• Anonym (upprörd)

Vart anmäler jag att 11-åringart har sex??

Ja, som frågan lyder...
    Har kontaktat föräldrarna till tjejen, och de bedyrar att deras dotter skulle aaaaaaldrig ha sex i den åldern.
    Nu HAR hon det och sagt det i förtroende till mig, men jag känner att detta måste utredas, det är allvarligt. Hon är för ung!!!! Bara ett barn

Hon har haft sex med en kille i klassen, de går i 5:an.
    Jösses!!
    Trodde hon skämtade, vilket jag sa till henne, att jag inte gillar den typen av skämt. Men hon sa att det var inget skämt.

Att jag känner henne beror på den stora "äran" att hon är kär i min son(i samma klass) och vill sova över, vilket jag säger NEJ till....
    De är inte mogna för detta.

Så...vart vänder jag mig?
    Skolsköterskan, socialtjänsten????

• Svar på tråden Vart anmäler jag att 11-åringart har sex??
  • Apmor2
    Thaleya skrev 2009-10-02 17:30:51 följande:
    Jag kan ju säga det jag gjorde när jag var liten och vad jag minns hade jag inte tittat på porr eller blivit utsatt för sex på något vis i min uppväxt. När jag var 5 år så hånglade jag och min hel syster som då var 7 år. Vi ville se hur det kändes att nudda tungorna. Det var jätte äckligt tyckte vi och vi prövade aldrig igen. Jag och min killkompis badade ihop och tog lite på varandra och tyckte det var spännande som 5 åringar. Jag gick hem till min kusin när jag var 6 år gammal, påstod att jag kunde få in stora föremål i mig. lade mig på hennes säng och körde in ett ljus. Min kusin som måste ha varit 14 då tyckte att jag var helkonstig och rolig. och sa åt mig att klä på mig. Sen när jag var sju åtta år och hälsade på en kusin jag sällan träffade, så kom hon på att vi skulle stoppa in små leksaker som vi fått i kinderägg, att vi skulle stoppa dem i rumpan. Vi klädde av oss och ställde oss på alla fyra och sen försökte vi stoppa in olika grejer i varandra. Det som hänt ditills har mest varit på lek. Sen när jag var 6 år ungefär började jag intressera mig mycket för killar och fantisera, när jag var tio år så började jag onanera, när jag var 13 var jag deprimerad för att jag fortfarande var oskuld och när jag var 15 så förlorade jag oskulden och hade analsex med ett one night stand. Och jag var en helt normal unge.
    låter helt normalt i mina öron...
  • Anonym (sexolog.)

Om hon känner sig redo! Så finns det inte så mycket att göra. Ge henne kondomer, råd och tips är det bästa. Att förbjuda gör det bara värre.

Hur ser hon ut i allmänhet? Har hon fått mens/bröst osv.

Det bästa du kan göra eller hennes föräldrar är att ge henne information om alla möjligt. Om könssjukdomar osv. Köp någon bok speciellt för ungdomar som behöver info. Prata med läraren om att de kanske ska börja ha sexuallundervisning.

• MickeN1973

Anonym (upprörd) skrev 2009-10-01 16:15:57 följande:

Har man sex som barn får man finna sig i att allt som sägs inte hålls bakom slutna dörrar och stannar där.Det handlar om MIN son....Då är ALLT annat ointressant.Jag ser mig om mitt eget hus först, MEN tycker även att pga hennes ålder borde någon vuxen med kompetens kopplas in.Om du anser det vara MEGA någonting bryr jag mig faktiskt inte om...
    Det är alltså din son som har sex med den 11 åriga tjejen?

Vore det rätta då inte att du såg till att han höll sin pitt innanför byxorna?
  • Anonym (upprörd)
    MickeN1973 skrev 2009-10-03 08:51:17 följande:
    Anonym (upprörd) skrev 2009-10-01 16:15:57 följande: Det är alltså din son som har sex med den 11 åriga tjejen?Vore det rätta då inte att du såg till att han höll sin pitt innanför byxorna?
    Eh...Nej, inte min son som doppar sig, men hon vill sova över hos min son
    Svårt att gissa vad hon tänker försöka göra....
  • Umbrageous
    Anonym (upprörd) skrev 2009-10-03 18:03:47 följande:
    Eh...Nej, inte min son som doppar sig, men hon vill sova över hos min sonSvårt att gissa vad hon tänker försöka göra....
    SVårt å tänka vad din son vill göra {#lang_emotions_wink} och vill han inte så säger han väl nej, du har väll uppfostrat honom att vara en stark självtänkande individ som inte curlas av sina föräldrar?
  • Anonym (upprörd)
    Umbrageous skrev 2009-10-03 18:05:53 följande:
    SVårt å tänka vad din son vill göra  och vill han inte så säger han väl nej, du har väll uppfostrat honom att vara en stark självtänkande individ som inte curlas av sina föräldrar?
    Han vet mycket väl vad som förväntas av honom, och vad som väntar om man inte sköter sig.
    Allt beroende på situationen givetvis.
    Men varför servera dumheter framför näsan på honom???
  • Dex

