• Svar på tråden Någon mer som precis har slutat med p-piller och hoppas blir gravid inom det närmsta... Del 2
  • Cat

    Ja, BEBIS är det enda jag vill ha av tomten i år!

    Vi har haft svårt att önska oss något med tanke på att vi nyss har gift oss...har redan allt vi behöver.

    Älskar också julen, att vakna på julaftonsmorgon och slå sig ner framför brasan i soffan, med lite kaffe, en skinkmacka och lussebulle slår det mesta....

  • Aimie

    Nån mer än jag som är grymt hungrig vid ägglossning? Ja finner mig hungrig konstant! Imorgon tror ja att de gäller men som tjej tänker man FÖR mkt på när man ska ha sex... ska vi ha de ikväll...eller vänta tills imorgon...pga. spermiernas kvalité hmmm eller ska man köra på både och? Fasen vilken uppåner värld man lever i....jisses!

  • johannaalkehag

    jaja, då är det bara väntan kvar då.Jag tror jag hade ÄL förra veckan och jag ska (om jag räknat rätt) ha BIM den 22 december. Så jag tänkte testa mig den 24 och se om det visar ett pluss, men jag undrar bara om det kan visa något på ett gravtest så få dagar efter BIM? Vet ju inte hur lång tid efter det att ägget blivit befruktat som det ger utslag.
    Men jisses va jag vill plussa nu va!!Längtar ju bara så mkt tills jag vet att det finns en liten innuti min mage=)

  • Aimie
    johannaalkehag skrev 2009-12-14 12:36:57 följande:
    jaja, då är det bara väntan kvar då.Jag tror jag hade ÄL förra veckan och jag ska (om jag räknat rätt) ha BIM den 22 december. Så jag tänkte testa mig den 24 och se om det visar ett pluss, men jag undrar bara om det kan visa något på ett gravtest så få dagar efter BIM? Vet ju inte hur lång tid efter det att ägget blivit befruktat som det ger utslag. Men jisses va jag vill plussa nu va!!Längtar ju bara så mkt tills jag vet att det finns en liten innuti min mage=)
    Med ClearBlue digital så kan du testa dig 4 dagar innan BIM
  • Cat
    johannaalkehag skrev 2009-12-14 12:36:57 följande:
    jaja, då är det bara väntan kvar då.Jag tror jag hade ÄL förra veckan och jag ska (om jag räknat rätt) ha BIM den 22 december. Så jag tänkte testa mig den 24 och se om det visar ett pluss, men jag undrar bara om det kan visa något på ett gravtest så få dagar efter BIM? Vet ju inte hur lång tid efter det att ägget blivit befruktat som det ger utslag.Men jisses va jag vill plussa nu va!!Längtar ju bara så mkt tills jag vet att det finns en liten innuti min mage=)
    Jag funderar på att göra som du. Är lite osäker den här gången på när jag hade äl exakt, eftersom mina stickor tog slut, men jag borde ha bim runt den 20:e. Om inte mensen kommer, peppar peppar, så tänker jag testa den 24:e. Kan ju inte blir en bättre julafton om det blir plus.
  • johannaalkehag
    Cat skrev 2009-12-14 21:50:43 följande:
    Jag funderar på att göra som du. Är lite osäker den här gången på när jag hade äl exakt, eftersom mina stickor tog slut, men jag borde ha bim runt den 20:e. Om inte mensen kommer, peppar peppar, så tänker jag testa den 24:e. Kan ju inte blir en bättre julafton om det blir plus.
    Nej absolut inte=)Å desutom så kommer familjen hit och tänk att kunna berätta för alla=)Jag kommer nämligen inte kunna hålla tyst i 12 veckor om nått sånt här!!!!
  • Cat
    johannaalkehag skrev 2009-12-14 22:17:30 följande:
    Nej absolut inte=)Å desutom så kommer familjen hit och tänk att kunna berätta för alla=)Jag kommer nämligen inte kunna hålla tyst i 12 veckor om nått sånt här!!!!
    Nä visst kommer det att vara svårt att inte berätta, men jag tänker ändå vänta. Jag tänker absolut inte berätta på julafton, om det visar sig att det blir ett plus. Vi vill hålla det för oss själva ett tag, vår egen lilla hemlis. Vill heller inte att alla ska veta från dag ett, om det skulle visa sig bli missfall. Det är bara onödigt att "alla" ska bli ledsna och besvikna, det räcker med några... Men jag ser det å andra sidan inte alls som något tvång att vänta i 12 veckor, det låter onödigt länge!
  • johannaalkehag
    Cat skrev 2009-12-15 16:40:50 följande:
    Nä visst kommer det att vara svårt att inte berätta, men jag tänker ändå vänta. Jag tänker absolut inte berätta på julafton, om det visar sig att det blir ett plus. Vi vill hålla det för oss själva ett tag, vår egen lilla hemlis. Vill heller inte att alla ska veta från dag ett, om det skulle visa sig bli missfall. Det är bara onödigt att "alla" ska bli ledsna och besvikna, det räcker med några... Men jag ser det å andra sidan inte alls som något tvång att vänta i 12 veckor, det låter onödigt länge!
    Nej men jag kan säga att jag kommer behöva min familj oavsett=)Skulle det gå bra, så behöver jag deras råd å stöttning..Skulle det bli missfall, så behöver jag oxå deras stöd å råd=)Så därför kommer jag i alla fall berätta!!
  • Cat
    johannaalkehag skrev 2009-12-15 18:00:09 följande:
    Nej men jag kan säga att jag kommer behöva min familj oavsett=)Skulle det gå bra, så behöver jag deras råd å stöttning..Skulle det bli missfall, så behöver jag oxå deras stöd å råd=)Så därför kommer jag i alla fall berätta!!
    Jag menade inte att vara vass eller trampa på tår, om du tog illa upp! Jag skulle naturligtvis också behöva stöd om det otänkbara skulle hända!!!
  • knasbulle

