 4
  • Ronsans mamma

    suck har just tagit p-spruta så nu bara jag tittar på mat så sväller jag som en ko{#lang_emotions_cry}
    Fortsätter att äta nyttigt och röra på mig men inte f.. hjälper det, pratat med bm och hon trodde p-sprutan kunde "krocka" med min pco.
    Lycka till er andra kramisar

  • morrontrött

    ÅH! har vi fått en ny vikt-kompis! välkommen!

    jag har kommit in på sjuksköterskeutbildningen så i januari är jag student igen! det här känns väldigt roligt i allt elände som varit på slutet. jag är taggad
    dock har jag inte kommit in på mitt förstaval som är i linköping, men jag väntar med spänning på urval 2 som kommer till nyår. då får jag reda på om det blir norrköping som jag är antagen till, eller om jag har sån tur att jag kommer in i linköping. det är samma utbildning men de blir längre restid till norrköping=längre dagisdagar för barnen.

  • Sigrid

    morgontrött: Grattis till att du kommit in på utbildningen, vad kul. Du ska se att det löser sig med ort. Om det inte löser sig direkt kan du säkert byta efter 1 termin.

  • Sigrid

    Idag kommer det att bli en hel del gosaker. Det började redan imorse när sonen hade lucia på dagis. Vi hade lussefika med som vi åt efteråt. Snart är det luciafirande med fika på jobbet och till lunch blir det julbord.

    Igår gjorde jag mer julgodis. Fransk nougat. Vi provsmakade en liten bit igår innan den stelnat helt och det blev gott. Men inte nyttigt. Jag tror att sista omgången julgodis kommer att göras i eftermiddag. Sen får vi se vem som äter upp allt. Jag ska försöka att inte göra det... ska försöka äta lite lagom mycket.

  • mickans

    Välkommen Ronsans mamma

    Sigrid: Ja, det som nästan är värst med att göra eget godis är man verkligen Förstår hur sjukt mycket onyttigheter det är i . Men det är iaf inga E produkter när man fixar det själv .

    Jag har iaf stått still denna vecka.....phuuuu jag är nöjd måste jag säga. Har iaf lite motionspoäng som jag lägger in

  • Sigrid

    Oj, vad jag har ätit idag. Puuuhh... julbord är inte att leka med. Men vad gott det var. Och så ett helt bord fullt med efterrätter, kakor, ost och kex. Jag toppandades när jag åkte därifrån.

    Ha en trevlig helg!

  • Sigrid

    Jag har inga höga förväntningar inför morgondagens vägning. I helgen har det blivit mycket fikande och gott. Men jag får ta igen det nästa vecka istället.

    Ska ni fira jul hemma hos er eller åker ni bort till någon annan?

    Vi är hemma. Vi blir 9-11 personer, så det är lite att fixa med. Men nu är kakbakandet och godiset klart i alla fall.

  • Ronsans mamma

    tackar mickans.
    lycka till sigrid,du ska se att det går bättre denna v håller tummarna
    Här blir det tyvär lugnt med träningen gjorde en prakt rova och satte mig på en isklimp så min bakre region är väldigt blå och öm,lätt svullen men sånt händer ska iaf starta upp mitt tränings kort igen i morgon, har mest tränat med övningar hemma och så promenerat.
    Men förhoppningsvis blir det "andra bullar nu"{#lang_emotions_laughing}

    Lycka till och kramisar

  • morrontrött

    Jag har inte vägt mig på flera veckor men jag tycker mig se att magen börjar bli lite mindre.

    Julafton ska vi spendera hos min mormor o morfar med min släkt. juldagen blir det lugnt hemma och annandagen ska vi till min sambos släkt.
    Jag ligger efter med förberedelser eftersom både jag och min sambo jobbat så sjukt mycket på slutet.