Anonym (upprörd) skrev 2009-10-03 18:08:03 följande:

Han vet mycket väl vad som förväntas av honom, och vad som väntar om man inte sköter sig.
    Det låter snarast som du har hotat honom.... vilken underbar uppväxt han verkar ha.... not..
  • Thaleya

Han vet mycket väl vad som förväntas av honom, och vad som väntar om man inte sköter sig. Allt beroende på situationen givetvis. Men varför servera dumheter framför näsan på honom???
    OK.

Jag tycker du behandlar flickan väldigt dåligt, kalla henne dumheter, pratar med hennes lärare, skuldbelägger henne och kallar henne olika saker bakom ryggen, bara för att du (möjligtvis) inte utvecklades lika fort och blev sexuellt aktiv tidigare, och på så sätt kan relatera till henne. Fint att svika hennes förtroende genom att skvallra när hon anförtrodde sig åt dig.

Har du uppfostrat din son till en självtänkande individ och lär honom om riskerna med sex och att man bör ha det när man känner sig redo, och med någon man är attraherad av och tycker mycket om. Ja då väntar han av sig själv. Tyvärr verkar det absolut inte som att det är sp i det här fallet.
  • Anonym (upprörd)
    Dex skrev 2009-10-03 18:19:21 följande:
    Anonym (upprörd) skrev 2009-10-03 18:08:03 följande: Det låter snarast som du har hotat honom.... vilken underbar uppväxt han verkar ha.... not..
    Hotat?
    Konsekvenser pga visst handlande kallar jag inte för hot.
  • Anonym (upprörd)
    Thaleya skrev 2009-10-03 18:24:29 följande:
    Anonym (upprörd) skrev 2009-10-03 18:08:03 följande: OK.Jag tycker du behandlar flickan väldigt dåligt, kalla henne dumheter, pratar med hennes lärare, skuldbelägger henne och kallar henne olika saker bakom ryggen, bara för att du (möjligtvis) inte utvecklades lika fort och blev sexuellt aktiv tidigare, och på så sätt kan relatera till henne. Fint att svika hennes förtroende genom att skvallra när hon anförtrodde sig åt dig.Har du uppfostrat din son till en självtänkande individ och lär honom om riskerna med sex och att man bör ha det när man känner sig redo, och med någon man är attraherad av och tycker mycket om. Ja då väntar han av sig själv. Tyvärr verkar det absolut inte som att det är sp i det här fallet.
    Du får, givetvis, tycka vad du vill. Men jag tar avstånd från folk som i mycket unga år måste trycka in saker i varenda öppning.
    Sen kanske vissa anser det vara inom ramarna för "normalt", men det anser inte jag. Och i mitt hem gäller mina och makens regler.
    Min son hinner ha sex många gånger i sitt liv. Jag vill att han kan få vara barn ett tag till(vilket man ÄR om man är 11 år)
  • Thaleya

Anonym (upprörd) skrev 2009-10-03 18:33:42 följande:

Du får, givetvis, tycka vad du vill. Men jag tar avstånd från folk som i mycket unga år måste trycka in saker i varenda öppning. Sen kanske vissa anser det vara inom ramarna för "normalt", men det anser inte jag. Och i mitt hem gäller mina och makens regler. Min son hinner ha sex många gånger i sitt liv. Jag vill att han kan få vara barn ett tag till(vilket man ÄR om man är 11 år)
    okej så du har aldrig lekt med en kompis när du var liten?
    Även om du inte har det så finns det många som har det, och få som skulle erkänna det. Varför tar du avstånd ifrån sådana människor?

Jag förstår att du vill att din son ska vara barn ett tag till, det skulle jag också vilja. Men varför måste du komma med hotelser och förbud och konsekvenser mot din son bara för att du inte litar på att han gör ett bra omdöme själv.

Och varför klandra flickan? skuldbelägga henne och få henne att tro att hon har gjort något fult, sjukt och fel. Bara för att hon kände lust, sexuell dragning till ett annat kön lite tidigare än normen.