    hej på er alla.
    blev ingen bebis denna månaden heller =( fick mensen i fredags!o nu vet jag ju iaf att cykeln är på 28 dagar.Nnu är de bara nya tag som gäller..beställde ett paket med 10 gravstickor och 21 äl test häromdagen o fick de idag..var bara det att de hade skickat 31 gravtest istället. Nog för att de kanske kan ta lång tid o blir gravid- men såå lång tid hoppas jag inte på! O tillråga på allt så visade sig hemsidan vara dansk med- härligt..ännu dyrare porto när man ska skicka tillbaka o svårare att förstå/fatta trots att de annars skrivit på svenska på hemsidan!
    Men men.. får ta o beställa från testlagret istället- de är iaf pålitliga.
    Snöar det hoser?

  • johannaalkehag
    Cat skrev 2009-12-15 18:29:11 följande:
    Jag menade inte att vara vass eller trampa på tår, om du tog illa upp! Jag skulle naturligtvis också behöva stöd om det otänkbara skulle hända!!!
    Hej hej!!
    NEj absolut inte!!!Jag berättade bara min åsikt och jag tog absolut inte illa upp=)Deet är det roligt att disskutera nämligen!!
  • Liljekonvaljblomman

    Nu är jag tillbaka igen, har haft datorn på service

  • Aimie
    Liljekonvaljblomman skrev 2009-12-16 16:26:46 följande:
    Nu är jag tillbaka igen, har haft datorn på service
    Å va trevligt å se dig här igen Allt väl?
  • Cat
    johannaalkehag skrev 2009-12-16 13:03:47 följande:
    Hej hej!!NEj absolut inte!!!Jag berättade bara min åsikt och jag tog absolut inte illa upp=)Deet är det roligt att disskutera nämligen!!
    BRA! Jag hoppades det skulle vara så! Men, blev lite orolig dock. Bäst att kolla!
  • Cat
    knasbulle skrev 2009-12-16 13:03:08 följande:
    hej på er alla.blev ingen bebis denna månaden heller =( fick mensen i fredags!o nu vet jag ju iaf att cykeln är på 28 dagar.Nnu är de bara nya tag som gäller..beställde ett paket med 10 gravstickor och 21 äl test häromdagen o fick de idag..var bara det att de hade skickat 31 gravtest istället. Nog för att de kanske kan ta lång tid o blir gravid- men såå lång tid hoppas jag inte på! O tillråga på allt så visade sig hemsidan vara dansk med- härligt..ännu dyrare porto när man ska skicka tillbaka o svårare att förstå/fatta trots att de annars skrivit på svenska på hemsidan! Men men.. får ta o beställa från testlagret istället- de är iaf pålitliga.Snöar det hoser?
    Tråkigt, men du verkar ändå vara på hyfsat bra humör. Det är ju skönt att du nu vet din cykel, det hjälper mycket tycker jag!!! Fick du betala extra för de 31 gravtesten, eller betalade du för 10? För i så fall skulle jag inte skicka tillbaka...då får de skylla sig själva...

    Ja här snöar det. Eller, kanske inte just nu, men större delen av dagen. Det är vackert....
  • Aimie

    Ja ha dag 4 efter ÄL å nu va det visst dags för en ny blödning...suck! De här kommer aldrig att gå...måste få hjälp! Å det lär ju knappast ske innan nästa ÄL...fan!

  • Cat
    Fialotta82 skrev 2009-12-17 18:33:38 följande:
    Ja ha dag 4 efter ÄL å nu va det visst dags för en ny blödning...suck! De här kommer aldrig att gå...måste få hjälp! Å det lär ju knappast ske innan nästa ÄL...fan!
    Tråkigt!! Men be om hjälp! Det måste ju gå att ordna upp på nåt sätt!!

    Missa inte nya tråden vännen!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49409904.html
Svar på tråden Någon mer som precis har slutat med p-piller och hoppas blir gravid inom det närmsta... Del 2