    I eftermiddag har jag och barnen varit till pulkabacken och åkt pulka. Det är ju knappt nån snö att tala om här, men det gick skapligt att åka i alla fall

  • Sigrid

    Ronsans mamma: Kul att du ska börja träna (annat än hemma menar jag). Hoppas rumpan mår bättre imorgon och inte gör ont längre.

    morrontrött: Kul att magen känns mindre. Mycket roligare att "se" resultat istället för bara kilon på en våg. Visst är det härligt med snö. Det behövs inte mycket snö för att man ska kunna åka pulka, det är bäst att passa på när det finns.

  • Sigrid

    Det är synd om mig idag!

    Jag har blivit förkyld och är snuvig och trött.

    Efter lunch var jag och köpte en mörk chokladbit. Det ska ju vara nyttigt med mörk choklad, men jag tvivlar på att det är nyttigt i den mängd jag skulle vilja äta det.

    För ett tag sen var jag och köpte en muffins. Den var inte god (har inte mycket till smak), men den innehöll socker. Och fett!

    Jag tappade lite av motivationen igår när vågen visade plus. Just nu känner jag för att ta julledigt och inte tänka på vikten förrän efter jul igen. För jag har lovat mig själv att jag ska få äta av både godiset och kakorna i jul.

    Eftersom jag är förkyld så blir det inte mycket till motion. Inte ens promenader känner jag för.

    Hoppas ni mår bättre tjejer!

  • morrontrött

    Krya på dig Sigrid! Jag tycker synd om dig oxå.

    Det är otroligt vad lite snö kan höja upp humöret. Jag har varit så deppig av det gråa trista regniga vädret som vi haft innan men nu känner jag mig glad och nöjd över snön och minusgraderna.

  • mickans

    Vad jag känner igen mej, har varit å hängig jag med. Vill bara äta socker antagligen för att jag ska hålla mej vaken helt enkelt.

    Jag kommer oxå göra ett lite uppehåll men vägning, jag ska väga mej i morgon men sedan blir det inte fören efter nyår som jag tar tag i det igen. Jag ska dock försöka motionera så de poängen kommer jag räkna och lägga in.

    Jag skulle tro att jag står still denna vecka oxå . det är iof självförvållat som sakt har varit trött så en pepparkaka här och en liten godisbit där. det gör knapats något minus på vågen inte :-/.
    Men vi får se i morgon hur det ser ut

  • morrontrött

    Jag gör oxå uppehåll på vågen ett tag nu. Efter nyår är det nya tag som gäller.
    Jag ska ta tag i vikten på allvar då tänkte jag. När plugget börjar i slutet på januari och jag inte längre är hemma så mycket så blir det nog lättare tror jag. Kanske hinner jag träna lite då med , när min sambo är hemma och arbetslös .

    Här är det förkylt värre. Blä. Hoppas det är över till jul.

  • Sigrid

    Krya på er tjejer! Hoppas alla förkylningsbasiller försvinner till nästa vecka.

    Måndag, tisdag och onsdag den här veckan har varit rent bedrövliga. Jag har handlat godis på jobbet, vilket jag aldrig brukar göra. Varje chans till gosaker har jag tackat jag till. Och här omkvällen delade jag och min man på en Marobouchokladkaka, d.v.s. jag åt 100g helt själv... bara tryckte i mig. Blä... hade ingen motivation alls mitt i allt förkylningssnörvlandet.

    Men idag har jag gett mig den på att inte äta några gosaker. Och än så länge har jag klarat mig. Däremot blir det noll motion den här veckan eftersom jag är förkyld och promenader vill jag inte i den här vinterkylan. Jag tror vågen kommer visa plus igen på måndag, men då får den göra det. Nyafriska tag efter nyår känner jag.

    Har ni något bra förkylningstips?

  • mickans

    Som sakt i dag är min sista vägning för detta året och jag är riktigt nöjd, det blev ett lite minus iaf Vilket fick mej att inte helt tappa motivationen inför julen helt iaf .

    Nu kommer jag inte ha tillgång till dator på någon vecka, så på återsende och ha en riktigt fin jul

Svar på tråden Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra 4