Anonym (upprörd) skrev 2009-10-03 18:33:42 följande:
Du får, givetvis, tycka vad du vill. Men jag tar avstånd från folk som i mycket unga år måste trycka in saker i varenda öppning.
Sen kanske vissa anser det vara inom ramarna för "normalt", men det anser inte jag. Och i mitt hem gäller mina och makens regler.
Min son hinner ha sex många gånger i sitt liv. Jag vill att han kan få vara barn ett tag till(vilket man ÄR om man är 11 år)
Fast en del i att vara barn är att utforska sin sexualitet men andra i sin egen ålder. Att förbjuda honom att göra det är inte ok.
Det finns bra böcker och info på nätet om barns sexualitet och om puberteten, kanske är hög tid att plugga på lite om det.
* hahahaha : "Men jag tar avstånd från folk som i mycket unga år måste trycka in saker i varenda öppning." roligt påstående, tror att det är ganska vanligt att testa att stoppa in saker i sina "öppningar" vilket gör att du får avstå från en hel del människor.
Thaleya skrev 2009-10-03 18:24:29 följande:
Anonym (upprörd) skrev 2009-10-03 18:08:03 följande:
Han vet mycket väl vad som förväntas av honom, och vad som väntar om man inte sköter sig. Allt beroende på situationen givetvis. Men varför servera dumheter framför näsan på honom???
OK.
Jag tycker du behandlar flickan väldigt dåligt, kalla henne dumheter, pratar med hennes lärare, skuldbelägger henne och kallar henne olika saker bakom ryggen, bara för att du (möjligtvis) inte utvecklades lika fort och blev sexuellt aktiv tidigare, och på så sätt kan relatera till henne. Fint att svika hennes förtroende genom att skvallra när hon anförtrodde sig åt dig.
Har du uppfostrat din son till en självtänkande individ och lär honom om riskerna med sex och att man bör ha det när man känner sig redo, och med någon man är attraherad av och tycker mycket om. Ja då väntar han av sig själv. Tyvärr verkar det absolut inte som att det är sp i det här fallet.
Håller med detta inlägg; så fult att svika ett barns förtroende på det viset.