Det är jättebra att hon har någon att prata med, men ser du inte vad dina handlingar förmedlar till flickan?
  • Thaleya
    Thaleya skrev 2009-10-03 18:57:57 följande:
    Anonym (upprörd) skrev 2009-10-03 18:33:42 följande: okej så du har aldrig lekt med en kompis när du var liten? Även om du inte har det så finns det många som har det, och få som skulle erkänna det. Varför tar du avstånd ifrån sådana människor? Jag förstår att du vill att din son ska vara barn ett tag till, det skulle jag också vilja. Men varför måste du komma med hotelser och förbud och konsekvenser mot din son bara för att du inte litar på att han gör ett bra omdöme själv. Och varför klandra flickan? skuldbelägga henne och få henne att tro att hon har gjort något fult, sjukt och fel. Bara för att hon kände lust, sexuell dragning till ett annat kön lite tidigare än normen. Det är jättebra att hon har någon att prata med, men ser du inte vad dina handlingar förmedlar till flickan?
    med lekt så vet du vad jag menar.
  • Anonym (upprörd)
    Thaleya skrev 2009-10-03 18:58:39 följande:
    med lekt så vet du vad jag menar.
    Ja, jag förstår precis vad du menar
  • MelissasMammaLinda

Förstår dig! Tycker heller inte att en 11-åring är mogen att ha sex.. Usch, hon är ju bara ett barn! Skulle inte heller låta henne sova över. Jag skulle nog (även fast hon sa allt i förtroende) berätta för hennes föräldrar, det är ju faktiskt deras sak att ta tag i det. Det är allvarligt & jag hoppas hon har människor omkring sig som stöttar henne och finns där. Ett tecken på att man har sex såå tidigt m.m. kan vara för att hon varit med om sexuella övergrepp. Nu säger jag INTE att det är så men vem vet.. Om inte föräldrarna bryr sig så prata med skolkuratorn så vet säkert hon.

Och ni som tycker att det är så normalt, tänk om flickan har hunnit få sin mens & hon blir med barn?! Men det kanske också är normalt att 2 stycken 11-åringar blir föräldrar....

• Umbrageous
    Han vet mycket väl vad som förväntas av honom, och vad som väntar om man inte sköter sig.Allt beroende på situationen givetvis.Men varför servera dumheter framför näsan på honom???
    Varförförvägrar du honom kunskap i hur man skyddar sig och hur man tar beslut baserade på kunskap?
  • kråkanbråkan

ja skulle inte låta henne sova över. de känns ju lite onödigt. vad gäller din son så låter de ju som att du är rädd att hon praktiskttaget ska våldta honom. om han vill ha sex med den här tjejen så händer de nog varesig du vill eller inte. övernattning eller ej.

• Apmor2
    Anonym (upprörd) skrev 2009-10-03 18:33:42 följande:
    Du får, givetvis, tycka vad du vill. Men jag tar avstånd från folk som i mycket unga år måste trycka in saker i varenda öppning.
    Sen kanske vissa anser det vara inom ramarna för "normalt", men det anser inte jag. Och i mitt hem gäller mina och makens regler.
    Min son hinner ha sex många gånger i sitt liv. Jag vill att han kan få vara barn ett tag till(vilket man ÄR om man är 11 år)
    Fast en del i att vara barn är att utforska sin sexualitet men andra i sin egen ålder. Att förbjuda honom att göra det är inte ok.

Det finns bra böcker och info på nätet om barns sexualitet och om puberteten, kanske är hög tid att plugga på lite om det.

* hahahaha : "Men jag tar avstånd från folk som i mycket unga år måste trycka in saker i varenda öppning." roligt påstående, tror att det är ganska vanligt att testa att stoppa in saker i sina "öppningar" vilket gör att du får avstå från en hel del människor.
    Thaleya skrev 2009-10-03 18:24:29 följande:

Han vet mycket väl vad som förväntas av honom, och vad som väntar om man inte sköter sig. Allt beroende på situationen givetvis. Men varför servera dumheter framför näsan på honom???
    OK.

Jag tycker du behandlar flickan väldigt dåligt, kalla henne dumheter, pratar med hennes lärare, skuldbelägger henne och kallar henne olika saker bakom ryggen, bara för att du (möjligtvis) inte utvecklades lika fort och blev sexuellt aktiv tidigare, och på så sätt kan relatera till henne. Fint att svika hennes förtroende genom att skvallra när hon anförtrodde sig åt dig.

Har du uppfostrat din son till en självtänkande individ och lär honom om riskerna med sex och att man bör ha det när man känner sig redo, och med någon man är attraherad av och tycker mycket om. Ja då väntar han av sig själv. Tyvärr verkar det absolut inte som att det är sp i det här fallet.
    Håller med detta inlägg; så fult att svika ett barns förtroende på det viset.

Svar på tråden Vart anmäler jag att 11-åringart har sex??